Bukefalos 28 år!

Gerbiler <3

L

Laylin

Klart att det ska finnas en tråd här för alla oss gerbil-älskare här på buke så nu tar jag initiativet och skapar en! :D
Berätta lite om era gerbiler, vad de heter, hur de ser ut, var ni köpt dom, hur många ni har, hur buren ser ut mm. mm. :bump:
 
Sv: Gerbiler :heart

Jag kan ju börja då :D Jag har två gråa gerbiler som heter Helan och Halvan som jag har haft drygt tre månader nu. Dom bor i en duna-bur på tre våningar i mitt rum och har för närvarnade ungefär 35 cm tjockt med spån, så dom gräver mycket gångar. Har även en hel del upp och ner vända keramik- och rostfria skålar som dom gillar att boa med höet i. Finns rlera trähus i buren med, de flesta mer eller mindre uppätna :p Köpte dom av en kompis som har lite gerbil-uppfödning, dock ofrivillig uppfödning kan man väll tillägga, hanarna smet in till honorna, efter några veckor hade dom fler än 5 gerbiler kan jag berätta :rofl: Tjatade jättemycket och länge på mamma och pappa om att få skaffa mina små gorbisar då vi även har en katt, mamma trodde aldrig att det skulle gå att ha både och så hon sa att vi tar hem dom en vecka på prov så får vi se sen, och det gick jättebra, mamma och pappa blev helt förälskade i dom :love:
 

Liknande trådar

Övr. Djur Hej! Hoppas på att det finns någon hamsterkunnig här inne, försöker läsa på så mycket som möjligt men min kunskap räcker inte till just...
Svar
4
· Visningar
1 259
Dressyr Frågan ser ni ovan: Om du fick skapa ett dressyrprogram, hur skulle det se ut? Vore roligt om ni skulle skriva några generella krav ni...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 112
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag tänkte köra ett nytt upplägg i form av en bloggliknade dagbok. :D Jag kan börja med att presentera mig själv. Jag heter...
Svar
9
· Visningar
1 886
Senast: Morces
·
Fritid Dottern tycker om målarböcker, och har kommit fram till att hon trivs bäst med tuschpennor. Just nu ritar hon mest med pennor som är...
Svar
16
· Visningar
1 484
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Tråden för spår
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp