Göteborg horse show - GHS 2024

Var på Eurohorse i torsdags. Trevligt men inte mer. Hade jacka med många fickor. Fick inte ta med mig en påse lösgodis så jag tömde innehållet i en ficka. Mat dyrt som vanligt och inga speciella super priser på mässan.
 
Idag känns det lite så iallafall. Det är inte många på läktarna för att se dressyren. Men annars tänker jag att det är för att man inte vill ha något Boston maraton? Det kommer väl vara fullsatt på lördag/söndag kan jag tänka mig.

Om man kan fylla sina byx- och jackfickor, utan någon kontroll, så kunde det lika gärna varit godkänt med väska av mindre format eller jacka.
 
Har nu inventerat mina jackor blir en gammal vårridjacka med fyra fickor med dragkedja utanpå och en innerficka. Ska gå lite på eurohorse men med tre dagar på scandinavium så känns det som jag kan dela upp det lite. Ska se islandshästar och några andra saker i paddocken på mässan.
 
Fick en trevlig start på min kväll med svensk seger. :banana:Men hade någon frågat mig innan så hade jag nog inte tippat Petronella Andersson i topp . Att Peder kom trea gör inte kvällen sämre :)
 
Var inbjudna via Handelsbanken idag så efter några timmars shopping var det dags för en riktigt trevlig middagsbuffé (tror det var samma som serveras I VIP-loungen) och några föredrag innan vi sen gick och såg kvällsföreställningen. Nåja, första klassen i alla fall, med hundarna i bilen så kände vi att det räckte vid 20.30. Snygg svensk seger, banan ställde ju till det för en del ryttare man trodde skulle klara det bättre.

Dagens shopping blev ett par örhängen (hjärtan med ett tassavtryck, perfekt till mitt halsband med min hunds tassavtryck), låga gummistövlar på Hööks för 149, ett par tights from Zaczess för 399 och ett LeMieux schabrak med 10% rabatt hos Svensk Ridsport. Bara synd att jag shoppade innan eventet med Handelsbanken, eftersom Svensk Ridsport medverkade där fick vi en rabattkupong med ytterligare 10%. Kanske måste köpa ett till schabrak på söndag... 😅
 
Haft en trevlig kväll inget shoppande idag men kollade runt lite på mässan 🙂 . Snygga svenska segrar i båda klasserna tjejerna dominerade med Erika Lickhammer som segrare i andra klassen. Snygg snabb runda av henne! Kul nu ska jag hit imorgon bitti igen ska kolla på första klassen klockan 9 är planen.

Lite trist med dressyren imorgon blir bara nio starter så blir nog en längre paus innan Göteborg trophy på kvällen..
 
Jag ska dit på söndag och jag ser verkligen fram emot det. Någon som varit på mässan och kan säga om det fanns mycket westerngrejer? Behöver ett nytt bett till quartermärren och tänkte passa på när det fanns lite att välja på, om det finns att välja på vill säga.

Annars behöver jag nog ingenting, men jag kanske kommer på någonting jag villhöver när jag är på plats. :)
 
Jag var positivt överraskad av mässan i år! Tyckte att det var ett bredare utbud av saker än vad det varit tidigare (efter pandemin/inställda året räknat). Även om jag inte köper vissa grejer där tycker jag om att kunna gå runt och få lite inspo vad det gäller uppbindningsstolpar och sånt :)

Jag köpte:
En kappa från Stierna, supermysig och nedsatt så att den bara kostade 1000
Ett pannband från Stierna
En ny grimma till storhästarna
2 grimskaft
En bok om mental träning för ryttare

Maken köpte:
Ett delta i rolig färg som en kärleksgåva till sin maka som aldrig hittar det svarta deltat :bag:

Barnen köpte:
Fler grimskaft, någon grimma, något pannband, hästgodis och något armband

En härlig dag!
 
Någon som kollar live på tv? :laugh:
Japp, Snyggt jobbat av Mia hon rider alltid mjukt och fint.
Sedan gillade jag gråskimmeln starkt, så ovanligt med skimlar i dagens dressyr som inte är PRE. Helt underbar. Tyckte inte alls om ridningen på den andra skimmeln däremot, ett ständigt hackande med sporrarna.
 
Senast ändrad:
Hade en bra dag på GHS kul heldag med många olika delar och härlig avslutning med Gothenburg trophy. Hade vid några tillfällen när jag var på mässan svårt att komma in på Ticketmaster för att visa biljetten igen när jag skulle in på Scandinavium. Fick felmeddelande att de hade problem med sina servrar. Lite stressande.
 
Händer nästan varje gång jag kollar världscupen att jag förvånas över att vissa ryttare får rida på den här nivån. Likaså känner jag idag.
 

Liknande trådar

Gnägg Jag har lite bilder från Göteborg Horse Show, troligen 1982 men kan också vara 1981 eller 1983, och jag skulle gärna vilja veta vilka...
Svar
0
· Visningar
959
Senast: Pazuzu
·
Gnägg En liten spinoff på "Lär dig rida"-tråden, där jag tänkte vi kunde samla lite äldre (säg 1990-talet och bakåt) videoklipp som har med...
2
Svar
21
· Visningar
3 602
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp