Bukefalos 28 år!

Gjord som hindrar sadeln att åka fram?

irma

Trådstartare
Min dressyrtränare hade hört om en sadelgjord som förhindrade dressyrsadeln att glida fram. Verkar vara ett bra alternativ till att köpa ny sadel. Nån som vet?
 
Min häst är byggd som en soffa (dessutom heter han Chesterfield!!)därför är det svårt att få sadeln att ligga, den är utprovad av expertis.
 
Nej du letar inte efter en stopp gjord.
Du letar efter en framsvängdgjord.
Hööks har en, och Globus har åxå en som heter Ronja (dressyr).
Dessa framsvängda gjordar är ett måste om hästen har mage eller ett omöjligt sadelläge. Vet att vissa erkända sadelinprovare rekommenderar dessa gjordar.

Framsvängda gjordar ligger från ca 500kr och uppåt.
 
ronjagj.jpg

Lillhästen har , gå in på prislistor sedan sadeltillbehör tror jag det är.
Kan rekomendera den, har den och den korta, inte svängda modellen och min känsliga store herre älskar dem gjordarna.
 
Det verkar vara precis en sån jag behöver. Håll i dig hästen, nu ska det bli rida av!!
 
ronjagj.jpg

Lillhästen har , gå in på prislistor sedan sadeltillbehör tror jag det är.
Kan rekomendera den, har den och den korta, inte svängda modellen och min känsliga store herre älskar dem gjordarna.

Billigare på Ekohallen, där köpte jag min. Synd bara att kortaste längden är 100cm, skulle gärna haft 90.
 
Min hästs sadel åkte alltid fram förut, och sadelprovaren rådde mig att lägga under en anatomisk pad, eftersom problemet var att han var lite dåligt musklad runt manken, inte att sadeln inte passade. Det har iaf funkat jättebra för oss och kan ju vara värt att prova...
 

Liknande trådar

Utrustning Jag skulle behöva köpa en ny sadelgjord men det tar emot, fasiken vad dyra de är 😝 Vi har just nu en Eric le Tixerant (dressyr) gjord...
Svar
4
· Visningar
693
Senast: Oknytt
·
Utrustning Har en hoppsadel som glider fram på hästen, märks främst just när vi hoppar. Sadeln är utprovad av sadelprovare med bra rykte. Har ni...
Svar
6
· Visningar
576
Senast: Silje
·
Utrustning Har kollat på en pessoa sadel 16 tum, sitter bra på hästen och sätet är bra för mig men stropparna är för korta och eh gjord på 130 är...
Svar
8
· Visningar
763
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
895

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp