Gammal älskad katt mår inte bra efter att familjen utökats...

Ja, det är obegripligt vilket stort hål de lämnar. Deras väsen är helt klart större än deras fysiska kropp.

Jag försökte hitta tröst i att tänka på fördelarna med att inte ha katt. Friare att resa, inte minst. Jag tänker fortfarande så men nog saknar jag dem ändå.
 
@Cheeserica Vet inte om du också menar mig men om: såhär i backspegeln känner jag att jag vill kunna erbjuda mer än innätad balkong som utevistelse. Dessutom vill jag kunna resa bort i 3-4 veckor, det är för långt för en katt att vara på pang. Bodde jag annorlunda och inte ville resa skulle jag absolut ha katt igen.
 
Jag skulle aldrig klara av att vara utan katt. :heart Vad är det som gör att ni inte tänker skaffa en ny katt? Inte exakt just nu kanske, men senare?

För min del handlar det dels om att maken egentligen inte är någon kattmänniska (han var dock väldigt fäst vid Isola, har nog aldrig sett honom gråta så mycket som när vi var hos veterinären), dels att det finns kraftig pälsdjursallergi i hans familj och hans mamma och bror har inte alltid mått helt bra efter ett besök här och dels vill jag bo mer kattvänligt. Vi ska flytta ut på landet inom de närmsta åren, och då kommer vi skaffa husdjur igen. Mannen är mer inne på hund än katt, men han sa i ett svagt ögonblick bara för några dagar sedan "När vi köpt hus, då skaffar vi katt igen", och det tänker jag inte låta honom glömma. :angel:
 
@Cheeserica Vet inte om du också menar mig men om: såhär i backspegeln känner jag att jag vill kunna erbjuda mer än innätad balkong som utevistelse. Dessutom vill jag kunna resa bort i 3-4 veckor, det är för långt för en katt att vara på pang. Bodde jag annorlunda och inte ville resa skulle jag absolut ha katt igen.
Jo jag menade er båda. :) Förstår vad du menar, själv har jag väldigt lite behov av resor och dessutom bra kattvakt att tillgå där de kan bo. Mina är ute i koppel på min uteplats och knaprar gräs och fångar insekter, men i framtiden vill jag att de ska få en egen trädgård att njuta av. Hoppas du får njuta av katt någon gång i framtiden ändå!

För min del handlar det dels om att maken egentligen inte är någon kattmänniska (han var dock väldigt fäst vid Isola, har nog aldrig sett honom gråta så mycket som när vi var hos veterinären), dels att det finns kraftig pälsdjursallergi i hans familj och hans mamma och bror har inte alltid mått helt bra efter ett besök här och dels vill jag bo mer kattvänligt. Vi ska flytta ut på landet inom de närmsta åren, och då kommer vi skaffa husdjur igen. Mannen är mer inne på hund än katt, men han sa i ett svagt ögonblick bara för några dagar sedan "När vi köpt hus, då skaffar vi katt igen", och det tänker jag inte låta honom glömma. :angel:
Ajdå, ja allvarlig allergi är verkligen inte kul. Men framtidsplanerna låter lovande, hoppas ni får er gård, och både hund och katt. :love:

Tungt med Isolas saker, om än lite uppmuntrande med kattungegos också. Du får passa på att njuta av alla fördelar med att INTE ha katt, som man förtränger när man lever med päls överallt, torka spyor, rensa lådan etc. ;) Och passa på att gosa med andras. :love:
 
Du får passa på att njuta av alla fördelar med att INTE ha katt, som man förtränger när man lever med päls överallt, torka spyor, rensa lådan etc. ;) Och passa på att gosa med andras. :love:

Jag försöker tänka på det positiva, men i jämförelse känns det som som småsaker ändå. Måste dock säga att jag hade helt glömt hur lättstädat det blir utan katt i hemmet... :o
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp