Gjuta golv, vad kostar det egentligen?

Sv: Gjuta golv, vad kostar det egentligen?

Tack för svaren allihop! :bow:

Athena: Ingick betongen i det priset också? Hämtade ni sand och makadam och sånt själva, eller fick ni det hemkört?

Hur många ton sand och makadam och sånt gick det åt när ni gjöt 25 kvm?

Roslagen: Var det inklusive allting? Grävde ni själva, eller anlitade ni någon som gjorde det? Vad kostade det i så fall?

Bubben: Tack för bilderna! Hur många kvm var det ni gjöt, och vet du något vad det kostade? Hur mycket sand/makadam/grus går det åt (beror ju på hur stort visserligen, men hur mycket gick det åt för dej)?
 
Sv: Gjuta golv, vad kostar det egentligen?

Har precis gjutit om i vårt stall... du får räkna med 1000 kr per kubik, vi hade 60 kvm och vi behövde 6½ kubik... sen måste du lägga mackadam innan du gjuter så det slutade på ca 10000 med allt aremiringsgjärn det är inte bara att gjuta... som jag trodde.... :crazy:
 
Sv: Gjuta golv, vad kostar det egentligen?

Vi behövde inte gräva. :p
Singel, armeringsjärn etc fixade vi med själva (men inräknat i totalpriset), tre starka karlar och lilla jag samt senare även lastbilsmännen jobbade sedan som slavar för att få golvet i ordning. Men j-ar vad fint det blev, finare maskinhall, garage och stallgolv har sällan skådats. :D
 
Sv: Gjuta golv, vad kostar det egentligen?

Betongen ingick, samt kostnader för sand etc. Men då har vi tillgång på väldigt billigt eftersom vår vän och granne har en grusgrop... Vi ahr både hämtat själva och fått hemkört men då till ett billigt pris.

Hur många ton... Ingen aning... Vi körde två traktorkärror till 25 kvm, då var det inte alls urgrävt eftersom det var grusplan där innan och vi la sanden direkt på.

Sorry att jag inte kan ge dig bättre svar :crazy:.

Jag antar att man får ta upp en större plånis om man inte har möjlighet att fixa det mesta själv.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp