Bukefalos 28 år!

Går inte att nämna "bebis" i närheten av gubben.

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

min_mamma

Jag vet att det inte går att tjata till sig en bebis och det är inget jag vill.
Men med min sambo går det inte ens att diskutera! Har han bara inte insett vilket underverk ett barn är eller har han bankat in sina "krav" hårt i huvudet bara?

Han har sagt att aldrig innan 25 år och utan fast anställning och eget hus.

Jag vill bli ung förälder, har aldrig läst eller hört några nackdelar om det och bar att det ska vara lättare då.

Han har jobb nu, heltid, och är "älskad" av sina chefer som lovat honom en massa jobb långt in på nästa år, mer kan dom inte se (flyttbranchen) dessutom är det ett bra stället med avtal och vit lön och 35% extra för all tid över 40 timmar/veckan.

Vad ska jag göra? Fortsätta deppa och se bebisar överallt eller är det någon som vet några magiska ord så man får han hjärna att tänka en annan bana någon gång i alla fall?
 
Sv: Går inte att nämna "bebis" i närheten av gubben.

Varför deppa eller försöka få honom att ändra sig?
Respektera hans önskemål istället och vänta på ett tillfälle då båda anser det lämpligt att skaffa barn. Han kanske inte vill bli ung förälder. Dessutom tycker jag att han låter klok som vill ha tryggheten i en fast anställning innan han utökar familjen.

I hans ögon är det kanske lättare att vara förälder om man har lite livserfarenhet och ordnad ekonomi.
 
Sv: Går inte att nämna "bebis" i närheten av gubben.

Han vill jobba på det ställe han jobbar nu och de kan av någon konstig anledning inte ge fast anställning. Ordnad ekonomi har vi och har haft i över 1½ år.

Självklart vill jag inte tvinga honom men han kan inte ens tänka sig något annat medans jag tänkt på både ung och gammal och inte eller ha.
 
Sv: Går inte att nämna "bebis" i närheten av gubben.

Ni verkar ju inte vara gamla någon av er alltså.
Släpp kraven själv, han vill inte, du kan inte tvinga honom.
Du är "ung" förälder även som 25 åring.
Känner mig som ung förälder även nu, väntar mitt andra barn och är "bara" 27.
En längtan efter barn måste komma från bägge, tycker att det låter som bra krav han har, i alla fall med en fast anställning, en trygghet så långt det går i alla fall.

Känner du att hela du skriker efter barn och du vet att han kommer att vilja vänta vääääääldigt länge, ja då får du helt enkelt se dig om på marknaden efter andra lämpliga pappor att dela livet med :) .

Förstår att det är jättetrist att han inte vill, men samtidigt så är han inte mogen för barn, ja då kan det hela resultera i att du står som, ung, ENSAM mamma istället... är det då inte bättre att vara lite äldre och med pappan, en pappa som vill ha barn?! :banana:
 
Sv: Går inte att nämna "bebis" i närheten av gubben.

När jag efter 4.5 år tillsammans och 1.5 år som sambos tog upp barn med min fd så gick han ut och köpte kondomer! Roligt så här i efterhand men just då kändes det väldigt deppigt!

/Timsetim
 
Sv: Går inte att nämna "bebis" i närheten av gubben.

Äh, gör slut och skaffa dig en annan snubbe, som är lite mer "het på gröten" så att säga.
 
Sv: Går inte att nämna "bebis" i närheten av gubben.

Det är bara att vänta in rätt tillfälle eller gå vidare utan snubben. Man bör ju ha någorlunda lika framtidsplaner om man tänker leva ihop resten av livet eller hur? Jag kommer fylla 25 två dagar innan min bebbe är beräknad, och jag känner mig jätteung, samma med min sambo som är 29. Det är iofs individuellt men varken jag eller sambon har känt oss redo förrän nu, och det är en fördel om båda vill och ser fram emot det!!!!
 
Sv: Går inte att nämna "bebis" i närheten av gubben.

Jag lovar att när du väl är gravid så kommer du att känna dig mycket mer trygg och lycklig om din kille också ser fram emot barnet..
Man är fortfarande ung vid 25 års ålder!!
 
Sv: Går inte att nämna "bebis" i närheten av gubben.

Nu har jag i alla fall fått en förklaring, jag lyckades hitta den känsliga knappen.

"Därför" betyder för honom att han inte vill skapa ett barn som får samma uppväxt som han haft. Hans föräldrar bråkade jämt och flyttade när han var 4½ år, hans mamma levde på bidrag och dom fick aldrig nya kläder mer än när de var med sin pappa som inte hände allt för ofta.
Hans mamma hade flera olika gubbar medans hans mamma hittade en tant att ha seriöst förhållande med i 10 år.

När han var 13 försökte han flytta till sin pappa men fick inte, hans föräldrar kan inte ens nu hålla sams via telefon!

Medans mina föräldrar fortfarande är gifta och jag hört dom bråka 1 gång när jag typ var 10 år! Min mamma hade inte helelr jobb men min pappa tjänade bra och startade sen egen firma som nu flera år senare går med vinst med flera miljoner.

Så skillnaden på våra uppväxter är enormt stora, jag kan inte ens tänka mig hur dåligt han måste ha mått.

Och dumpa honom för att bli gravid, absolut inte, är det någon som ska bli far till mitt/mina barn så är det han och jag kan inte tänka mig någon annan. Men nu när man ÄNTLIGEN fått en förklaring så har det blivit lättare, har bara sett 3 barnvagnar och 1 gravid idag ;) Lägg på en 0:a så är det jag såg förut, bebisar ÖVERALLT!
 
Sv: Går inte att nämna "bebis" i närheten av gubben.

min_mamma skrev:
Nu har jag i alla fall fått en förklaring, jag lyckades hitta den känsliga knappen.

"Därför" betyder för honom att han inte vill skapa ett barn som får samma uppväxt som han haft. Hans föräldrar bråkade jämt och flyttade när han var 4½ år, hans mamma levde på bidrag och dom fick aldrig nya kläder mer än när de var med sin pappa som inte hände allt för ofta.
Hans mamma hade flera olika gubbar medans hans mamma hittade en tant att ha seriöst förhållande med i 10 år.

När han var 13 försökte han flytta till sin pappa men fick inte, hans föräldrar kan inte ens nu hålla sams via telefon!

Medans mina föräldrar fortfarande är gifta och jag hört dom bråka 1 gång när jag typ var 10 år! Min mamma hade inte helelr jobb men min pappa tjänade bra och startade sen egen firma som nu flera år senare går med vinst med flera miljoner.

Så skillnaden på våra uppväxter är enormt stora, jag kan inte ens tänka mig hur dåligt han måste ha mått.

Och dumpa honom för att bli gravid, absolut inte, är det någon som ska bli far till mitt/mina barn så är det han och jag kan inte tänka mig någon annan. Men nu när man ÄNTLIGEN fått en förklaring så har det blivit lättare, har bara sett 3 barnvagnar och 1 gravid idag ;) Lägg på en 0:a så är det jag såg förut, bebisar ÖVERALLT!

Förståndig kille du har, var rädd om honom!! :bow: :bump:
 
Sv: Går inte att nämna "bebis" i närheten av gubben.

Det kan jag lova dig att jag är, vi grät floder båda två igår :crazy: sen somnade han i min famn :love:

Han har alltid sagt att han är dålig på att visa känslor men jag tror detta släppte på det och får honom att inte vara lika hård på utsidan.

Där i mot ändrade han min syn på min svärmor nå grymt :mad: Hur kan man förbjuda sina barn att träffa sin pappa :eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har levt utanför den vanliga arbetsmarknaden i jättemånga år. Mina extrajobb och korta anställningar har varit såna där man får lön...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 941
Senast: Kadi
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 586
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 940
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 887
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp