Bukefalos 28 år!

Gemensamt omklädningsrum?

Jag skulle inte bry mig faktiskt.
Har nog aldrig varit så känslig för det men när jag jobbade på operan blev jag extra härdad, allt var kaoz, folk sprang runt halv (eller typ helnakna) det fanns liksom ingen tid och ingen brydde sig.
Samma gäller backstage på modevisningar. Alla näckar, ingen har tid att ens reflektera över det.
Känner mig ganska härdad av random nakenhet både min egen och andras ;)
 
Jag har mycket mindre problem att visa mig för folk jag inte känner alls än för de jag känner genom t.ex jobbet.

Jag tycker det är alldeles för privat att visa mig i underkläder för arbetskamrater, men okända skulle gå bra om det inte är den fluktiga sorten.
 
Jag skulle inte bry mig faktiskt.
Har nog aldrig varit så känslig för det men när jag jobbade på operan blev jag extra härdad, allt var kaoz, folk sprang runt halv (eller typ helnakna) det fanns liksom ingen tid och ingen brydde sig.
Samma gäller backstage på modevisningar. Alla näckar, ingen har tid att ens reflektera över det.
Känner mig ganska härdad av random nakenhet både min egen och andras ;)
Åh jag tycker det låter så skönt..
Dit vill jag också komma.. Till den inställningen alltså.,
 
personligen är jag nästan överdrivet bekväm i min kropp och har inga som helst problem att "visa mig naken" för okända människor i ett omklädningsrum oavsett kön. Däremot är jag väl medveten om att alla människor inte är lika som jag och därför tycker jag nog ändå att om det endast finns icke könsdelade omklädningsrum på ett gym, vid en idrottshall eller vad det nu kan vara så bör det finnas alternativ för de som inte är bekväma med detta. exempelvis skulle det kunna erbjudas små enskilda bås med dörr/draperi eller liknande.

Jag skulle inte bry mig faktiskt.
Har nog aldrig varit så känslig för det men när jag jobbade på operan blev jag extra härdad, allt var kaoz, folk sprang runt halv (eller typ helnakna) det fanns liksom ingen tid och ingen brydde sig.
Samma gäller backstage på modevisningar. Alla näckar, ingen har tid att ens reflektera över det.
Känner mig ganska härdad av random nakenhet både min egen och andras ;)


Kan ju bara instämma i detta Dessutom är min erfarenhet att dom som faktiskt provat på det där med gemensamma omklädningsrum o duschar i dom allra flesta fall märkt att det funkar alldeles utmärkt.Och just att ingen bryr sej.Jag jobbar på ett sjukhus Där heter omklädningsrummen "katten" ,"hunden" "vargen" eller ngt annat djur men INTE herr eller dam Nu är vi ju nästan bara tjejer men det finns ju några killar men ingen bryr sej när man byter om ;inte ens i duscharna Så visst funkar det Och man vänjer sej oerhört snabbt Så jag tycker absolut vi skulle ha gemensamma omklädningsrum Blir så mycket lättare också när man som mamma ska ta med sonen 10 år på badhus
 
Har man inga problem alls med nakenhet är det väl okej med gemensamma omklädningsrum. Dock hade jag inte valt ett gym som hade det om jag hade behövt stanna för att duscha eller så. Är alldeles för obekväm med min kropp för att visa mig naken för vem som helst så.
 
Kan ju bara instämma i detta Dessutom är min erfarenhet att dom som faktiskt provat på det där med gemensamma omklädningsrum o duschar i dom allra flesta fall märkt att det funkar alldeles utmärkt.Och just att ingen bryr sej.Jag jobbar på ett sjukhus Där heter omklädningsrummen "katten" ,"hunden" "vargen" eller ngt annat djur men INTE herr eller dam Nu är vi ju nästan bara tjejer men det finns ju några killar men ingen bryr sej när man byter om ;inte ens i duscharna Så visst funkar det Och man vänjer sej oerhört snabbt Så jag tycker absolut vi skulle ha gemensamma omklädningsrum Blir så mycket lättare också när man som mamma ska ta med sonen 10 år på badhus
Från vilken ålder klarar sig barnen själva i omklädningsrummet?
Nyfiken fråga.,
 
Från vilken ålder klarar sig barnen själva i omklädningsrummet?
Nyfiken fråga.,

Det är ju högst individuellt så klart Det finns ju också barn med handikapp Dessutom vill jag ju helst inte att min 10 åring ska va ensam i herrarnas. Visst kan han klara det rent tekniskt men med tanke på alla pedofiler o övergrepp som tyvärr skett i manliga omklädningsrum så vill jag att han inte ska vara ensam där
 
Det är ju högst individuellt så klart Det finns ju också barn med handikapp Dessutom vill jag ju helst inte att min 10 åring ska va ensam i herrarnas. Visst kan han klara det rent tekniskt men med tanke på alla pedofiler o övergrepp som tyvärr skett i manliga omklädningsrum så vill jag att han inte ska vara ensam där
Jag antar att du följer honom in på herrarnas då och inte tar med honom till damernas?
 
Det är ju högst individuellt så klart Det finns ju också barn med handikapp Dessutom vill jag ju helst inte att min 10 åring ska va ensam i herrarnas. Visst kan han klara det rent tekniskt men med tanke på alla pedofiler o övergrepp som tyvärr skett i manliga omklädningsrum så vill jag att han inte ska vara ensam där
Är det så vanligt med övergrepp i omklädningsrum?
Jag undrade bara eftersom jag tänkte att en tioåring ju måste klara sig själv i skolan och fritidsaktiviteter.
Sen förstår jag också att det kan finnas handikapp etc som innebär speciella behov.
 
Jo i regel blir det så. Men om det inte finns ngn annan inne på damernas så har han fått följa med. I början av höstlovet var jag med en väninna o hennes 2 jämnåriga döttrar på ett badhus i Tyskland Där var det gemensamt omklädningsrum. Så oändligt mkt lättar det blev Vi kunde byta om o duscha tillsammans alla fem utan problem Hur skulle killen klarat sej ensam bland en massa tyskar? Och som sagt varför kan vi inte ha gemensamma omklädningsrum på badhus i Sverige när det funkar så bra i länder som Tyskland,Holland och Österrike?
 
Är det så vanligt med övergrepp i omklädningsrum?
Jag undrade bara eftersom jag tänkte att en tioåring ju måste klara sig själv i skolan och fritidsaktiviteter.
Sen förstår jag också att det kan finnas handikapp etc som innebär speciella behov.

Hur vanligt det är vet jag förstås inte Men att det förekommit och att polisen har plockat pedofiler på badhus är ju inget nytt tyvärr. I skolan är ju ofta omklädning och dusch efter gympan mångas skräck Och just i killars omklädningsrum är ju olika former pennalism inte helt ovanliga. Förr hade ju läraren o även kvinnlig sådan koll på killarnas omklädning men numera anses det ju dessvärre olämpligt om hon skulle gå in där.
Men gemensamma omklädningsrum i skolan kanske inte löser detta
 
Hur vanligt det är vet jag förstås inte Men att det förekommit och att polisen har plockat pedofiler på badhus är ju inget nytt tyvärr.
Fast att pedofiler skulle hindras bara för att det är gemensamma omklädningsrum tror inte jag på. Oftast om jag fattat rätt handlar det om fotografering och filmande osv och det hindras ju inte för att det är gemensamt. Nångång måste man släppa lite på taget om inte barnet då är väldigt ängsligt av sig eller har någon typ av handikapp. Finns ju telefoner så man kan ju ringa om det blir minsta problem på något vis eller om det är något som verkar obehagligt eller så.

Sen kanske alla nakenproblem, blyghet och så eller allmän obekvämhet försvinner ifall man har gemensamt hela livet och inte delar upp på något vis, jag vet inte.
 
"
Nångång måste man släppa lite på taget om inte barnet då är väldigt ängsligt av sig. Finns ju telefoner så man kan ju ringa om det blir minsta problem på något vis eller om det är något som verkar obehagligt eller så."

Givetvis är det så men jag hade definitivt tyckt det var tryggare att låta sonen gå ensam till ett omklädningsrum som var blandat än ett med bara män Fördomar kanske,jag vet inte.

En annan aspekt är ju att killar o tjejer ju ofta sover i samma rum som kompisar,på läger av olika slag t.ex scouter ridläger osv och även på klassresor Ibland duschar dom ihop ibland inte. Så det här betyder ju att dom flesta killar o tjejer är ju vana vid att byta om tillsammans o tom duscha ihop Så varför detta då inte kan tillämpas även i offentliga omklädningsrum tycker jag känns förlegat
 
Hur vanligt det är vet jag förstås inte Men att det förekommit och att polisen har plockat pedofiler på badhus är ju inget nytt tyvärr. I skolan är ju ofta omklädning och dusch efter gympan mångas skräck Och just i killars omklädningsrum är ju olika former pennalism inte helt ovanliga. Förr hade ju läraren o även kvinnlig sådan koll på killarnas omklädning men numera anses det ju dessvärre olämpligt om hon skulle gå in där.
Men gemensamma omklädningsrum i skolan kanske inte löser detta
Jag tror tyvärr inte det löser sig med att mamma eller lärare är där. Utan man måste prata med ungarna och de själva måste få lära sig och förstå hur de ska bete sig.

Jag förstår din tanke som förälder att du vill skydda ditt barn. Men samtidigt kan man inte alltid finnas där.
Och snart kommer nog din son vilja gå själv. Han börjar ju bli stor.
 
Jag tror tyvärr inte det löser sig med att mamma eller lärare är där. Utan man måste prata med ungarna och de själva måste få lära sig och förstå hur de ska bete sig.

Ja så är det ju.Men det har ju gått så långt att många tjejer inte vill duscha efter gympan för dom är rädda att bli smyfotatde o hamna på nätet vilket i sin tur gör att dom inte anstränger sej på gympan för att inte bli svettiga och då riskerar ju hela gympaämnet att tappa sin mening spec som det ofta är brist på annan fysisk aktivitet i vardagen.Men j om man hade gemensamma omklädningsrum så blev det där med nakenhet självklart inte så spännande längre

"Jag förstår din tanke som förälder att du vill skydda ditt barn. Men samtidigt kan man inte alltid finnas där.
Och snart kommer nog din son vilja gå själv. Han börjar ju bli stor."

Ja ja Du har så rätt så.Men ibland känns det där lite tveeggat


Rapportera
 
Jag har egentligen inga som helst problem att varken byta om, duscha eller basta osv tillsammans med både män och kvinnor. För mig hänger det helt på hur folk beter sig, inte om de är män eller kvinnor.
Men, jag vet inte om jag tycker att gemensamma omklädningsrum på tex badhus är en bra idé. Det känns som om att ett gemensamt omklädningsrum borde locka till sig just de personer som man helst inte vill dela omklädningsrum med?
 
"Det känns som om att ett gemensamt omklädningsrum borde locka till sig just de personer som man helst inte vill dela omklädningsrum med?"
Men dom samlade erfarenheterna från Tyskland,Holland och Österrike visar att det INTE blir så utan att det funkar helt OK Ingen bryr sej Och i dessa länder är det dessutom helt förbjudet att ha badkläder i bastun som också är gemensam Försöker du blir du utkastad Och det funkar och ingen bryr sej
 
Men dom samlade erfarenheterna från Tyskland,Holland och Österrike visar att det INTE blir så utan att det funkar helt OK Ingen bryr sej Och i dessa länder är det dessutom helt förbjudet att ha badkläder i bastun som också är gemensam Försöker du blir du utkastad Och det funkar och ingen bryr sej

Okej, det visste jag inte. Jag kan förstå om det fungerar bra på tex en arbetsplats där alla i omklädningsrummet är där på grund av jobbet. Men i tex ett badhus dit alla som vill får komma så hade jag nog trott att det skulle finnas vissa som inte åker dit för att simma i första hand så att säga.
 
Men i tex ett badhus dit alla som vill får komma så hade jag nog trott att det skulle finnas vissa som inte åker dit för att simma i första hand så att säga.

Men dom flesta av den sorten håller ju till i herrarnas omklädningsrum o väntar på ensamma småkillar


Rapportera
 
Men dom flesta av den sorten håller ju till i herrarnas omklädningsrum o väntar på ensamma småkillar


Rapportera

Det beror på vilken nivå man lägger det på.
Jag kommer ihåg när jag i yngre år bodde på vandrarhem i England, Spanien etc. Då var det gemensamt.
Då var det flera gånger killar som skulle kolla när man bytte om,
Så det jag ser som nackdel är om det blir folk som ska kolla på varandra.
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 805
Senast: TinyWiny
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
32 888
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 249
Senast: cirkus
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
44 348
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp