Bukefalos 28 år!

Golden Retriver!

Sv: Golden Retriver!

Här är min Golden valp 3,5 månader :)
Hur stora och hur mycket vägde era valpar när de var runt 3,5 månader?

Spunk.jpg


Spink.jpg
 
Sv: Golden Retriver!

Vår är också 3,5 månader. hon väger runt 14 kg. Men hon är ganska spinkig efter en släng magsjuka.:(
 
Sv: Golden Retriver!

Min herre är också runt 3,5 månader och väger lite drygt 14 kg. Däremot har jag ingen större koll på hur stor han är (mer än att det känns som om han växer som ogräs :D) men av bilderna att döma ser våra hundar ut att vara i ungefär samma storlek.
 
Sv: Golden Retriver!

Våran väger ungefär 14,5 kg:) Ja dem växer som ogräs! Våran var lika liten som våran chihuahua korsning när vi tog hem honom, nu är han tre gånger så stor :eek:
 
Sv: Golden Retriver!

Gud så fin Fanny är!
Hur gammal är hon?
Gissar att hon är runt 14v då hon är väldigt lik vår lilltjej just nu :laugh:

Tack!!
Hon är ca 4 1/2 månad:)

Hon är våran första hund och jag kan inte säga annat än att jag älskar henne! vilken underbar ras!
 
Sv: Golden Retriver!

Jag tror tråden dog ut, försöker med ett upplivningsförsök, har era små golden valpar vuxit? De har Fanny så här ser hon ut nu:)
Bildbomb!

7946d719af4f30600e751296a149d685_640_523.jpg

8a7bb8de35048b5e187040d2bcb89da2_640_480.jpg

Här ser hon ut som en gammal goldenhane:)
4eb4d99f0239914bbe9652630eb3e1a9_640_481.jpg


Den 15 januari ska vi på återträff sen valpkursen, får se om hon sköter sig då:)
 
Sv: Golden Retriver!

Oj vilken skillnad mot de första bilderna! Hon växer verkligen fort och är tokigt söt :love: Hur gammal är hon nu? (jag skulle säkert kunna lista ut det själv, men varför tänka i onödan ;))

Min skrutt har också växt en del och såg ut såhär på julafton (ca 5,5 månader)
2008_12_24%2019_49_45%20-%20210.jpg

2008_12_24%2019_49_49%20-%20212.jpg


och såhär när han var runt 5 månader:
PB250830.JPG
 
Sv: Golden Retriver!

Åh Fanny har ju inte växt något om man jämför med din söta kille!:)
Hon är 7månader nu, men tycker hon är liten för att vara en golden:P
 
Sv: Golden Retriver!

Men hon är väl inte så liten? (eller luras bilderna kanske?)
Hon ser absolut mycket större ut än Rufus systrar (för att jämföra tikar och hanar ger kanske inte en så rättvis jämförelse ;)) så så liten kan hon ändå inte vara :)
 
Sv: Golden Retriver!

Nej hon kanske inte är så liten. Vi får se nu när vi ska på unghundsträffen och möta jämnåriga kamrater:) Gillar era att vara i stallet?
Fanny älskar att vara i hagen och springa runt hästarna, tur jag har snälla hästar!:) Hon gillar också att titta in till dom och ta ett smakprov av hösilaget, och sen brukar hon sitta och vänta på att dom ska drälla när dom äter kraft!:) Haha ja dom små liven dom är roliga!
 
Sv: Golden Retriver!

Ja oj så han har vuxit! Men jag blir så fascinerad när man kollar på dom, att de är samma ras men alla har sina specifika drag, den ena är inte lik den andra! Men söta är dom! Jag gillar att dom ser ut som små isbjörnar:P
 
Sv: Golden Retriver!

Rufus är livrädd för hästar, fast det kan bero på att vi inte är i något stall regelbundet så han hinner inte vänja sig direkt ;)
Däremot är han väldigt intresserad av olika sorters silage och tycker att det är så kul att hoppa runt bland alla strån (och gott är det tydligen också.. dessutom betar han av gräs så jag funderar på om det inte är en kossa eller något jag har fått med mig hem från uppfödaren)

Hoppas ni har det bra på hundträffen (och det gör mycket för den egna uppfattningen om hur stor/liten ens hudn är när man ser den tillsammans med andra hundar :))
 
Sv: Golden Retriver!

Jasså, Fanny hon tycker de är jätte skojj på morgonen då hästarna kommer ut och dom springer och busar då gör hon ett goldenil med svansen mellan benen och full fräs genom hagen!:)

Dom säger att golden kan vara ganska barnsliga är de något ni märker av?:banana:
 
Sv: Golden Retriver!

*kl*
Vilka fina hundar!
Jag slänger in en fråga som jag alltid funderat över. Hur kommer det sig att det är vanligare (vad jag sett på foton osv) att jaktvarianten har den riktigt gula färgen? De flesta goldens man ser är ju mer vita än gula!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 619
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 645
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 366
Senast: Roheryn
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
995
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp