Glömt linsvätska - vad gör jag?

En gång för längesedan hade jag mina linser i vanligt vatten varje natt i en hel vecka. Det gick bra men jag undrar vad som hade hänt om det gick dåligt. Kanske ska googla.
Jag hade mina i vanligt vatten en natt och enda problemet var att de inte var ”hala” när jag sen satte in dem i ögonen utan liksom fastnade. Jag tror till och med att jag satte dem i munnen för att få dem halare av saliven…! 😳 Inte optimalt men blind blev jag då inte.
 
Jag hade mina i vanligt vatten en natt och enda problemet var att de inte var ”hala” när jag sen satte in dem i ögonen utan liksom fastnade. Jag tror till och med att jag satte dem i munnen för att få dem halare av saliven…! 😳 Inte optimalt men blind blev jag då inte.
Ja, de är verkligen besvärliga att hantera när de är vattenlagda 😅. Att inte jag kom på det där med saliven 😆.
 
Okej har exakt noll erfarenhet av linser förutom den här tråden men har vi fått höra hur det gick med ts? Cuz I need to know! :nailbiting:
 
Okej har exakt noll erfarenhet av linser förutom den här tråden men har vi fått höra hur det gick med ts? Cuz I need to know! :nailbiting:

Här är jag! 😀 Jag tyckte att en av linserna kändes stel när jag tog upp dem från koksaltlösningen, så jag började noja lite och ringde optikern. Fick svaret att koksaltlösning i sig inte ska vara någon fara, det använder de själva, och rådet att låta dem ligga något dygn i linsvätskan och sedan prova att sätta in dem igen och känna hur de kändes. Idag har jag haft dem hela dagen och än ser det ut som om jag lever. ;)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 081
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 345
Senast: Enya
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 852
Samhälle Jag har fått ett problem. Eller fått och fått... Har haft detta problem tidigare! Sommaren 2009 köpte jag och dåvarande pojkvän hus i...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
10 867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp