Glassrecept

ufot

Trådstartare
Jag har äntligen köpt mig en glassmaskin med kompressor och vill gärna ha tips på nyttiga glassrecept utan socker i. Gärna med frukt, bär och nötter.

Jag tål inte mjölk och gluten.
Använder havregrädde och kokosgrädde som bas. Tar gärna emot tips på fler produkter utan mjölk.
 
Kokosgrädde + mosad banan + hallon. Jag är för lat för glassmaskin och jag gör med stavmixern, så jag fryser in banan i slantar och mixar ihop med kokosgrädde eller kokosmjölk och sen häller jag i hallonen så de är hela och lite snygga. Kan tänka mig att det funkar att mosa banan och blanda med kokosgrädden och köra i maskinen....

Mango + banan + hallon är också en hit :)

Har läst att avokado ska ge riktigt bra konsistens men har inte provat.
 
Kokosgrädde + mosad banan + hallon. Jag är för lat för glassmaskin och jag gör med stavmixern, så jag fryser in banan i slantar och mixar ihop med kokosgrädde eller kokosmjölk och sen häller jag i hallonen så de är hela och lite snygga. Kan tänka mig att det funkar att mosa banan och blanda med kokosgrädden och köra i maskinen....

Mango + banan + hallon är också en hit :)

Har läst att avokado ska ge riktigt bra konsistens men har inte provat.
Låter jättegott!
Jag älskar verkligen både banan, mango, hallon och jordgubbar.

Granatäpple är också gott. Vilken kombination kan det passa med?

Nu är ju nektariner också billigare och jättegott. Tänkte pröva göra glass med nektariner i och kanske blanda med banan…

Om jag vore rik hade jag kunnat leva på frukt…
 
Låter jättegott!
Jag älskar verkligen både banan, mango, hallon och jordgubbar.

Granatäpple är också gott. Vilken kombination kan det passa med?

Nu är ju nektariner också billigare och jättegott. Tänkte pröva göra glass med nektariner i och kanske blanda med banan…

Om jag vore rik hade jag kunnat leva på frukt…

Jag har aldrig provat granatäpple, jag tror att kärnorna blir rätt obehagliga. Men jag inväntar ett utlåtande ;)

I varianten med mango hade jag fryst mango som jag mixade med banan. Sen i med hela hallon.

Banan + blåbär är också en hit.

Jag har alltid banan som bas, eftersom det är naturligt sött och ger en bra konsistens. Jag gör även en variant av "yoghurt" genom att mixa banan, avocao, kokosmjölk och så lite citron. Ibland har jag i lite frysta bär av valfri sort. Avokadon gör allting väldigt krämigt, det borde funka i glass också.

OBS att glassen är godast att äta direkt. Det blir lite isigt om man sparar den i frysen.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 473
Senast: Avalbane
·
Mat Jag tänkte investera skatteåterbäringen i en uppgradering av köksverktygen. Mer specifikt så letar jag efter en matberedare och en gryta...
Svar
10
· Visningar
451
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Vad är era bästa läppomada/läppmask/lipbalmtips? Gärna i billigare änden, men tar också emot tips på dyrare/lyxigare varianter...
Svar
15
· Visningar
456
Senast: MCP
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 705
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Hingstval 2024
  • Välja säkerhetsväst

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp