Bukefalos 28 år!

Gecko i Julklapp?

Sv: Gecko i Julklapp?

både till dig och Modig, njaaaa ;) jag är alltid intresserad av uppfödning vilket djur jag än skaffar (utom hundarna av nån anledning) därmed inte sagt att man faktiskt gör det eller att man gör det oansvarigt

För övrigt, det är lätt att föröka leopardgeckos, däremot ska man veta att marknaden är otroligt mättad. viltfärgade är knappt säljbara alls. Dom får en eller två ägg åt gången och könen bör hållas i separata terrarium för att dom inte ska "slitas" ut. Mycket mer vet jag inte om uppfödningen på dom tyvärr :p
 
Sv: Gecko i Julklapp?

Nu blev det iofs en gecko, men annars tipsar jag gärna om iller. Vet iofs inte hur de går ihop med katter, men jag tycker nog att de är mer sällskapliga än både kaniner och marsvin. De kan lära sig att gå på låda utan några större problem och jag tycker att de är uthärliga.

Jag och min syster fick varsen iller när vi var i 10-årsåldern och jag skulle gärna skaffa nya när jag har möjlighet.
 
Sv: Gecko i Julklapp?

Hej

Va roligt att det blev en Gecko :laugh: en kompis till mig ( helt nybörjare ) på ödlor har fött upp 3 kullar med ödle bebisar :D det som är viktigt med äggen är att det är rätt temp och fuktighet i ägg kartongen , jag vet inte vilken temp och fuktighet det ska vara men den första kullen ägg torkade ut men dom andra tre gick super :laugh: var mkt passning varje dag men det var det värt tyckte hon.

Vi fick en liten av henne som hette Knut , den ödlan var så vacker att en annan uppfödare fick köpa den till avel. Så nog går det , men mkt jobb är det innan dom kläcks , men jätteroligt med egen uppfödning .

Lycka till nu med er lilla ödla , och dom gillar att vara med i svängen dom oxå :) iaf våra och min kompis ödlor , tom i skolan har dom varit , i sin lilla påse som barnen har runt halsen :D

Hälsningar Nisse :bump:
 
Sv: Gecko i Julklapp?

Det blev en Leopardgecko!!! Den är iallafall beställd och jag ska i största hemlighet (hur nu det ska gå till...) hämta den dan före Julafton! Jätteroligt!!!:banana:

Vad kul med en ödla:).
Köp gärna bra litteratur också! Tänk på att kost, vitaminer och kalk i rätt sammansättning är oerhört viktigt. Och så även UV-ljus. Lita inte bara på att djuraffären säljer dig rätt utrustning utan läs på och fråga Gecko-kunniga om hur du ska anpassa miljö och skötsel så bra som möjligt.

Tänk också på att reptiler ofta lever länge (har för mig Geckon blir upp till 20 år) men det vet du säkert redan:).

/Cattis-Skäggagamsägare
 
Sv: Gecko i Julklapp?

Nu blev det iofs en gecko, men annars tipsar jag gärna om iller. Vet iofs inte hur de går ihop med katter, men jag tycker nog att de är mer sällskapliga än både kaniner och marsvin. De kan lära sig att gå på låda utan några större problem och jag tycker att de är uthärliga.

Jag och min syster fick varsen iller när vi var i 10-årsåldern och jag skulle gärna skaffa nya när jag har möjlighet.

Jag har fått intrycket att illrar är ganska jobbiga att ha som husdjur. Att de har mycket jaktinstinkt, kryper in i skrymslen och är lite... jobbiga rent allmänt. Stämmer det? Har ingen direkt erfarenhet av illrar egentligen nämligen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp