Bukefalos 28 år!

Gemensamt omklädningsrum?

Jag vill minnas att dom har gemensamt omklädningsrum på Holiday Club i Åre. Jag blev lite förvånad men jag har inga problem med det och det verkar ju fungera alldeles utmärkt. Det är dock en stor anläggning. Om det däremot var ett trångt litet omklädningsrum på nåt litet gym kanske det skulle upplevas som mera olustigt.
 
Nyfiken fråga. Ni som inte har något emot att dela omklädningsrum, har ni inget emot att visa er nakna för vem som helst av motsatta könet eller brukar ni inte vara nakna i omklädningsrum?
 
Nyfiken fråga. Ni som inte har något emot att dela omklädningsrum, har ni inget emot att visa er nakna för vem som helst av motsatta könet eller brukar ni inte vara nakna i omklädningsrum?
Jag orkar inte bry mig, jag går inte sönder av att nån tittar på mig och jag badar också näck om jag glömt badbrallorna hemma. Jag har tom. delat dusch samtidigt med en tjej jag inte kände så väl pga. att det var brottom, kan klart rekommenderas, då man har nån som tvålar in ryggen ordentligt. :up:

Jag är inte nån fluktis och vi är ju stöpta i nästan samma form allihop så varför bry sig?
 
Jag är väldigt privat av mig och skulle föredra att det alltid är privata duschar. Byta om kan jag göra med vem som helst egentligen men jag avskyr att behöva duscha tillsammans med människor jag inte känner - oavsett kön.
 
I dagens jämställdhetssträvan och avsexualisering av både kvinnor och män, så är väl gemensamma ombytesutrymmen och duschar något att hylla och sträva efter att få överallt?
Jag skulle väl snarare säga att det inte sker någon avsexualisering alls? Tvärtom. Vi kan kämpa hur mycket vi vill för att en tjej som har korta shorts på sig inte ska bli utsatt för catcalling och tafs och vidriga jävla övergrepp men det betyder ju inte att världen i dag ser ut så. Och så länge den inte ser ut så anser jag det vara väldigt viktigt att de som vill ska kunna byta om och duscha avskilt från det andra könet.
 
Nyfiken fråga. Ni som inte har något emot att dela omklädningsrum, har ni inget emot att visa er nakna för vem som helst av motsatta könet eller brukar ni inte vara nakna i omklädningsrum?
Jag har inga stora bekymmer med att vara naken. Däremot har jag bekymmer med beröring. Gillar inte att kramas men har lärt mig att klara det eftersom jag förväntas göra det numera. När jag var ung kramades folk inte. Nu är det kutym.

Jag har bekymmer att vara naken inför kvinnor eftersom jag inte tycker om min kropp och känner av tittande, av framförallt unga smala kvinnor. . Att var naken i mäns sällskap är mindre dramatiskt. jag förutsätter på något sätt att de itne är det bittersta intresserade av mig så jag kan säkert både duscha och klä mig.

I intima situationer har jag noll bekymmer. Har vi kommit så långt så är det som det är, och då glömmer jag det.(sagt av nån som inte haft spec mycket sex alls de senaste 15 åren)
 
Många idag har svårt att öht byta om i ett vanligt omklädesrum, jag har framförallt sett unga tjejer stå i ring och hålla upp handdukarna så inga andra ska se dem nakna, ska alla de utestängas från badhus, gym och idrottsanläggningar bara för att några inte har problem med att vara nakna i grupp? Jag har både bytt om, duschat och bastat med manliga kollegor men även varit med om de som inte har fattat att det inte är ok att komma med inviter. :yuck: Mitt fravoritgym tidigare var enbart för kvinnor.
 
Nyfiken fråga. Ni som inte har något emot att dela omklädningsrum, har ni inget emot att visa er nakna för vem som helst av motsatta könet eller brukar ni inte vara nakna i omklädningsrum?

Nu är ju jag man, så det där med att bli uttittad är nog inget som direkt händer mig. Men jag har inga större problem att bli sedd naken av någon av motsatt kön, bortsett från tanken att de nog antagligen skulle vilja spy. Samt att jag inte är naken på gymmet, främst för att eftersom jag sedan ska cykla hem och bli svettig igen, så att duscha på gymmet känns helt meningslöst.
 
Nyfiken fråga. Ni som inte har något emot att dela omklädningsrum, har ni inget emot att visa er nakna för vem som helst av motsatta könet eller brukar ni inte vara nakna i omklädningsrum?
Har inga problem med att vara naken oberoende på om det är kvinnor eller män.
 
Jag hade valt bort gym med gemensamma omklädningsrum, av den enkla anledningen av att många karlar är extremt ouppfostrade i just hur man beteer sig mot det kvinnliga könet.

Annars är jag oftast rätt obrydd så länge jag kan byta om med ryggen emot. :)
 
För min del har jag inga större problem med gemensamma omklädningsutrymmen, vare sig i jobbsituationer eller på fritiden. Fast jag är ju man, med allt vad det innebär i sammanhanget.
Den lilla reservation jag kan ha ibland handlar inte om könsaspekter utan i så fall mer om det @Silkisif var inne på - om kroppsfixering ifråga om hur "fit" man är.
Sedan håller jag med om det @tanten och @niphredil säger om sexualiseringen, den känns konstant tilltagande. På badstränderna både när jag var barn på 70-talet och tonåring på 80-talet var det, som jag minns det, en ickefråga för tjejer/kvinnor att sola och bada topless, åtminstone bland mina vänner och bekanta. Visst fanns det en viss sexuell laddning då också, det vore dumt att förneka, men oerhört mindre dramatiskt än idag.
 
Jag är inte bekväm med att visa mig naken inför motsatta könet.
Inte människor som jag inte känner, åtminstone.
Nära bekanta får "gärna" råka se mig i bara underkläder om jag snabbt byter om, men helt okända människor - nej.
 
personligen är jag nästan överdrivet bekväm i min kropp och har inga som helst problem att "visa mig naken" för okända människor i ett omklädningsrum oavsett kön. Däremot är jag väl medveten om att alla människor inte är lika som jag och därför tycker jag nog ändå att om det endast finns icke könsdelade omklädningsrum på ett gym, vid en idrottshall eller vad det nu kan vara så bör det finnas alternativ för de som inte är bekväma med detta. exempelvis skulle det kunna erbjudas små enskilda bås med dörr/draperi eller liknande.
 
Jag ser faktiskt heller gemensamma omklädningsrum där man duschar och byter om enskilt än könsuppdelade där man gör det i grupp. Om det bara handlar om att byta tröja och byxor, alltså inget naket, så spelar det ingen roll för mig om det är gemensamt eller inte.
 
Jag känner mig obekväm med att klä av mej oavsett om det är med kvinnor eller män. Men ser ingen skillnad på att visa mej i badkläder eller underkläder.
 
Jag bryr mig inte om det är uppdelat eller gemensamt. Har bytt om i gemensamma omklädningsrum flera gånger. Förvisso främst med människor jag känner (kollegor och teatersällskapets ensemble) men även när jag modellat med främmande människor närvarande.
Vill folk titta så får de göra det. Jag tycker själv att det är roligt att studera människor, med eller utan kläder.
 
Jag har dåliga erfarenheter med karlar som oblygt stirrar och frågar om jag vill gå in i bastun och leka. Nej tack till delade omklädningsrum efter det.
 
Jag är lite kluven. Om det inte handlar om att vara naken utan bara till underkläder ser jag inga problem alls. Har aldrig funnits separata på arbetsplatser utan alla byter om i samma och killarna har om något i så fall snarare visat hänsyn än att göra något sexuellt av det hela.

Duscha med andra jag inte känner gillar jag inte, oavsett kön. Är tacksam att mitt gym har duschbås de gånger jag väljer att duscha där.

Byta om till naken är som sagt kluven. Jag skulle acceptera det om det fanns bås för enskilt också som alternativ. Jag är egentligen ganska obrydd vad andra tycker om min kropp, känner på något vis att killar kanske är mindre dömande i detta fall och känner mig nog mer uttittad av tjejer, men är det killar som inte har vett att bete sig är det väldigt olustigt. Kanske med någon typ av inträdesprov på huruvida man beter sig med andra människor?
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 805
Senast: TinyWiny
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
32 890
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 265
Senast: cirkus
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
44 348
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp