Göteborg horse show - GHS 2024

Masqueradee

Trådstartare
Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt!

Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis som alla andra år, kommer behöva följa tävlingarna på distans. Någon som ska dit, vad får man inte missa?
I dressyrtråden har det diskuterats att det är lite tunt startfält i år, men hoppningen verkar leverera några riktiga stornamn! Måste sätta mig in i vilka klasser exakt som kommer visas, och om några andra grenar är representerade.

Ni som behöver följa tävlingarna via sändning, hur ska ni göra? Om jag förstått det hela rätt så finns tre alternativ; GHS egna sändningar (ca 300 om jag inte minns fel?), Clip My Horse (noll koll kokosboll på vad det kostar) och så några utvalda klasser från SVT. Vad kommer ni välja?
 
Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt!

Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis som alla andra år, kommer behöva följa tävlingarna på distans. Någon som ska dit, vad får man inte missa?
I dressyrtråden har det diskuterats att det är lite tunt startfält i år, men hoppningen verkar leverera några riktiga stornamn! Måste sätta mig in i vilka klasser exakt som kommer visas, och om några andra grenar är representerade.

Ni som behöver följa tävlingarna via sändning, hur ska ni göra? Om jag förstått det hela rätt så finns tre alternativ; GHS egna sändningar (ca 300 om jag inte minns fel?), Clip My Horse (noll koll kokosboll på vad det kostar) och så några utvalda klasser från SVT. Vad kommer ni välja?


Jag ska dit fredag kväll och hela lördagen. Det jag tycker är den absolut roligaste klassen att se är Gothenburg trophy som går sist på lördagskvällen. Tycker den klassen är kul för där känns det som att ryttarna satsar allt i omhoppningen om de går dit.

I världscupklassen på söndagen så känns det som att det kan vara mer taktik lite beroende på hur de ligger till med poäng. Även om de såklart satsar där också. Men själv uppskattar jag personligen Gothenburg trophy mer än världscupklassen numera. Men det finns säkert lika många uppfattningar som det finns människor om det :D

Tycker förövrigt att Göteborg alltid har haft lite svagare startfält i dressyren än i hoppningen med undantag för de åren som de har finalerna då såklart.
 
Jag ska ner lördag kväll och sen söndag. Vi är ett gäng som alltid åker ner ihop på lördagen, äter lunch och kollar på dressyr. Vi har nog gjort det i 15 år… visst är dressyrens startfält lite tunt i år men det kan ju ha sin charm det med.
Till söndagen fick jag biljetter av en kompis som jobbar på ett företag som ställer ut, annars hade jag nog inte gått på hoppningen -men denna gång kan det nog bli spännande :D
 
Väskförbudet gör dock att jag väljer bort en klass på lördagen, dressyren för U25-ryttare.,. Åker hem några timmar mellan dag- och kvällsföreställning på lördagen.. Nu har jag tur och bor nära. Jag har Ingen lust att betala för alla måltider och fika ute, brukar ha med mig mellanmål, termos med te och en sallad när jag går heldag i vanliga fall.
 
Jag ska dit! Är nog 6-7 år sedan sist! Ska på Hästföretagarforumet på torsdagen och jag tror att kvällsföreställningen ingår där, sen dag och kväll på fredag och eventuellt mässan på lördag innan jag åker hem igen. Är lite bekymrad över väskförbudet jag med men hoppas kunna ha väskan på hotellet.
 
Jag kommer spendera 4-5 dagar på Scandinavium, som de flesta år. Jag ser främst fram emot Göteborg Trophy, det är alltid den roligaste klassen i mitt tycke. Vet inte om jag kommer titta på dressyr i någon större utsträckning.

Det blir en del rundor på mässan med, ska titta lite på skor och stövlar är planen. Kolla lite på om något foder som jag använder säljs till bra pris.
 
Låter som att det är Göteborg Trophy jag bör spana in i alla fall! Har dock fortfarande inte bestämt mig för om jag ska betala för GHS egna sändningar, det är så trist att (om jag förstått det hela rätt) man inte kan se något i efterhand.
 
Jag ska, som vanligt, dit. Denna gång med dottern som sällskap.
Åker upp på fredagen och möter dottern där. Vi går dock inte på GHS på fredagen. Däremot heldag lördag och söndag.

Är synnerligen grinig på det patetiska väskförbudet. Måste fundera på en lösning för att få med mig det mest nödvändiga.
 
Ska dit fredag på kvällen och söndag. Funderar också på en ren shoppingvända på torsdag eftersom vi ska äta middag där på fredagen (blev bjudna på en sån där VIP variant, så det ska bli lite kul att testa) så då hinner jag nog inte med det. Är också grinig över väskförbudet som jag har svårt att se gör något annat än krånglar till det för vanligt folk. Men det får gå på nåt vänster.
 
Såg att svt/svtplay skulle sända mycket. Så blir nog en del timmars tittande i helgen. Tänker att küren kanske kan bli lite extra kul och modern med lite nyare musik med tanke på fler nya namn (och det känns som att medelåldern är lite yngre än vanligt?) Men det blir kanske inte lika höga procent som tävlingarna i Stockholm brukar ha.
 
Jag ska dit som vanligt 🥳 vi kör en halvdag på mässan och två dagar mer show.

Tycker det känns jobbigt med väskförbudet, har ganska mycket grejer jag brukar ha med mig som jag inte får med i fickorna. Får fundera vidare hur jag ska lösa det, jag avskyr att bära på jacka så den brukar liksom åka ner i väskan.
 
Har nu köpt biljett till söndagens hoppning också hittade jättebra biljett på resale mitt på långsidan på rad 5. :) Kommer nog vara lite trött efter lördagens heldag så känns kanske lagom att gå på mässan ett tag och sen se världscup hoppning.
 
Jag ska dit som vanligt 🥳 vi kör en halvdag på mässan och två dagar mer show.

Tycker det känns jobbigt med väskförbudet, har ganska mycket grejer jag brukar ha med mig som jag inte får med i fickorna. Får fundera vidare hur jag ska lösa det, jag avskyr att bära på jacka så den brukar liksom åka ner i väskan.
Väst?
 
Lika jobbigt att bära på och lika begränsat utrymme för grejer, men beror också på väderleken. Om det regnar lär vi behöva jacka till och från hotellet.


Jag har också funderat på väst men tror det blir för tungt och för varmt. Har däremot en skjorta med fickor som jag eventuellt kan tänka mig att ha under jackan. Sen funderar jag på att köpa en påse så fort jag kommer in på mässan. Eftersom jag ändå ska hem mellan föreställningarna så spelar det ju ingen roll för mig.
 

Liknande trådar

Gnägg Jag har lite bilder från Göteborg Horse Show, troligen 1982 men kan också vara 1981 eller 1983, och jag skulle gärna vilja veta vilka...
Svar
0
· Visningar
959
Senast: Pazuzu
·
Gnägg En liten spinoff på "Lär dig rida"-tråden, där jag tänkte vi kunde samla lite äldre (säg 1990-talet och bakåt) videoklipp som har med...
2
Svar
21
· Visningar
3 602
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp