Bukefalos 28 år!

Galler till min kanin?

G

Grinchen

Hej, Jag undrar vilket galler som är bäst till en kanin? utomhus då;)

Jag har funderat på kompost-galler, Men jag vet inte vilka mått ''hålen'' ska ha:confused:

Är det någon som vet något bra galler eller om kompost-galler är OK?

Tack på förhand:D

Detta är mitt lilla Älsk
2wqd5p5.jpg
 
Sv: Galler till min kanin?

Vilken liten fluffboll! :love:

Jag har kompostgaller till mina två kaniner, funkar fint, då ingen av dem gräver eller lyfter det och vi inte har några rovdjur i villaområdet. Lägger dock över ett bärnät som skydd mot fåglarna, ifall, ifall...

Fördelen med kompostgaller är ju att det går att sätta ihop hur många som helst (jag tycker de med plastpluppar är bättre än de med spiralfästen, men det är nog en smaksak) men det är ju inte världens mest stabila konstruktion. Har aldrig funderat över tätheten, känns inte som det är nån större risk att kaninen kan krypa igenom, är ju inget fårnät precis. ;)
 
Sv: Galler till min kanin?

Ja han är jätteegullig:)

Okej, så bra:) för jag tänkte sätta ihop gallrena i buren och ha den öppen så han kan ha lite större utrymme att springa runt i:)
 
Sv: Galler till min kanin?

Kompostgaller funkar bra för de flesta fullvuxna kaniner. Men många hoppar över dem, så ha tak på buren. Och golv, iaf om kaninen ska vara i hagen även utan uppsikt.
 
Sv: Galler till min kanin?

Jag har kompost galler till min löwen. han sticker ut huvudet genom rutorna, så får sätta mindre nät runt om. Han verkar inte veta vad gräva är, för han har aldrig gjort det. Har även kompostgaller som tak då det blir stabilare och satt fast gallren med buntband.
 
Sv: Galler till min kanin?

Jag tycker många verkar använda kompostgaller så vi köpte det till vår kanin förra året. Tog inte många minuter innan han var på andra sidan. Vår 3-kilos klump hade tryckt sig igenom gallret... Så nu har jag trätt ståltråd i kryss för de tre nedersta raderna på gallret o det funkar bra. Tror det finns galler med olika täthet, ett tätt galler är att rekommendera! :p
 
Sv: Galler till min kanin?

Jag tycker många verkar använda kompostgaller så vi köpte det till vår kanin förra året. Tog inte många minuter innan han var på andra sidan. Vår 3-kilos klump hade tryckt sig igenom gallret... Så nu har jag trätt ståltråd i kryss för de tre nedersta raderna på gallret o det funkar bra. Tror det finns galler med olika täthet, ett tätt galler är att rekommendera! :p

Nämen...! Oj!

Inte ens min lille tjocke på 1,3 kg kan ta sig igenom de galler jag använder, rutorna är kanske 3 x 8 cm. Nosarna får de igenom men inte mer än så. :)
 
Sv: Galler till min kanin?

3x8 cm låter som samma mått som på mitt galler, är inte hemma just nu så att jag kan kontrollmäta. Borde nästan filma nån gång när han gör det för det är rätt komiskt att se! :D Är dock lite rädd att han skulle kunna fastna...
 
Sv: Galler till min kanin?

Va? Det verkar ju jättekonstigt att han kan ta sig ut genom det? :confused:

Är du säker på att han inte lyfter det och kryper ut inunder? ;)
 
Svar till galer?

Hej jag kan ret mycket om kanin galer.jag vet att man helst ska ha ett hårt galer.galret ska vara stadigt och det ska vara små hål i dem ;);hej då
 
Sv: Svar till galer?

Hej, vi har klätt in vårat kompostgaller med hönsnät eftersom vi hade kaninungar innan, det funkar jättebra :) Ett tips för att kunna lämna kaninerna utan uppsikt både för risken att de hoppar över och att andra faror tar sig in så är faktiskt JORDGUBBSNÄT en exemplarisk lösning, det har jag, och nu kan de vara ute så länge de vill och knapra gräs :D jag spänner bara upp det ordentligt och skruvar fast det i fjädrarna till gallret ;)
 
Sv: Galler till min kanin?

vi har en rätt stor hage till våra 2 kaniner som vi byggt av tror det är 12 galler. har inte haft någon som velat gräva sig ut eller hoppat över, dock har vi gjort för säkerhetsskull så att vi sätter tältpinnar längst ner i marken, ifall de får för sig något.;)
 
Sv: Galler till min kanin?

Har du koll på de när de är där? Om inte alltid, så sätt tak på!
 
Sv: Galler till min kanin?

Jag kör oxå kompostgaller till mina!
Och dem har varken hoppat eller grävt sig ut.
Däremot kan jag inte sätta några saker som dem kan klättra upp på i närheten av gallret för då hoppar den ena ut!

Går ju ställa kompostgallren på två olika höjder, då ena sidan är längre än den andra!
 
Sv: Galler till min kanin?

Har du koll på de när de är där? Om inte alltid, så sätt tak på!

jo, det är klart.;) vi har deras vanliga utebur och "kompoststakets-hagen" runt om, så de alltid har tillgång att gå in i sitt hus. och ska vi lämna de utan uppsikt så släpper vi in dem i vanliga buren, så att säga (jag är bäst på att förklara, kan kanske se om jag kan ta kort på det och visa ist.:p)
 
Sv: Galler till min kanin?

mjb6s0.jpg

såhär ser det ut nu. vi ska ha fler galler "någonstans" men har inte hittat dem än, haha, för förra året hade vi en större hage iaf, men men...:p
hagen sitter ihop med buren som sagt och ska vi åka iväg eller lämna dem utan uppsikt får de bara gå in i sin bur.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
821
Senast: Blyger
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 221
Senast: Stinaelin
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 637
Senast: KesoNeso
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 042
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp