Status
Stängd för vidare inlägg.
C

Cronis

Det är en djungel!

O det är så krångligt det där NÄR man ska ta sitt test, för egentligen ska man ju ta på den första dagen när man förväntar mens. Är det inte så?
Men jag har ju mensat i 4 månader.(pga p-piller) Å så nu, helt plötsligt har jag varit blödningsfri, 2 veckor, och magen är som en ballong :eek: :crazy:
Å så tänkte jag att ett test är att rekomendera IFALL storken har varit framme då Cronis har slarvat med pillren lite :angel:

Men när ska jag ta testet då?
Jag menar, jag vet ju inte när jag förväntar min mens, då jag inte har haft regelbunden mens på 4 år. :crazy:
 
Sv: Grav-test

Mitt tips är att ta den längsta cykeln och så plussa på ca 5 dagar, då har du iaf lite mariginal.
 
Sv: Grav-test

smulis27 skrev:
Mitt tips är att ta den längsta cykeln och så plussa på ca 5 dagar, då har du iaf lite mariginal.

Ja men vadå längsta cykeln.
Sist jag blödde som längst va 8 månader, och det slutade i oktober. Då tog jag bort det p-medlet blödningen orsakades av.
Och fick då detta läkemedel jag äter nu, som jag har haft regelbunden mens fram tills för 4 månader sedan, då jag har haft konstant blödande.
Och de sista 2 veckorna nu har jag inte blödit något, alls. Så hur ska jag då räkna ut mens cykeln?
 
Sv: Grav-test

Gör ett test nu. Är det negativt, gör ett till om två veckor. Är det också negativt så är du förmodligen inte gravid.
 
Sv: Grav-test

slice skrev:
Gör ett test nu. Är det negativt, gör ett till om två veckor. Är det också negativt så är du förmodligen inte gravid.

Tack!
Det är "ok" att ta ett test utan att man inte är inne eller förväntar sig en mens period?

Gud va allt är krångligt så fort allt rör sig själv... :crazy:
 
Sv: Grav-test

Men åååh bara för att det e du och för att du alltid (nästan) skriver skämttrådar så trodde jag att det stog Garv-test och förväntade mig något riktit kul.
 
Sv: Grav-test

Åh förlåt jag fattade fel. Ja gör som slice föreslår, det låter vettigt!

Om du inte får plus om två veckor och ingen blödning dyker upp tycker jag du ska boka en gyn-tid.
 
Sv: Grav-test

Javisst, jag har under åren förbrukat otaliga test sådär "dagen-innan-förväntad-mens"/"på-dagen-förväntad-mens" bara av ren ångest, för jag har känt att jag inte ORKAR vänta X dagar "som man borde". ;)
 
Sv: Grav-test

Jag har gjort det med. JAg vet inte hur mycket pengar jag har lagt ner på test tidigare.
Men nu får jag alltså göra det igen.
Jag måste. Måste.
Varför ska det vara så svårt att ta sig i kragen å sen få se resultatet.

Hjälp.
 
Sv: Grav-test

Det spelar väl ingen roll när man tar testet ifall man skulle missa sin första icke-mens dag (dvs man väntar lite till) är man gravid så visar testet positivt även om man inte prickar första dagen på sin mens (där den borde varit). Däremot kan man få falskt negativt svar om man är för snabb och därför kan man ett test till om man är osäker efter det första men då bör man vänta någon vecka.

Hoppas du får det svar du vill på ditt grav.test!

Javan
 
Sv: Grav-test

Javan skrev:
Det spelar väl ingen roll när man tar testet ifall man skulle missa sin första icke-mens dag (dvs man väntar lite till) är man gravid så visar testet positivt även om man inte prickar första dagen på sin mens (där den borde varit). Däremot kan man få falskt negativt svar om man är för snabb och därför kan man ett test till om man är osäker efter det första men då bör man vänta någon vecka.

Hoppas du får det svar du vill på ditt grav.test!

Javan

Tack för ditt svar, det va precis det svaret jag ville ha :banana: :bow: :banana:
 
Sv: Grav-test

;) :D
En liten vacasso II skulle inte sitta helt åt Hannover, snarare tvärtom :) "jag ska lära dej allt jag kan"... :devil: :D
 
Sv: Grav-test

Det hoppas jag, det var ett citat från han i djungelboken :D :D :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ja, som trådrubriken lyder... Jag börjar bli fundersam över om det är något fel, eller om det är att anse som helt normalt. Bakgrund...
Svar
14
· Visningar
1 529
Senast: Sedna
·
Kropp & Själ Har haft regelbunden mens så länge jag kan minnas, och aldrig någonsin haft någon typ av blödning mellan menstruationerna. Men så igår...
13 14 15
Svar
293
· Visningar
40 142
Senast: chio
·
Kropp & Själ Detta är en aning pinsamt men nu blev det ändrade planer och det har blivit mer "akut". Jag har gått på p-piller (de blåa och gröna) i...
Svar
5
· Visningar
1 798
Övr. Barn Gammal medlem, nytt konto för anonymitet. Jag håller på att noja sönder och letar graviditetssymptom överallt, hjälp :D Jag kan ju...
Svar
10
· Visningar
2 396
Senast: Kaos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp