Golden Retriver!

Sv: Golden Retriver!

Puttar upp tråden med en bild på Spike som blev trimmad idag :)

Han tyckte det var ganska pest :rofl:

Spike-4.jpg
 
Sv: Golden Retriver!

Lägger in några bilder på min jourhund Nalle. Han kommer från HuH och är hos mig tills han får ett nytt hem.:)

img_1355.jpg

En riktigt go kille :love:

img_1361.jpg

Älskar förstås att bada som alla(?) goldens.

img_1442.jpg
 
Sv: Golden Retriver!

Fina grabbar, hälsar Nellie som löper just nu :D

Vi har inte fotat på länge, glömmer alltid kameran.
Men Nellie har gått ett skarpt eftersök på älg,
och skötte sig galant !
Hon är nog lite av jaktlagets maskot vid det här laget :D

När jag jämför med era bilder så är det hög tid för trimning
också, men det får vänta tills hon löpt klart.
För hon blir ju som en koma-hund när hon löper,
bara sover och sover.
 
Sv: Golden Retriver!

Åh alltså, om du tröttnar på Spike någon gång är han mer än välkommen hit.. :love: Han är verkligen hur snygg som helst! (och ser väldigt vuxen ut efter trimningen) :)
 
Sv: Golden Retriver!

Tack å hans vägnar :love:

Det ända som är fel på honom enligt uppfödaren är att han har något för ljusa pigment runt ögonkanterna samt en litet för kort svans :p
Allt annat är hon extremt nöjd med.

Hon ville i alla fall ställa ut honom :bump:

Hans storasyster kommer hem till oss i två veckor snart! då blir det livat med en till snygging till golden :d
 
Sv: Golden Retriver!

Om det är det enda som är fel med honom, så tror jag det kommer gå väldigt bra för er :D
(och om inte annat är det ju en rolig sak att hitta på någon gång sådär)

Och du får ta massor med bilder på hans syster när hon är och hälsar på så vi får se fler snygga hundar! :)
 
Sv: Golden Retriver!

Ja, vi får se. Hans helbror från samma kull är utställd och har så vitt jag förstått vunnit lite. Han måste bara bli lite mer uppfostrad först tror jag :devil:
Han är löjligt förtjust i andra stora hundar.

Har du ställt ut din raring?
 
Sv: Golden Retriver!

Det kan ju vara ett problem. :D Men egentligen tycker jag nog att det är bättre att träna just sån lydnad på plats om det rör sig om inofficiella utställningar (goldenklubbens open show brukar vara jätte trevliga tillställningar med massa härligt folk och ingen som blir irriterad om man har en lite för glad hund) så ut med dig och testa! Jag tror det kommer gå hur bra som helst (och om inte annat får man ju se det som träning helt enkelt och att det blir bättre och bättre :))

Vi har ställt på lite inofficiella utställningar med varierande resultat, aldrig några direkt lysande, eftersom han inte är sådär jätte snygg men han brukar vinna barn med hund :angel:. Någon gång har han dessutom fått kommentaren "ser inte ut som en golden" men ja, oftast står liten Rufus mer på två ben än fyra (och som jag skämdes när han tog ett bestämt tag om domarens hand och började dra ut henne ur ringen :devil: ) för att det är så himla roligt att studsa runt. Så ja, vi kommer fortsätta med inofficiella utställningar när vi har chansen bara för att det är så kul (och för att han är så himla trött och lugn efter en heldagsutflykt :D)
 
Sv: Golden Retriver!

Det kan ju vara ett problem. :D Men egentligen tycker jag nog att det är bättre att träna just sån lydnad på plats om det rör sig om inofficiella utställningar (goldenklubbens open show brukar vara jätte trevliga tillställningar med massa härligt folk och ingen som blir irriterad om man har en lite för glad hund) så ut med dig och testa! Jag tror det kommer gå hur bra som helst (och om inte annat får man ju se det som träning helt enkelt och att det blir bättre och bättre :))

Vi har ställt på lite inofficiella utställningar med varierande resultat, aldrig några direkt lysande, eftersom han inte är sådär jätte snygg men han brukar vinna barn med hund :angel:. Någon gång har han dessutom fått kommentaren "ser inte ut som en golden" men ja, oftast står liten Rufus mer på två ben än fyra (och som jag skämdes när han tog ett bestämt tag om domarens hand och började dra ut henne ur ringen :devil: ) för att det är så himla roligt att studsa runt. Så ja, vi kommer fortsätta med inofficiella utställningar när vi har chansen bara för att det är så kul (och för att han är så himla trött och lugn efter en heldagsutflykt :D)

I barn med hund bedömmer dom inte hunden utan barnens handling (alltså hur bra barnen för hunden)
 
Sv: Golden Retriver!

Jag är fullt medveten om det och jag vet även att min hund inte är ett speciellt snyggt exemplar (och att han inte har en chans när det kommer till själva bedömningen av hunden) så därför är det kul att han åtminstone sköter sig bra när inte jag ställer honom.. Man får liksom vara glad för det lilla ;)
 
Sv: Golden Retriver!

Kl
Kul att tråden vaknat igen, här kommer en bild på Fanny som hittade en snöboll hos pappa!;)
DSC00284.JPG
 
Sv: Golden Retriver!

Först två bilder på min Spunkis.

At_Sea_by_Tarjeis.jpg


Iiiiiiih en Buske :love:
I_Like_by_Tarjeis.jpg


Visst ser han lite smalare ut? :)


Och sedan på hans vackra syster yster som bor hos oss nu :)
Fia i förgrunden och Spike spanar bakom.
Beauty_and_the_Beast_by_Tarjeis.jpg
 
Sv: Golden Retriver!

Slänger in lite bilder till minne på min underbara Chipp (Skalle-Per) som jag tyvär fick avliva i fredags.. 9 År gammal o min absolut bästa vän!!!

Juni103.jpg


FilmerBs106.jpg


Bilder043.jpg


Tyvär hade han höftproblem, svåra fuktexem pga den tråkiga hösten o nu gick en gammal skada i framtassen upp o stökade till det. Så jag beslöt att avliva honom medans han fortfarande hade flaggan i topp o va lycklig.
Men saknaden är näst intill olidlig!
 
Sv: Golden Retriver!

Vilken otroligt vacker hund.
Och jag beklagar verkligen att han behövde vandra vidare, men starkt av dig att fatta ett så tråkigt beslut för hans skull
Jag och Rufus tänker lite extra på er!
 
Sv: Golden Retriver!

Tack. Känns bra o höra att man valde rätt. Har hört det flera gånger från vänner o bekanata o det tröstar varje gång.
 
Sv: Golden Retriver!

Han är så maskulin din vovve! Systeryster var inte så pjåkig hon heller en söt liten tös!

Jag glömmer ju alltid bort den här tråden!:) Måsta kanske ut och ta lite bilder på Fanny snart!:P
 
Sv: Golden Retriver!

Jag puttar upp tråden lite med att visa bilder på Rufus från dagens utställning men även från ett mycekt trevligt strandbesök. Någon tyckte att det var hiskeligt roligt att jaga flygande skum (men förstod inte riktigt var det tog vägen ibland)
14260_1249709277773_1080705089_770758_4048545_n.jpg

14260_1249714677908_1080705089_770764_4595433_n.jpg

14260_1249714717909_1080705089_770765_2980408_n.jpg
 
Sv: Golden Retriver!

Vad fin din golden är.Jag har haft golden och ska skaffa en golden längre fram igen.Helt underbar ras
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 543
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 399
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 221
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
934
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp