Bukefalos 28 år!

Gör jag rätt nu?

L

linnea 82

Fick barn för ett halv år sedan och tiden e mindre nu för alla djur. Har ett c ponny sto på fyra år som vi knappt gjort nåt med. Den andra hästen rider jag men har ont om tid till henne.

Min sambos arbetskamrats familj har en häst som står ensam nu pga den andra hästen helt tog över. De var rädda att deras häst skulle skadas av den andra och deras vantrivdes i den andra hästena sällskap. De har varit här. Deras tös på tio år var perfekt. Så lugn och go och Lillan stod och njöt av all uppmärksamhet. Hon kommer ridas och pysslas med av de tjejer som e i stallet. Föräldrarna verkar också noga och bra att ha och göra med+att sambon jobbar med honom. De har sagt att de vill ha henne på foder för vi säljer henne inte. Men jag får sån ångest. Tänk om de inte e snälla sen. De var ju jättebra allihop men jag blir oroliga, speciellt eftersom hon e så himla go häst och varit vanvårdad innan.

Min kompis ska ta hit sin häst så vi ska hjälpas åt med våra. känns fel att låta Lillan bara gå och skrota. Hon e verkligen sån så hon gillar uppmärksamheten men får ju inte mycket här. Vad hade ni gjort? Och hur tycker ni att vi ska introducera henne för den andra hästen om hon flyttar? Usch har en klump i magen nu:cry:
 
Sv: Gör jag rätt nu?

Jag tycker du gör helt rätt. Dom kommer säkert att ta god hand om hästen. Åk dit ofta och hälsa på. Skriv kontrakt med bara en månad i taget som förlängs med en månad åt gången om du känner att det skulle kännas bättre.
 
Sv: Gör jag rätt nu?

En jäkligt dum fråga kanske. Men vad ska man skriva i kontraktet? Kan vi inte bara skriva tillsvidare? För jag vill ju bara kunna hämta hem henne om inget står rätt till. Får kolla upp hur man ska göra med allt eftersom hon ska till Norge vi bor vid gränsen
 
Sv: Gör jag rätt nu?

En sak till hur tycker du vi ska introducera dom i början? Själv tänkte jag hälsa genom box först sen ut i hagen. Min först så hon får kolla omgovningen, sen deras. Verkar det bra?
 
Sv: Gör jag rätt nu?

Ja du kan skriva tillsvidare. Kolla bara hur det blir med tullen så du inte åker på massa avgifter när du lånar ut henne. Jag tycker att ni låter dom stå inne över natten och sedan släpper ut dom på morgonen då det har ljusnat.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 510
Senast: Habina
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 587
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 209
Senast: AbCdE
·
Hästhantering Jag har precis flyttat hem mina två hästar där dom går på lösdrift. Mitt ena sto 18 år, har en senskada och ska endast skritta men hon...
Svar
3
· Visningar
1 065
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp