Göra rent nappflaskor??

Sv: Göra rent nappflaskor??

Ja, vi är inte heller övernoga med det, men vi har många flaskor att välja mellan och jag ser till att det alltid finns en extra, ren flaska till välling etc, och en till vatten.

Men det stinker ju sjukt äckligt med intorkad välling och ersättning... Fy... Och sen inte göra rent ordentligt innan man serverar det.. Usch..
 
Sv: Göra rent nappflaskor??

*kl*

Nappen ska man väl inte köra i maskin?
 
Sv: Göra rent nappflaskor??

Jag kör dem i maskin...

Sköljder dem alltid extra noga. Funkar utmärkt.

Fast, jag brukar koka dem också.
 
Sv: Göra rent nappflaskor??

Jag har glömt någon flarra i bilen ett par gånger, och där luktar det vidrigt. Ruttet typ, och då har det legat någon dag, ett dygn kanske.

Jag är också bekväm, diskar inte allt direkt efter användning. Speciellt inte på natten, men då diskas de ju i alla fall innan jag använder dom nästa gång.
 
Sv: Göra rent nappflaskor??

Jo, jag diskar ju inte heller direkt efteråt, men de står inte särskilt länge. Vi diskar varje dag i maskin och då blir det flera flaskor om dagen.
 
Sv: Göra rent nappflaskor??

Fast efter vad jag förstått det (och som även står på många förpackningar) så ska man inte diska nappen eftersom maskindiskmedlet kan fräta sönder materialet i nappen...

Jag kör dem i maskin...

Sköljder dem alltid extra noga. Funkar utmärkt.

Fast, jag brukar koka dem också.
 
Sv: Göra rent nappflaskor??

De får stå med gammal välling/ersättning i, sedan sköljs de bara ur snabbt innan nästa gång de fylls på. Sist jag skulle mata hennes barn luktade det apa ur nappflaskan. Den var full av gul gammal sörja, och nappen ska vi inte ens prata om hur den såg ut :crazy:

QUOTE]

Vad äckligt :eek:
 
Sv: Göra rent nappflaskor??

Det har aldrig hänt så för oss, även fastän i kört dr. brown i maskinen också.
 
Sv: Göra rent nappflaskor??

Jag handdiskar dom efter varje gång, med lite Yes. Sterilisera har jag aldrig gjort. Ibland åker de i diskmaskinen. Napparna byts när de börjar se nötta ut.

En väninna till mig *kräks av tanken*, diskar sina flaskor så himla sällan. De får stå med gammal välling/ersättning i, sedan sköljs de bara ur snabbt innan nästa gång de fylls på. Sist jag skulle mata hennes barn luktade det apa ur nappflaskan. Den var full av gul gammal sörja, och nappen ska vi inte ens prata om hur den såg ut :crazy:

Jag påpekade det, men hon påstod att det blev så direkt, den hade absolut inte stått länge. Uhum... :grin:


Vad tror du att hon skulle säga om du gjorde samma sak mot henne som hon gör mot sitt/sina? barn? (precis som någon annan föreslog)
 
Sv: Göra rent nappflaskor??

Pja, inte vet jag. Hon är dålig på att förstå pikar. Dessutom har hon själv inga problem med att ha det smutsigt omkring sig, och det är väl okey om det inte vore för att man tycker det är ofräsht för barnen.
 

Liknande trådar

Hemmet Hur får man rent en glaskeramikhäll ordentligt? Jag försökte med ättika och bikarbonat men fick inte bort särskilt mycket. Likadant med...
Svar
10
· Visningar
499
Senast: hastflicka
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
769
Senast: Ramona
·
Övr. Barn Jag har en son som är extremt rädd för sprutor och nålstick. Överlag är han väldigt rädd för att saker ska göra ont, att ta bort en...
2
Svar
29
· Visningar
2 491
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Ni vet de där de påstår magiskt ska dra åt sig en del av håren om man kör dem tillsammans med tvätten? Finns det verkligen någon sådan...
Svar
9
· Visningar
479
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp