Golden Retriver!

Sv: Golden Retriver!

Ja verkligen..
Ställer du ut honom också? Han ser verkligen ut som modellen som det går bra för på utställningar :)
Hur mycket väger han?
 
Sv: Golden Retriver!

Hoppas att min lilla Maja får vara med också, visserligen är hon "bara" 96% Golden Retriver (4% Border Collie med) men hon ser ju iallafall ut som en Golden! :D
Nu är hon snart 9 månader gammal... :)

Ca 2 månader:
24815121.jpg


Ca 3 månader:
25119506.jpg


Ca 6 månader:
26899928.jpg


Ca 6 månader:
26899950.jpg


Dagens bild, snart 9 månader gammal:
28126700.jpg
 
Sv: Golden Retriver!

Har inte ställt ut honom än, skulle dock vilja göra det. Ska prata med uppfödaren, hon ville gärna ställa ut om han blev fin.
Nu är han ju lite i det rundaste laget, men har inte vägt honom på ett tag, jag har börjat på bantningskuren, två-tre timmars motion med
mig dagligen, där han får springa lös och simma så mycket han vill, och min pappa tar ut honom i ungefär en timma om dagen.

Hur mycket är ni ute och rör på era hundar? för Spike han blir tjock av luft :crazy:
 
Sv: Golden Retriver!

knapp

Hittade fina bilder på Douglas i vintras i en bortglömd kamera, snöhögar är hans grej :D

027.jpg


028.jpg
 
Sv: Golden Retriver!

Näe, dom är ju ute och badar såklart! :D

Jag slänger in en bild på Rufus som precis har lärt sig simma och som är nöjdast i världen så länge jag inte tvingar upp honom ur vattnet
P1010711.JPG
 
Sv: Golden Retriver!

Om han inte behöver gå upp ur badet kanske fuktskadorna inte märks? :idea: (fast han kanske blir liten och skrynklig som ett Russin om du inte tar upp honom... :D)

Och tack! :)
 
Sv: Golden Retriver!

Halloj
Hugger en knapp.
Har två golden tjejer som inte slutar fälla.:crazy: Någon som har en idé eller så om varför? Annars så är de glada och pigga som vanligt:laugh:
Har aldrig upplevt att det drar ut på tiden som i år och då har jag haft den äldsta i tio år och hennes dotter i fem.
/Pip
 
Sv: Golden Retriver!

KL*

Vi tog Spike till uppfödaren för att hon skulle titta lite på honom, om han dög att ställa ut! Hon var väldigt nöjd över hur han såg ut!
Han är dock fortfarande i rundaste laget, och vi vet inte hur vi ska få honom att gå ner i vikt. Han är uppe i vår sommarstuga nu och springer lös i timmar.
Tror ni att han ändrat sin vikt något på två veckor? Nej, fortfarande står vågen på för mycket. Han äter minimigiva av ett foder uppfödaren rekomenderat, inget godis utom morötter eller liknande.
Hemma så går han på promenad 3 gånger om dagen och simmar minst två gånger om dagen.
Så då får han röra på sig i minst 3 timmar med oss + sim, annars så leker han med lillhunden ett par timmar också.

Går inte ned i vikt...

Någon som har något tips? eller är det bara att motionera dubbelt så mycket?

Nu har han visserligen rivit upp tassen och har 10 stygn och sko på foten, så någon överdriven motion får han ju inte nu :( Hoppas att han inte går upp ännu mer i vikt.
 
Sv: Golden Retriver!

Vad får han för mat och hur mycket? Har ni testat att cykla? Då kommer ni längre sträcka på samma tid som när ni är ute och går. Eller att gå i skogen i ojämn terräng så han bygger muskler som därmed förbränner mer fett.
 
Sv: Golden Retriver!

Vi går i skogen ca en timma, oftast så är han lös då och springer upp och ned för berg. Testat att cyckla, relativt livsfarligt :rofl:

Han får ca 7 dl foder med värden för hundar med normala behov + morötter som fyller ut lite.
 
Sv: Golden Retriver!

Hur lägger man in bilder? Får det inte att funka..
profile.php
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 544
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 399
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 229
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
934
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp