Bukefalos 28 år!

Galopp eller Trav skötsel?

G

Galoppi

När man sköter unga galopphästar mellan 2-4 år är det en stor säkerhetsrisk har jag fått höra.
Jag menar dom kan stegra,sparka,träna in precis som andra hästar kan men galopphästarna blir mer rädda.
Vad är bäst att vara i ett trav eller galoppstall om man är liten och kort tjej som vill sköta?
 
Sv: Galopp eller Trav skötsel?

Du ska inte lyssna på vad alla säger. de snacka mkt strunt. alla hästar är lika farliga kan man väl säga.
 
Sv: Galopp eller Trav skötsel?

Unghästar är alltid unghästar oavsett ras. Vill du börja jobba/ hjälpa till med galopphästar så sök dig till en tränare där du kan få lära dig att sköta unghästarna på ett sådant sätt att du inte skrämmer dem. Alla är barn i början och det är bara genom praktik man kan lära sig att hantera hästar i alla situationer. Ta åt dig av alla råd och tips du snappar upp och fråga någon om du är osäker!
 

Liknande trådar

Träning I kölvattnet av Helgstrandsskandalen vill jag slå ett slag för grundridning (och markträning) och då menar jag inte lätt klass, utan...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
8 201
Senast: Bison
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 431
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 794
Senast: Mia_R
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 638
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp