Grannar! Blir galen!

Nota

Trådstartare
Hur kan man få stopp på dessa grannar som ska ställa sig och tjöta så fort man råkar sitta ute när dom passerar?

Jag har noll intresse av att stå och lyssna på dom jag vill bara vara ifred har egen familj och vänner att prata med hemma vill jag kunna sitta i min trädgård i lugn och ro 😬
 
Sakta inte in, gå vidare, le, och säg att du tyvärr inte hinner prata utan måste vidare 😊
Håll det trevligt men kort, grannfejder tar mycket energi det med.
 
Sakta inte in, gå vidare, le, och säg att du tyvärr inte hinner prata utan måste vidare 😊
Håll det trevligt men kort, grannfejder tar mycket energi det med.
Någon grannfejd kommer jag inte starta :)
Jag är alldeles för snäll för det jag himlar lite med ögonen bakom solglasögonen bara 😂
 
Sätt upp någon form av insynsskydd mellan vägen och där du vill kunna sitta ifred så att det inte blir naturligt för dem att stanna och prata över staketet. Grannarna vill säkert bara vara trevliga men kan ju vara störigt för det. Stora hörlurar och solglasögon kan också funka.
 
Har lite samma problem.
Hur kan man få stopp på dessa grannar som ska ställa sig och tjöta så fort man råkar sitta ute när dom passerar?

Jag har noll intresse av att stå och lyssna på dom jag vill bara vara ifred har egen familj och vänner att prata med hemma vill jag kunna sitta i min trädgård i lugn och ro 😬
Stopp tycker jag kan vara svårt. Men se alltid till att det blir kortfattat. Då löser sig det oftast , inte alltid. Har lite samma problem som sagt men endast 1 granne som vägrar fatta. Kan leva med det.
 
Senast ändrad av en moderator:
Hur kan man få stopp på dessa grannar som ska ställa sig och tjöta så fort man råkar sitta ute när dom passerar?

Jag har noll intresse av att stå och lyssna på dom jag vill bara vara ifred har egen familj och vänner att prata med hemma vill jag kunna sitta i min trädgård i lugn och ro 😬
Skrev inlägg nyss men glömde fråga...umgås ni grannar? Snackar när man möts på promenad, eller över staket när det fixas i trädgård. Om, sluta med det.
 
Någon grannfejd kommer jag inte starta :)
Jag är alldeles för snäll för det jag himlar lite med ögonen bakom solglasögonen bara 😂
Ursäkta, jag läste för snabbt och uppfattade det som att det var du som gick förbi dem :)

Det är lite klurigare om de stannar hos dig och är pratglada. Insynsskyddad häck?
 
Skrev inlägg nyss men glömde fråga...umgås ni grannar? Snackar när man möts på promenad, eller över staket när det fixas i trädgård. Om, sluta med det.
Nej absolut inte jag umgås inte med dom däremot pratar jag(svarar) när dom pratar med mig.
Dom stannar till och pratar både utanför staketet och när man träffas på promenad.

Jag tycker bara dom är jobbiga och tråkiga och längtar tills dom ska flytta när åldern tar ut sin rätt.

Dom andra grannarna vi har är i 30 års åldern och har småbarn och fullt upp med sitt eget liv vi hälsar lite glatt och det räcker.
Perfekta grannar det :)
 
Ursäkta, jag läste för snabbt och uppfattade det som att det var du som gick förbi dem :)

Det är lite klurigare om de stannar hos dig och är pratglada. Insynsskyddad häck?
Vi har en häck men ändå sticker dom in huvudena i hålen och börjar mala 😂får snart plantera över dom två utgångarna som finns också och bara gå ut där bilen står känner jag 😂
 
Nej absolut inte jag umgås inte med dom däremot pratar jag(svarar) när dom pratar med mig.
Dom stannar till och pratar både utanför staketet och när man träffas på promenad.

Jag tycker bara dom är jobbiga och tråkiga och längtar tills dom ska flytta när åldern tar ut sin rätt.

Dom andra grannarna vi har är i 30 års åldern och har småbarn och fullt upp med sitt eget liv vi hälsar lite glatt och det räcker.
Perfekta grannar det :)

Nej absolut inte jag umgås inte med dom däremot pratar jag(svarar) när dom pratar med mig.
Dom stannar till och pratar både utanför staketet och när man träffas på promenad.

Jag tycker bara dom är jobbiga och tråkiga och längtar tills dom ska flytta när åldern tar ut sin rätt.

Dom andra grannarna vi har är i 30 års åldern och har småbarn och fullt upp med sitt eget liv vi hälsar lite glatt och det räcker.
Perfekta grannar det :)
Var kortfattad , en artighetsfras och sen, nu ska vi/jag återgå till fika, mail, mat mm.

Irriterande med människor som inte kan läsa av.
Lycka till iaf!
 
Var kortfattad , en artighetsfras och sen, nu ska vi/jag återgå till fika, mail, mat mm.

Irriterande med människor som inte kan läsa av.
Lycka till iaf!
Precis jag tycker tyvärr många människor har svårt att läsa av dom bara maler på om sitt.
 

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 156
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
2 606
Senast: Piaff
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 890
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 109
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp