Grannar! Blir galen!

Hur kan man få stopp på dessa grannar som ska ställa sig och tjöta så fort man råkar sitta ute när dom passerar?

Jag har noll intresse av att stå och lyssna på dom jag vill bara vara ifred har egen familj och vänner att prata med hemma vill jag kunna sitta i min trädgård i lugn och ro 😬

Jag känner med dig! Vi har en särskilt knepig granne som bor några gator bort och som kan mala på i all evinnerlighet. Mitt knep är att avlägsna mig. Det kan kännas lite konstigt i början och man måste avlägsna sig precis vid första "hejet". Jag hälsar översvallande hjärtligt och reser mig helt sonika upp och går iväg, ungefär som att jag redan var på väg när de kom. När kusten är klar så går jag tillbaka.

Hinner samtalet komma igång så kan man säga "Oj då, jag måste in och passa potatisen/pajen i ugnen/etc." och sedan rusa in.

Eller så kan man göra som några tokstollar i Alfta utanför Bollnäs. De har satt upp 180 cm högt gunnebostängsel runt tomten med taggtråd över, kamerabevakning och skyltar om att "trespassers will be shot, survivals will be shot again". Jag har funderat på om de är ironiska, men har gjort lite efterforskningar och kommit fram till att de verkar mena allvar.
 
Vi har en häck men ändå sticker dom in huvudena i hålen och börjar mala 😂får snart plantera över dom två utgångarna som finns också och bara gå ut där bilen står känner jag 😂
Rosenhäck! 😬 ju taggigare desto bättre. Ser inte fullt lika doomsday prepper-aktigt ut som taggtråd men liknande funktion i praktiken. Jag kommer absolut att köra den kombinerat med högt staket om det inte går att få till en rejäl mur. Jag hatar att bli störd när jag är ute och pysslar.

Själv har jag som absolut krav vid flytt att ingen av grannarna verkar gilla att köra cross/fyrhjuling eller ser ut att vilja köpa dylika otyg till sina barn om det finns minsta möjlighet att köra förbi mitt hus inom hörhåll. Jag gillar motorer men efter att ha bott med en grusväg några meter utanför fönstret och haft barn som kört förbi 715 gånger per dag, alla möjliga tider så räcker det.
 
Senast ändrad:
Hur kan man få stopp på dessa grannar som ska ställa sig och tjöta så fort man råkar sitta ute när dom passerar?

Jag har noll intresse av att stå och lyssna på dom jag vill bara vara ifred har egen familj och vänner att prata med hemma vill jag kunna sitta i min trädgård i lugn och ro 😬
Jag känner med dig! Vi har samma "problem", får inte vara ifred för grannarna så fort man sticker ut näsan genom dörren.
De nöjer sig inte med ett hej, utan kan sitta och iaktta vartenda steg man tar och sen kommentera precis allt vi gör (samma om de råkar ha besök också, fast då har man fler ögon som stirrar)
Tyvärr har jag inget bra tips att tillägga till allt övriga redan har skrivit. Testade stora hörlurar, men det hjälper inte för oss då grannarna helt enkelt ställer sig och ropar/stirrar tills man tar av sig lurarna :meh: Nu vänder jag bara ryggen till och låtsas om att jag inte sett dem, men känner blickarna bränner i nacken. Funkar ok så länge mannen i huset håller sig på deras sida av häcken och inte stövlar in på vår gård, som han hade för vana att göra ett tag.
Börjar ha långtgående planer på att gå ut topless och se om det hjälper, men känner mig inte tillräckligt bekväm för det
Nä, det känns som att det hade varit mycket enklare om de hade varit direkt otrevliga, nu har de bara sjukt dålig social kompetens.
 
Senast ändrad:
Jag känner med dig! Vi har samma "problem", får inte vara ifred för grannarna så fort man sticker ut näsan genom dörren.
De nöjer sig inte med ett hej, utan kan sitta och iaktta vartenda steg man tar och sen kommentera precis allt vi gör (samma om de råkar ha besök också, fast då har man fler ögon som stirrar)
Tyvärr har jag inget bra tips att tillägga till allt övriga redan har skrivit. Testade stora hörlurar, men det hjälper inte för oss då grannarna helt enkelt ställer sig och ropar/stirrar tills man tar av sig lurarna :meh: Nu vänder jag bara ryggen till och låtsas om att jag inte sett dem, men känner blickarna bränner i nacken. Funkar ok så länge mannen i huset håller sig på deras sida av häcken och inte stövlar in på vår gård, som han hade för vana att göra ett tag.
Börjar ha långtgående planer på att gå ut topless och se om det hjälper, men känner mig inte tillräckligt bekväm för det
Nä, det känns som att det hade varit mycket enklare om de hade varit direkt otrevliga, nu har de bara sjukt dålig social kompetens.

Fast de är ju otrevliga som inte respekterar ert privatliv.
 

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 162
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
2 804
Senast: Piaff
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 910
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 115
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp