Bukefalos 28 år!

C

CalleNy

Behöver stärka min häst i galoppen... Har kommit så långt att han bär sig riktigt bra i både skritt o trav, kan få till riktigt fina övergångar också :) Men så kommer vi till galoppen där han helst vill springa ifrån arbetet... Brukar göra mkt galoppfattningar för att stärka honom.., , men det jag funderar över är ; ska jag få honom riktigt lösgjord i traven innan jag galopperar honom ? Galoppen är bättre då och han springer inte så... Men samtidigt blir det så mkt tragglande i trav, behöver ju ändå galoppera honom också... Brukar låta honom galoppera runt hela fyrkanten o korta galoppen på kortsidorna ; men det är kanske inte ngn vits att göra det just i syfte att stärka honom !? Formen just i galoppfattningen är inte den bästa , beror mkt på mig då jag har svårt att sitta till ordentligt...

Givetvis galopperar vi ute också...
Ska tillägga att han gått mkt bara rakt fram i skogen m förra ägaren de senaste åren o har även fått galoppera mkt fort ute...
 
Sv: Galoppen

jobbade med inridning av ponny i england under 2005-06. jag tycker att du ska strunta i formen i fattningen tills fattningarna sitter. då behöver inte hästen hålla förmycket grejer i huvudet samtidigt. varva lösgjörade i trav med galoppfattning för att inte det ska bli långtråkit för hästen. rekomenderar även galopp i backe ;)
 
Sv: Galoppen

Ok! Jag fortsätter jobba med fattningarna, tack för svar!
 

Liknande trådar

Träning Jag har en stor valack född 2018 där vi har stora problem med att få till galoppen. Han är stor, närmre 180 och ganska tung. Mentalt en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 182
Senast: banani
·
Ridning Jag har nyligen köpt en 5 årig varmblodstravare. Han är rätt outbildad i ridningen då hann nyss avslutade sin karriär som travare. Han...
Svar
9
· Visningar
985
Träning Hej! Har ett 5årigt hbl sto som jag behöver lite hjälp och tips till. Hon har varit utlånad men fick komma hem lite snabbt i somras pga...
Svar
7
· Visningar
1 215
Senast: Piek
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 309

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp