Galoppundersökning och försökskaniner

Vad har du för utbildning och sysselsättningsgrad?

  • Grundskola

    Röster: 8 3,5%
  • Högskola

    Röster: 157 68,0%
  • Gymnasium

    Röster: 40 17,3%
  • Yrkeshögskola

    Röster: 21 9,1%
  • Jobbar deltid

    Röster: 49 21,2%
  • Jobbar heltid

    Röster: 122 52,8%
  • Sjukskriven

    Röster: 18 7,8%
  • Arbetslös/jobbsökande

    Röster: 12 5,2%
  • Studerande

    Röster: 48 20,8%
  • Övrigt

    Röster: 16 6,9%

  • Antal omröstningsdeltagare
    231

Hyacinth

Trådstartare
Efter en lång och intressant diskussion på jobbet om internetforum och vilka som hänger på dylika kommer snabb gallup. Jag kombinerar den med en omröstning om utbildning för ökad dramatik. Kollegan hävdar att det mest är outbildade och arbetslösa eller förtidspensionärer som hänger på forum av annat än yrkesmässig karriär, jag påstår att ja, visst kan arbetslösa vara fler i % än i samhället i stort men att det troligen är tämligen representativt för ett tvärsnitt av samhället. Vill ni vara mina försökskaniner? Välj den högsta utbildningsgraden, as usual.
 
Var?! ÄR menar du väl! :D
Jo, fast problemet är ju att det gått inflation i "universitet".
Visserligen ställs det lite större krav på kompetensen hos lärarna för att ett lärosäte ska kunna kallas universitet men jag är så j-a gammalmodig att jag tycker att många är "fusk-universitet".
Fast det vågar jag knappt erkänna pga risken för skriftliga överfall...
 
Jo, fast problemet är ju att det gått inflation i "universitet".
Visserligen ställs det lite större krav på kompetensen hos lärarna för att ett lärosäte ska kunna kallas universitet men jag är så j-a gammalmodig att jag tycker att många är "fusk-universitet".
Fast det vågar jag knappt erkänna pga risken för skriftliga överfall...

Jag instämmer och nog är väl "de sex" du nämnde de som gäller ;)

Lite allvarligt, jag har ju endast arbetat för utomeuropeiska företag och alla jag träffat i jobbet känner till Uppsala Universitet. Det är faktiskt en fördel i många yrken att ens alma mater är välkänt även om det givetvis inte är det enda som har betydelse.
 
Vad ska alternativet övrigt jämföras med? Utbildning eller sysselsättningsgrad? (För övrigt heter det gallup, inte galopp)

Edit: tydligen kan man komma in på högskolan utan vare sig grundskolla eller gymnasium. Där ser man. Ja det bekräftar ju en del fördomar man har om utbildningsnivån nuförtiden..
 
Vad ska alternativet övrigt jämföras med? Utbildning eller sysselsättningsgrad? (För övrigt heter det gallup, inte galopp)

Edit: tydligen kan man komma in på högskolan utan vare sig grundskolla eller gymnasium. Där ser man. Ja det bekräftar ju en del fördomar man har om utbildningsnivån nuförtiden..
Jag hamnade i övrigt, noll sysselsättning = pensionär (med universitetsstudier)
 
Jag hamnade i övrigt, noll sysselsättning = pensionär (med universitetsstudier)
Men man kunde göra tre val! :D Jag valde alltså gymnasium eftersom det är min högsta avslutade utbildning, jobbar deltid och är studerande (för att ta mig in på högskola/universitet) :D
 
Ingen universitetsutbildning men högskoleutbildad duger gott åt mig :)

Jobbar 50%
Föräldraledig 50% med åttamånaderspojk :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp