Bukefalos 28 år!

Galopp strömsholm 6 juni? Buketräff

T

tessan2

Vad tycker ni här på forumet? Någon som ska dit och kika?
Kanske att vi kan träffas funderar på att åka dit. Tänkte kika på Parnassos. :banana:
 
Det låter väl som en kalasbra idé? Jag ställer direkt! Har en bekant som ska ha med sin pålle i arabloppet så jag ska ändå dit. Parnassos är en riktig segerplockare, vann ju idag på Göteborg men det antar jag att du redan vet eftersom du verkar ha koll på araberna.
 
Nyfiken vad är det för stam på bekantens häst??
Vi får försöka peppa folk här på Forumet, buketräff i det gröna med picknick korg och vackra hästar att kika på. Vore väll något Angående koll och koll nj avet inte det. har däremot en bekant uppe i västerås som skall prata med Parnassos ägare tänkte ev hänga på och kika samtidigt. Aldrig fel med att kika på tjusiga grabbar oavsett om de är tvåbenta eller fyrbenta:banana:
 
JAAAA!!
jag kommer men vet inte om jag åker med nån häst.
Kan var skönt att bara vara åskådare för en gångs skull, o slippa bantingen om man ska rida...............
 
Jag ska dit!! HÄästen som jag brukar rida ska starta med min kompis sedan ska min kompis astarta sin häst i häck å sedan ska hon starta en arab! så ja kan träffa er galoppfolk :bump:
 
instämmer, vill jättegärna också träffas, om jag får... :o
 
Ja, verkligen!
Tycker så oerhört mycket om folket här på forumet !! Alla är så trevliga ! :bow:

o sen så har man ju ändå "känt" varandra i några år nu så d e ju dags o träffas nångång ;)
 
Kan bara hålla med dig, fast det finns ju undantag på sådana som är trevliga.

Men att få träffa alla er som man diskuterar allt inom galoppen med på en normal nivå, det vore jätte häfftigt.
 
Jag planerar att åka, men vet inte till 100% om det går (svår sjukdom i familjen)!

Känner ägaren till Parnassos mkt väl, och har följt honom sedan han föddes.. dessutom har jag har Oriental Pearl's pappa Garizim (nu 25 år) hemma hos mig sedan 3 år tillbaks (hon kom 2:a idag i Göteborg, på samma tid som Parnassos) :D

Arabgalopp är fortfarande mitt intresse, trots att mina uppfödningar säljs till 'distansare' (inte fy skam det heller).. min f.d hingst Shakespeare löpte några ggr under åren 1989 - 1991, och såldes 2001 till Gotland.

Hoppas vi kan ses på Strömsholm ;)
 
Klart vi skall synas på strömsholm. Kommer att hålla koll på tråden sedan får vi bestämma "samlingspunkt"när det börjar närma sig. Bia visst är det väll G hingsten med Rashid i stammen eller är jag helt fel ute och cyklar...
 
Jhadu Tess nu har jag skaffat mig loggin. Jodå det stämmer det du skriver i mina ögon KANONSTAM på den hingsten. Pappa Rashid vet du ju själv vad jag tycker om honom sedan vi pratat tidigare. Mor Indian Shade om jag inte minns fel,rätta mig då Bia kanonsto inom galoppen,ett sto Gudrun värderade högt(Krikas stuteri). Där har du och ni andra en hingst med gammal,gedigen galoppstam med MERITER.Angående att träffas på strömsholm jag kommer. Troligen skall vår stallägare ha med något av sina fullblod eller åtminstonde brukar han ha det. Är det någon som behöver sängplats hojta till. Kan stå till tjänst med det trångt men finns det hjärterum så finns det stjärterum... :banana:
 
Bäst jag förtydligar mig, jag menade grattis till hästen inte sjukdommen som drabbat din familj.
kram elshacera
 
Han heter Manzinni, stam kan jag inte, vet att det rinner egyptiskt blod i ådrorna på honom till viss del. En skimmelhingst, 5 år gammal. Synd bara att han får så tufft motstånd i första löpet men han är som sagt vad 5 år gammal och det finns inte mycket att välja på. Och det kan faktiskt händå mycket under loppet, då det är voltstart bla. I vilket fall som helst håller jag tummarna för denna trevliga häst och hans goa ägare, lycka till Frida! Puss till dig
 
Jodå, helt riktigt.. 'G' är e.Rashid u.Indian Shade :)

Rashid's far Ghazal f-65 ägde jag under åren 1982 - 1996.. då han dog 31,5 år gammal!
Hans (Ghazal) sista föl har jag kvar, ett sto som skall föla i början av Juli med Garizim som fader (+ att det föds 4 till i år efter honom).

Har också en 2-årshingst efter honom ue.Red Baron uuu.Indian Shade.. vore 'mumma' att starta honom på galoppen om jag hade möjlighet! :)

Hoppas att vi kan ses på Strömsholm!!
 
Håller med den stammen idel ädelt galoppblod, borde kunna bli nåt...
mvh Elshacera
 
hej!
vet ni hur det blir på Strömsholm, när det börjar mm?! Ska dit med en kompis hemifrån kanske.. :rofl:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 645
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
557
Senast: Fille
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
737
Senast: valy
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
471
Senast: hamilton1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur valde ni uppfödare?
  • Fästingmedel på innekatt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp