Golden Retriver!

Danaa

Trådstartare
För alla oss som har Golden, lägg in bilder osv.

Själv ska jag på min första inoff utställning med min 4månaders valp:) Någon som kan berätta lite på vad man ska tänka på osv?
 
Sv: Golden Retriver!

Här är min fröken, som nu är 5 månader.

DSCN0505.JPG

Jag har ju jaktvarianten så några utställningstips kan jag inte komma med, för det kommer vi aldrig göra.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Golden Retriver!

oj vad gullig, hur lägger man in bilder?

Jag tänkte köra både utställning och spår med min:)

:banana:
 
Senast ändrad:
Sv: Golden Retriver!

Här är min lilla herre på snart 3 månader:
p1010245_17588570.jpg

p9120589_17028201.jpg


Vi har inte direkt heller några utställningstips att komma med eftersom vi inte riktigt har kommit så långt ännu ;)
 
Sv: Golden Retriver!

Min snuttmaja!
vackrasmilla.jpg


Smilla tillhör oxå jaktvarianten och skulle aldrig "gå hem" på en goldenutställning. Men vi jagar med henne, hon arbetar med att apportera in fågel, både svartfågel(fast de smakar illa säger hon), duva, and och gås. Snart skall vi gå vår första spårkurs.

hundbus2.jpg

Hon VET vart godiset finns :D

Och som de flesta goldens älskar hon vatten!
badasmillia.jpg


Vad man skall säga om utställningstips är ju att öva på att stå rätt, lär in kommando för "uppställning".
 
Sv: Golden Retriver!

Senaste bilden på Loka, suddig men ändå lite charmig.



Samma dag.



Också jaktgolden och jag saknar helt erfarenhet av utställningar tyvärr.
 
Sv: Golden Retriver!

Här är våra goldentjejer:

Tia, 1,5 år (yngre på bilden).
norskrulle.jpg


Agnes, 4 år (yngre på bilden)
finagnes.jpg


De är av jaktvariant, mer eller mindre. Inte så mycket utställda men tränar lydnad, sök, spår och apportering.

Har väl inga direkta utställningstips, det är verkligen ingenting jag är duktig på, men eftersom det är inofficiellt och valpen är så liten skulle jag inte ta det på så blodigt allvar, inte krångla för mycket utan se till att valpen tycker det är roligt. Hellre att den viftar på svansen än att den är perfekt uppställd.
 
Sv: Golden Retriver!

Idag har jag och Fanny varit på valpkurs, första träffen!
De gick faktiskt ganska bra, vi hade kontakt träning, vi skulle gå runt och belöna när dom kollade på en.

Så våran hemläxa är nu att träna kontakt, hm vi får väl se hur de går:P
 
Sv: Golden Retriver!

Jag vill, Jag vill (Räcker upp handen och vinkar) :bump:

OTROLIGT fina hundar ni har allihopa förresten!


"Släkten är värst" heter hon i papprerna, Toffie till vardags!
Ett år och 2 månader, alltid glad och snäll, lugn och helt underbar enligt matte och husse förstås!

12 veckor:
n516602021_152741_4280.jpg


Ca 5-6 månader:
n516602021_248272_3160.jpg


I somras:
22468686.jpg


Älskar denna hunden!:love:
 
Sv: Golden Retriver!

Vår kära Simson (avlivad i Maj 2008 vid 13 års ålder) var absolut inte en jaktgolden. Uppfödaren var med i SKK då (är inte det längre) men var inte superseriös liksom. Simson kom från underbara föräldrarna som var goa och lugna Goldens; antar att han tillhörde kategorin sällskapsgolden. :)

Har tyvärr bara 1-2 valpbilder på Simson kvar (vi var riktiga dåliga på att ta foton det första året) men dom kan jag inte lägga upp för tillfället för dom är tagna med vår vanliga systemkamera och inte digitalkamera. Suck. Iaf, har foton från tidigare i år som jag för nöja mig med. Han är ganska rund av sig men som unghund var han alltid fin i kroppen. ;)

Gillar denna bild eftersom han blundar just i det ögonblicket jag tar fotot!
simson02.jpg


Extrem närbild; charmig på sitt egna sätt.
Simson06.jpg


Godissugen som fan!
Simson_03.jpg


Måste bara säga hur grymt bedårande era Golden valpbilder är! :love:
 
Sv: Golden Retriver!

259589cc3c3eb8de976c562388f07cb3_515_640.jpg


Fanny efter utställningen, med kritiken:

Mkt välformad tikvalp. Vackert huvud & uttryck. Utm kropp för sin ålder, ngt sluttande kors. Välformad bröstkorg, utm ben & tassar. Korrekta vinklar. Rör sig med mycket bra steglängd och parallellitet. Väl utvecklad päls för åldern.
 
Sv: Golden Retriver!

Gud så fin Fanny är!
Hur gammal är hon?
Gissar att hon är runt 14v då hon är väldigt lik vår lilltjej just nu :laugh:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 541
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 398
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 217
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
934
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp