Getingstick i munnen

Philosophia

Trådstartare
Gaia blev stucken av en geting nyss. På tungan tror jag. Hon är *peppar, peppar* inte svullen någonstans, men är väldigt besvärad. Kan inte ligga still och försöker slicka på allt. Finns det något jag kan göra för att lindra? Hur lång tid brukar det ta innan smärtan och obehaget efter ett stick släpper?
 
Minn blev stucken i läppen förra året och svullnade lite. Det la sig rätt snabbt utan att jag gjorde något speciellt. Hon var dock helt obrydd.

Så här såg hon ut.
8HLeaIm.jpg
 
När mina blivit getingstuckna så har det tagit ca 1-2 timmar innan dom varit mer eller mindre helt besvärsfria (har varit valpar - dom vuxna har hållt sig till att bli bistuckna).
Jag blev själv getingstucken förra sommaren - för första gången på typ 20 år - och jäklar vad det "sved" i många timmar :wtf:
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 202
Senast: Blyger
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 105
Senast: Sirap
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 595
Senast: Icfafn
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 983
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp