Göra rent nappflaskor??

daymint

Trådstartare
Hur gör ni rent era nappflaskor till era babys??
Ska man koka dem efter varje användning eller räcker det att köra dem i vanlig dismaskin?Även nappdelen??
 
Sv: Göra rent nappflaskor??

Jag handdiskar mina (tar isar alla delar forst) och kor dem i den elektriska steriliseringsmaskinen vi har. Efter varje anvandning.
 
Sv: Göra rent nappflaskor??

Vi handdiskar dom med varmt vatten och vanligt diskmedel (tar i sär alla delar). Kokar dom med jämna mellanrum, men absolut inte jämt.
 
Sv: Göra rent nappflaskor??

Upp till 5 månaders ålder diskade vi allt för hand, kokade efter varje disk. Nu när liten är snart 8 månader diskar vi allt i diskmaskinen och kokar napparna någon gång ibland.
 
Sv: Göra rent nappflaskor??

Upp till ca 6 månader kokte jag efter handdisk, varje användning. Sen trappade jag successivt ner kokningen tror jag och diskade mer i maskin.
 
Sv: Göra rent nappflaskor??

Jag har diskat mina nappflaskor i diskmskinen, men jag har alltid sköljt ur dem en gång extra innan användning.
Flasknappar är svåra att diska i maskin, dem brukar jag diska för hand.
 
Sv: Göra rent nappflaskor??

Jag diskar flaskor och nappar efter varje användning, för hand, och sköljer ur med hett vatten (vårt kranvatten blir ångande varmt), och kokar napparna ett par ggr i veckan (samtidigt som "vanliga napparna") och flaskorna en gång i veckan.
 
Sv: Göra rent nappflaskor??

Sköljer ur och diskar för hand efter varje användning. Med jämna mellanrum kokar jag dinappen och kör flaskan i diskmaskinen.
 
Sv: Göra rent nappflaskor??

Vi diskar flaskorna i diskmaskinen och napparna diskar vi för hand. Sedan sköljer vi ur flaskorna en extra gång innan de används.

De första månaderna kokade vi allt en eller ett par gånger i veckan. Nu blir det mer sällan.
Napparna byts ut ungefär en gång i månaden.
 
Sv: Göra rent nappflaskor??

Jag köpte en sån desinficeringsgrej man kör i micron, jättepraktiskt. Jag diskar och kör sedan med den efter varje användning :)
 
Sv: Göra rent nappflaskor??

Vi diskar flaskor och napp för hand efter varje användning, och kokar dem med jämna mellanrum eller om vi ser att det har blivit nån beläggning som inte går bort i handdisk.
 
Sv: Göra rent nappflaskor??

Koka nappflaskorna?
Har jag aldrig gjort till någon av mina tre barn och dom har överlevt iallafall.
Här diskades i maskin.
 
Sv: Göra rent nappflaskor??

Nu är ju William inte såå liten längre (10 mån) men jag diskar flaskorna i maskin ibland. Dock inte nappen eftersom jag läst någonstans att det kan fastna diskmedel i den.

Nu diskar jag oftast hela kittet med flaskborsten man fick med till apotekets bröstpump! Det funkar suveränt, speciellt till att rengöra nappen (det är ju inte så lätt att komma åt med vanlig diskborste).

Koka flaskorna är jag dålig på...
 
Sv: Göra rent nappflaskor??

Jag handdiskar dom efter varje gång, med lite Yes. Sterilisera har jag aldrig gjort. Ibland åker de i diskmaskinen. Napparna byts när de börjar se nötta ut.

En väninna till mig *kräks av tanken*, diskar sina flaskor så himla sällan. De får stå med gammal välling/ersättning i, sedan sköljs de bara ur snabbt innan nästa gång de fylls på. Sist jag skulle mata hennes barn luktade det apa ur nappflaskan. Den var full av gul gammal sörja, och nappen ska vi inte ens prata om hur den såg ut :crazy:

Jag påpekade det, men hon påstod att det blev så direkt, den hade absolut inte stått länge. Uhum... :grin:
 
Sv: Göra rent nappflaskor??

Verkligen, den hade inte alls stått så länge då....

Undrar om hon förstår att det där kan göra ett barn sjukt?
 
Sv: Göra rent nappflaskor??

Jag tror hon vet det innerst inne, men hon är slö. Och det är grymt jobbigt att stå bredvid och se sådant, och när jag väl påpekar något, så finns det alltid förklaringar.
 
Sv: Göra rent nappflaskor??

Jag använder också apotekets flaskborste till bröstpumpen ;)

Den är helt suverän.
 
Sv: Göra rent nappflaskor??

Ja fy fan vad ersättning kan lukta illa !! :eek:

Det luktar ju apa bara efter några timmar...ja, det luktar ju nästan lika illa när man väl gjort den. Kan tänka mig hur odiskade flaskor stinker efter ett tag. Vi har många flaskor att variera mellan, och i bland ids man inte diska en del när dom inte används. MEN när man väl gör det så fy tusan vilken lukt :crazy:

Och sörja i nappen blir det ju på en gång...torkad ersättning.
 
Sv: Göra rent nappflaskor??

Är hon så slö att hon riskerar att göra sitt barn sjukt?

Men,,, gör så här.

Ta fram ett glas med det som hon helst dricker, dock inte vatten, låt det stå där ett bra tag så det äcklar sig i glaset, skölj ur det lite lätt, häll i det hon vill ha och servera det till henne utan att tala om. Sen talar du om efteråt vad du gjorde så får man se hennes raktion. "Men du gör ju samma sak med ditt barn, så vad spelar det för roll?"
 

Liknande trådar

Hemmet Hur får man rent en glaskeramikhäll ordentligt? Jag försökte med ättika och bikarbonat men fick inte bort särskilt mycket. Likadant med...
Svar
10
· Visningar
499
Senast: hastflicka
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
769
Senast: Ramona
·
Övr. Barn Jag har en son som är extremt rädd för sprutor och nålstick. Överlag är han väldigt rädd för att saker ska göra ont, att ta bort en...
2
Svar
29
· Visningar
2 491
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Ni vet de där de påstår magiskt ska dra åt sig en del av håren om man kör dem tillsammans med tvätten? Finns det verkligen någon sådan...
Svar
9
· Visningar
479
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp