Bukefalos 28 år!

"Grälet" i TV

Gammeln

Trådstartare
Jag kom in lite för sent i programmet på Rikstoton. Men där var det Johnny Takter som sa nått man man inte borde få komma in hur som helst för att köra på rikstoton. Kraven borde vara större med tanke på bla att det rör sig om stora pengar och många streck på favoriterna. Sedan var det en tjej som sa typ "Ja han var så oförskämd mot mig så jag ville ge honom en match".

Vad handlade allt om egentligen :confused:. Hade det varit nått lall på banan
 
Sv: "Grälet" i TV

Det var om spetskörningen i långloppet på Rättvik i lördags.
du kan se loppet och kommentarerna på tv4anytime. Under trav - 090620.
Jag tänkte länka, men sidan verkar vara nere för närvarande......
Det finns kommentarer i snacktråden annars.
 
Sv: "Grälet" i TV

En lärling satt i ledningen och Johnny kom upp på utsidan med favoriten. Lärlingen släppte inte vilket gjorde Johnny fly förbannad, han satt o gapa på lärlingen samtidigt som han tryckte upp tempot. Otroligt barnsligt av Johnny, vad är det som säger att lärlingen ska släppa till honom bara för att han heter Johnny Takter? Lärlingens häst kanske är bäst i ledningen.
Behöver jag säga att båda hästarna var bland dom sista i mål.:crazy:
 
Sv: "Grälet" i TV

En lärling satt i ledningen och Johnny kom upp på utsidan med favoriten. Lärlingen släppte inte vilket gjorde Johnny fly förbannad, han satt o gapa på lärlingen samtidigt som han tryckte upp tempot. Otroligt barnsligt av Johnny, vad är det som säger att lärlingen ska släppa till honom bara för att han heter Johnny Takter? Lärlingens häst kanske är bäst i ledningen.
Behöver jag säga att båda hästarna var bland dom sista i mål.:crazy:
Jaha var det så det gick till. Satt lärlingen med favoriten då eftersom hon svarade ut Johnny på ett lopp över 3000m? Om nu lärlingens häst kanske var bäst i ledningen varför kom den då sist :confused:. Fast å andra sidan sa hon ju att orsaken till att hon inte ville släppa till Johnny var ju att han hade varit oförskämd. Tänk att sånna argumnet får gå före sin egens hästs bästa. Då kör man ju inte sin häst på bästa sätt vilket också resultatet visade. Fast kunde inte Johnny gå ner i ryggen eller pulla upp för att sedan trycka till senare under loppet. Eller hamnade han illa till på nåt sätt....
 
Sv: "Grälet" i TV

Har sett loppet först nu, tyckte inte det var så farliga tryckare så, hon är ju i princip själv första 1000 metrarna... Dock tycker jag i det här läget att lärlingen kör bort sin häst. Att öppna 1.14 första 1000 i ett 3000 meters lopp sätter sig i benen på de flesta hästar, och jag skulle nog ha släppt till en av favoriterna, men det är inte min häst, inte jag som har gett körorder och inte jag som körde hästen... Hon körde kanske helt enligt körordern, vad vet vi?

Hur som helst kör ju var och en sin häst, och om det inte passar Johnny Takter (och det finns fler såna kuskar också) för att de är mer rutinerade kanske de ska börja med någon hobby som inte kräver andras deltagande...
 
Sv: "Grälet" i TV

Har sett loppet först nu, tyckte inte det var så farliga tryckare så, hon är ju i princip själv första 1000 metrarna... Dock tycker jag i det här läget att lärlingen kör bort sin häst. Att öppna 1.14 första 1000 i ett 3000 meters lopp sätter sig i benen på de flesta hästar, och jag skulle nog ha släppt till en av favoriterna, men det är inte min häst, inte jag som har gett körorder och inte jag som körde hästen... Hon körde kanske helt enligt körordern, vad vet vi?

Hur som helst kör ju var och en sin häst, och om det inte passar Johnny Takter (och det finns fler såna kuskar också) för att de är mer rutinerade kanske de ska börja med någon hobby som inte kräver andras deltagande...
Nu funkande länken och jag har också sett loppet. jag tror så här att lärlingen inte visste hur fort det gick, kollade inte klockan helt enkelt eller också fick hon inte igång den vid starten.

Orutinerat av Johnny. Han skulle ha pullat upp och låtit lärlingen dra iväg och köra sitt eget lopp. Johnny kunde gått ha legat kvar i döden med flera längder för att senare per automatik ta över ledningen när lärlingens häst gjort sitt alt låtet nån annan löst av dödens och Johnny tagit andra par ytter
 
Sv: "Grälet" i TV

Nu funkande länken och jag har också sett loppet. jag tror så här att lärlingen inte visste hur fort det gick, kollade inte klockan helt enkelt eller också fick hon inte igång den vid starten.

Orutinerat av Johnny. Han skulle ha pullat upp och låtit lärlingen dra iväg och köra sitt eget lopp. Johnny kunde gått ha legat kvar i döden med flera längder för att senare per automatik ta över ledningen när lärlingens häst gjort sitt alt låtet nån annan löst av dödens och Johnny tagit andra par ytter

Fast meningen var att hon skulle släppa till JT och lägga sig i rygg på honom.
Men JT var så spydig och dum så hon svarade i stället.Bara för att man har favoriten så ska man inte ta för givet att man får ledningen
 
Sv: "Grälet" i TV

Har sett loppet först nu, tyckte inte det var så farliga tryckare så, hon är ju i princip själv första 1000 metrarna... Dock tycker jag i det här läget att lärlingen kör bort sin häst. Att öppna 1.14 första 1000 i ett 3000 meters lopp sätter sig i benen på de flesta hästar, och jag skulle nog ha släppt till en av favoriterna, men det är inte min häst, inte jag som har gett körorder och inte jag som körde hästen... Hon körde kanske helt enligt körordern, vad vet vi?

Hur som helst kör ju var och en sin häst, och om det inte passar Johnny Takter (och det finns fler såna kuskar också) för att de är mer rutinerade kanske de ska börja med någon hobby som inte kräver andras deltagande...

Fast nu handlar det ju främst om hästarna tycker jag. Samt att även följa regeln att "köra för bästa möjliga placering" som ju blivit flitigt diskuterad på slutet.
Det kan nog alla förstå att det är hästarna som blir lidande av en sån vansinneskörning. Det borde vara alla kuskars ansvar att ha hästens bästa i åtanke. :)
Sen så säger ju även TA att hon skulle ha haft en rygg att gå i, och hon säger ju också att det är just pga Takters otrevlighet som hon väljer att svara.
Med andra ord - hon låter humöret styra före att tänka på att köra hästen för bästa möjliga placering. Det kan nog även en oinvigd förstå, att en häst inte kommer orka tre varv med den körningen. Vilket ju också visade sig.
Båda kuskarna körde fel, det är synd att inte Takter ändå visar lite förståelse att han också kunde ha gjort annorlunda. :grin:
 
Sv: "Grälet" i TV

Det är väl knappast lärlingen ensam om att ha gjort. Finns ju en hel del proffs som gjort liknande saker i lopp (Ludde t ex) när de blivit arga och låtit humöret ta överhanden.

Det är bara löjligt av Johnny att bli så arg. Båda körde bort sina hästar, men att vräka ur sig det som Johnny gjorde efter loppet är bara dålig sportmanship.
 
Sv: "Grälet" i TV

Nu misslyckades du med citeringen. Jag har inget sagt om lärlingar borde köra rikstotolopp eller ej.
 
Sv: "Grälet" i TV

Jag hade spontant reagerat precis likadant om jag satt i sulkyn och någon vräkte ur sig spydigheter till mig i lopp.

Tyvärr agerar man ju först och tänker sen om man gör så. Klart man skulle blivit sur. Men det finns ju hästar som inte går ett lopp efter såna där körningar. Hästen måste ändå komma i främsta rummet.
Visst har många kuskar kört så, men i det här fallet är det ju hur hon motiverar sin styrning. Det är då iaf första gången jag hört någon sådan motivering. :o
Va fan, kunde hon inte gett JT en bitchslap efter racet istället?:cool:
Hade jag varit ägare till hästen hade jag nog varit mkt ledsen...

Gällande själva körningen så körde båda "fel". JT kunde ha gett sig han också. han får ju dock ta mindre skit eftersom han tillhör de "stora grabbarna".
 
Sv: "Grälet" i TV

Det är väl knappast lärlingen ensam om att ha gjort. Finns ju en hel del proffs som gjort liknande saker i lopp (Ludde t ex) när de blivit arga och låtit humöret ta överhanden.

Det är bara löjligt av Johnny att bli så arg. Båda körde bort sina hästar, men att vräka ur sig det som Johnny gjorde efter loppet är bara dålig sportmanship.

Håller med ,händer ofta att det blir körning om ledningen,Micke Nybrink och gänget sitter ju i TV och hejar på sån,t."Kul att det händer något i loppen" är ofta kommentarerna,så varför är det så hemskt när en lärling gör samma sak undrar jag.
 
Sv: "Grälet" i TV

Håller med ,händer ofta att det blir körning om ledningen,Micke Nybrink och gänget sitter ju i TV och hejar på sån,t."Kul att det händer något i loppen" är ofta kommentarerna,så varför är det så hemskt när en lärling gör samma sak undrar jag.

Jag kan inte minnas att jag sett sådan körning i ett 3140meters lopp tidigare.....
Det känns som att distansen är lite avgörande för att det blev så livat kring just denna körning. Hade det varit 1640 hade det nog inte varit lika "dödsdömt" att svara så som hon gjorde.
 
Sv: "Grälet" i TV

Jag hade spontant reagerat precis likadant om jag satt i sulkyn och någon vräkte ur sig spydigheter till mig i lopp.

:bow: Om nån körde upp bredvid mig, gapade, skrek och förväntade sig att jag skulle släppa bara för att "störst kör först" så hade jag svarat ledningen till sista blodsdroppen...Inte fan får de gapa och beté sig hur som helst:(
Han sa förmodligen nåt jättespydigt åt henne eller om hennes häst och även om den var en riktig dunderlus så skulle jag bli :devil:

Takter kunde själv ha föregått med gott exempel och nöjt sig med att köra i dödens om han nu är så duktig:( Jag tyckte nästan att han var pinsam när han efteråt sa att det var hennes fel att favoriten, dvs hans häst, förlorade och att det var synd om spelarna:confused: ehh men varför inte lägga sig nöjd i dödens då istället eller pulla upp och släppa fram nån annan:confused:

Pinsamt...Sen kanske inte hon gjorde den mest brightaste styrningen heller men varför måste alltid amatörer och lärlingar lämna plats åt de stora bara för att de säger så...
 
Sv: "Grälet" i TV

Jag kan inte minnas att jag sett sådan körning i ett 3140meters lopp tidigare.....
Det känns som att distansen är lite avgörande för att det blev så livat kring just denna körning. Hade det varit 1640 hade det nog inte varit lika "dödsdömt" att svara så som hon gjorde.

Jag förstår vad du menar!
Men JT har kunnat sluta tryckt och lagt sig i dödens eller gått ner i rygg på henne för plats fans ju!Varför ska hon bära hundhuvudet när JT var lika stor bov i dramat.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
622
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har varit iväg på ett fyradagars yogaretreat. Har aldrig varit på något liknande förut, men wow vad härligt det var!! :love: Temat...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn I måndags fyllde min äldsta son hela 10 år. Stolt och glad grabb, 10 år är ett stort steg mot att bli stor, tycker han. Och det är det...
Svar
18
· Visningar
1 910
Senast: Mustasukka
·
Hästvård Bakgrund/problem 1: Jag har en ponny som vi köpte för 4,5år sedan. Efter ett halvår blev han allt mer stressad i hoppningen så vi tog...
Svar
5
· Visningar
1 463
Senast: PygmyPuff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp