Bukefalos 28 år!

"Grälet" i TV

Sv: "Grälet" i TV

Ärligt talat så skiter jag i spelsäkerheten,jag tänker på hästarna.
Varför ska hon straffas för?Hon gör inget fel,däremot JT som gapar och skriker åt henne gör fel.Försvar av ledning görs i var och var annat lopp och det är tillåtet.

Jag förstår din tanke. Men samtidigt - du säger att du tänker på hästarna. Tycker du inte att hon gör fel då? Sett ur hästens synvinkel....
Jag känner inte kusken och har inga förutfattade meningar om henne som person, men jag tänker på hästarna jag också och då kan jag nog ändå tycka att det var synd om hästen i detta fallet.
FEL rent regelmässigt gör hon ju inte, men "fel" kan ju också definieras på olika sätt. :)
Fast det är kanske bara jag som är lite blödig. :angel:
 
Sv: "Grälet" i TV

Jag förstår din tanke. Men samtidigt - du säger att du tänker på hästarna. Tycker du inte att hon gör fel då? Sett ur hästens synvinkel....
Jag känner inte kusken och har inga förutfattade meningar om henne som person, men jag tänker på hästarna jag också och då kan jag nog ändå tycka att det var synd om hästen i detta fallet.
FEL rent regelmässigt gör hon ju inte, men "fel" kan ju också definieras på olika sätt. :)
Fast det är kanske bara jag som är lite blödig. :angel:

Det är klart att hon gör fel,inge snack om de!Mot hästen allt så.
 
Sv: "Grälet" i TV

Varför ska hon straffas för?Hon gör inget fel,däremot JT som gapar och skriker åt henne gör fel.Försvar av ledning görs i var och var annat lopp och det är tillåtet.
13,5 första 500m. 14,0 1000m och det bara forsätter :eek: Kom ihåg att det är varken 1640 eller 2140 utan 3140. Sen blir hästen svinkall och slår på världens brasa som blir hur lång som helst (ända in i mål kanske).

De hästar som går bäst är ju tilläggshästar. Den som vinner stod ett tillägg, 2:an o 3:an stod dubbla tillägg, resten var ju svinkalla....
 
Sv: "Grälet" i TV

Både gjorde självklart "fel". Det är ju bara att titta på resultatet och det ä faktiskt det som räknas när det är tävling. Tänker man bara på hästens bästa så skulle den väl hellre fått stå i hagen och betat..
Therese hade ju en chanslös häst redan på förhand och med sån öppning var det givetvis redan kört....sen att Takter ska vara sån diva och få lov att vräka ur sig något var ju taktiskt självmord. Hade han knipt igen käften, eller bara frågat om hon ville ha en rygg att gå i, så hade det ju varit lugnt.. det är inte bara hästarna som tävlar, man får väga in kuskarnas reaktioner också i loppen. Har ju hänt flera ggr att proffs kört livet ur varandra i lopp pga det brunnit i huvudet för dem.
Tycker sammantaget att det var rätt åt takter att hon svarade, sen att det var kamikazehjälmen på för henne är ju en annan sak. :D
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
622
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har varit iväg på ett fyradagars yogaretreat. Har aldrig varit på något liknande förut, men wow vad härligt det var!! :love: Temat...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn I måndags fyllde min äldsta son hela 10 år. Stolt och glad grabb, 10 år är ett stort steg mot att bli stor, tycker han. Och det är det...
Svar
18
· Visningar
1 910
Senast: Mustasukka
·
Hästvård Bakgrund/problem 1: Jag har en ponny som vi köpte för 4,5år sedan. Efter ett halvår blev han allt mer stressad i hoppningen så vi tog...
Svar
5
· Visningar
1 463
Senast: PygmyPuff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp