Galoppjärn?

fourlegs

Trådstartare
Hej på er.
Jag försöker få tag på ett galoppjärn. Nytt el begagnat. Har någon av er tips på vart jag kan få tag på ett?
Tack.
 
Sv: Galoppjärn?

(alltså inte skorna som kallas galoppjärn - utan ser ut som ett brett koppjärn som man kan fästa stigläder/byglar i o anv ist för sadel)
Finns det i utlandet kanske? Vad kallas det på engelska?
 
Senast ändrad:
Sv: Galoppjärn?

Nej Hööks har inte galoppjärn, de har lösa koppjärn. Dvs det man har i framvalvet på sadeln för att byta bomvidd.
 
Vet inte om du har hittat nått men Stenbergs läder i stockholm hade iaf förr i tiden...
Både tyngre i läder och de nya i syntet...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej Jag undrar om någon här har tips på en bra men inte alltför dyr motionscykel? :) Jag ska börja med mer intensiv rehab efter mitt...
Svar
0
· Visningar
210
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Läste och samlade på böckerna från Johanna Campbell kallad fullblodsserien när jag var liten. Är sugen på att få tag i böckerna igen...
Svar
8
· Visningar
892
Senast: Shixle
·
Hästvård Hej, har en häst som har rehabiliterats ett antal månader (7) efter senskada i ytliga böjsenan. Trodde vi skulle få börja återgå till...
Svar
14
· Visningar
1 337
Senast: CarroT
·
Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 494
Senast: settis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp