Bukefalos 28 år!

get-problem

NagelacksBeroende

Trådstartare
våra getter är huuur snälla som helst - men inte mot barn.
dom hade blivit såå mycket bättre och barnen kunde gå in till dom och klappa.
men nu har dom blivit helt puckade igen! min lillasyster skulle gå in med dom i hagen, och getterna bara ställer sig och stångar på henne! :crazy:
jag sprang ner till hagen det fortaste jag kunde men då var ju det hela redan över. min syster är nu livrädd för getterna, och det kan jag ju förstå.

VAD GÖR MAN? :crazy:
 
Sv: get-problem

Jag vet det var lika när vi var i fäboden med våra kor då hade grannen getter och dom var lika mot oss barn men man lärde sig att parera när dom kom springande med huvudet nere och siktade på baken min!
 
Sv: get-problem

Jag vet faktiskt inte vad det kan bero på men en liten gissning är att barn hr inte samma kroppshållning som vuxna, de kanske inte visade på samma bestämda sätt vad de ville. Getterna kan också ha lärt sig att det är enkla villebråd getter är otroligt smarta.
tycker det låter mer som om det är bockar i farten än getter iaf. så älskar mina getter barnen.. jag har dvärgar.. och jag är aldrig rädd att det ska hända något.
 
Sv: get-problem

Har det hänt något tidigare i kombination med barn?

Vi hade en get tidigare i stallet som blev totalt psyko när denne fick syn på barn särskilt om de hade keps efter lite efterforskning så visade det sig att en unge hade piskat geten...
 
Sv: get-problem

okej :crazy:
nej, det har det inte... eller, ja inte vad jag vet.
vi har ju haft tjejerna sen dom var små, och dom har alltid varit såhär (mer eller mindre) mot barn.

uppfödaren hade inga barn vad jag vet, så det kanske har något med det att göra?
 

Liknande trådar

Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
835
Senast: GoLightly
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 195
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 023
Senast: Praefatio
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 017
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp