Göteborg horse show - GHS 2024

Kan bjuda på ett kort härifrån 🙂

IMG_20240225_142531775.jpg
 
Hade en bra dag på GHS kul heldag med många olika delar och härlig avslutning med Gothenburg trophy. Hade vid några tillfällen när jag var på mässan svårt att komma in på Ticketmaster för att visa biljetten igen när jag skulle in på Scandinavium. Fick felmeddelande att de hade problem med sina servrar. Lite stressande.
Jag brukar ta en skärmdump på biljetten för att slippa detta.
 
Hur tycker ni att det fungerade med väskförbud och den lite ökade säkerheten så här i efterhand?


Tycker det var rätt jobbigt att behöva ha allt i fickorna hela tiden. Märkte inte av någon ökad säkerhet alls utöver väskförbud, blev inte visiterad eller att någon kollade fickorna eller liknande någon av de tre dagarna jag gick. Igår gick jag dessutom in flera gånger då jag gick ut mitt på dagen Det gör att jag tycker att väskförbudet är helt meningslöst eftersom man kan ta med sig vad som helst in ändå så länge man fixat tillräckligt stora fickor.
 
Saker jag nog inte borde fått ta med mig in är en påse lösgodis, påsen då, påsen till gårdagens smörgåsar och idag tog jag med en tom påse för jag skulle handla på vägen hem idag. Var beredd på att behöva slänga dessa saker om någon krävde det men det var ingen som brydde sig alls. Hade också vattenflaska i fickan på jackan.
 
Med tanke på hur mycket man kunde ha plockat med sig in var det fullständigt meningslöst med ett väskförbud. Kunde lätt ha haft en väska med mig under kappan. Nu tog jag bara en ihopvikt påse. Ingen visitering alls när man kom in från parkeringshuset och genom den entrén in till mässan.

Min pappa berättade att när de var på junior VM i hockey i januari så visiterades alla. Det får mig att tänka att påståendet att polisen använde säkerhetsläget för att få igenom väskförbud för hockey- och fotboll pga huliganer kanske var grundat i sanning.
 
Med tanke på hur mycket man kunde ha plockat med sig in var det fullständigt meningslöst med ett väskförbud. Kunde lätt ha haft en väska med mig under kappan. Nu tog jag bara en ihopvikt påse. Ingen visitering alls när man kom in från parkeringshuset och genom den entrén in till mässan.

Min pappa berättade att när de var på junior VM i hockey i januari så visiterades alla. Det får mig att tänka att påståendet att polisen använde säkerhetsläget för att få igenom väskförbud för hockey- och fotboll pga huliganer kanske var grundat i sanning.

Förutom att huliganer fortfarande får med sig bengaler och annat ...
 
Hur tycker ni att det fungerade med väskförbud och den lite ökade säkerheten så här i efterhand?
Jag hoppas att det inte är väskförbud nästa år, tyckte det var jobbigt att bära allt i fickor och händer.

Det var enkel visitation vid Scandinaviums entré men ingen vid mässans.

Hörde ett par stycken som inte förstått informationen heller att man inte kunde lämna in väska innan man kom in på mässan som fick hitta på lösningar att låna plats i någon annans bil eller åka tillbaka till centralen och skaffa förvaringsskåp där.
 
Hur tycker ni att det fungerade med väskförbud och den lite ökade säkerheten så här i efterhand?
Jag förstår inte poängen. Och ser vi till samhället i stort så sätter det mer käppar i hjulen än det löser. Det är ju inte så att vi hästtjejer är direkt kända för att vara våldsamma heller.

Men miljömässigt så är det ju katastrof. Jag åkte tåg för en god vän till mig bor på Heden. Sov över i Göteborg hos min kusin så behövde en väska med mig. Det var sååå nära att jag tog bilen till Göteborg istället eftersom jag behövde någonstans att förvara min väska under tiden. Nu löste det sig ändå men det var ju inte helt smärtfritt. Och att lämna väskan i Munkebäck hos min kusin var helt otänkbart för då tar det 2 h till innan jag är hemma. Klart enklast hade varit att ta bilen pga väskförbudet.
 
Jag undrar hur mycket mer inbrotten ökade i bilarna pga många som behövt gömma väskorna i bilen istället för o kunna bära med sig.
 

Liknande trådar

Gnägg Jag har lite bilder från Göteborg Horse Show, troligen 1982 men kan också vara 1981 eller 1983, och jag skulle gärna vilja veta vilka...
Svar
0
· Visningar
959
Senast: Pazuzu
·
Gnägg En liten spinoff på "Lär dig rida"-tråden, där jag tänkte vi kunde samla lite äldre (säg 1990-talet och bakåt) videoklipp som har med...
2
Svar
21
· Visningar
3 602
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp