gravid och gå ner i vikt....

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tokmaja

Är i v.14 och har hittills bara gått ner i vikt, ja bara 2 kg i o f, men kan det vara farligt för barnet??
Orkar inte äta någon mat, spyr inte men är inte hungrig och är äcklad av all mat... fet mat får jag inte i mig.
Godis, kakor dricka osv som jag annars kan äta obehindrat av :smirk: gillar jag inte.. en dricka kanske... men annars undviker jag det...
Det är väl i o f jättebra, men när man inte ens får i sig det...
Enda som jag KAN vara sugen på är fiskbullar... om ens det, men det mår jag illa av efteråt.. fast bättre det kanske än före :smirk: ...

Hur länge brukar det här hålla i sig, när vänder det??
Vill vara hungrig och tycka om mat igen :D !
Och som sagt, kan det vara farligt för barnet?? Kan jag äta "för lite" eller är det bara jag som tar stryk av det? (men bla en vansinnig huvudvärk...) :crazy:
 
Sv: gravid och gå ner i vikt....

Se till att du iallafall dricker mycket, och gärna olika fastedrycker så får du endå i dig lite gottigt. Det tar ett tag innan det blir farligt för bebis. Det är ganska vanligt att man går ner mycket i början pga illamående och dålig matlust, sitter dock i hela graviditeten blir du inlagd med näringsdropp. Jag har dålig matlust nu, men får i mig grönsaker och frukt hyfsat så då äter jag det. Tänk dock på att vitamintbl. orsakar illamående om du tar dem på fastande mage.
 
Sv: gravid och gå ner i vikt....

Åh, vad jag känner igen mig!!! Precis så där är det!!! Jag har som mest varit nere på 5 kg minus men är nu uppe på samma vikt som innan jag blev gravid! Är i vecka 22 ska jag väl tillägga...

Jag trodde i min enfald att illamående skulle gå över vid v. 13-14 nå'nting - men icke! Inte för mig i alla fall. Och jag som i princip alltid slukat allting förutom fiskpinnar, ravioli och blodkorv tycker nu att alltid smakar helt bedrövligt!!! Inte ens choklad är gott - helt otroligt!!!

Trots detta faktum har jag en helt normal bebis enligt ultraljud och h*n är dessutom OTROLIGT aktiv. Så om h*n lider av det?? Skulle inte tro det!! Verkar vara livat där inne tycker jag... Eller så bär jag på en kick-boxare eller höjdhoppare eller liknande...
 
Sv: gravid och gå ner i vikt....

men det låter ju bra, eller trist att du mår dåligt än, och jag som trodde att det skulle gå över!! Hoppas att det gör det på mig då! :smirk: (och att det gör det på dig snart också!!!) men skönt att höra att bebisen mår bra i alla fall!
Jag tycker att jag äter det jag borde om man säger så, jag "vet" ju när jag måste äta, har ju dessutom en man och son som skriker att de är hungriga ibland ;) så jag har hakat på deras matklocka :D , men det blir ju inte så mycket.
I o f är jag lite överviktig, så det kanske bara tar av det som det är bra att det tar av :D !
 
en fråga till!

En tjej jag pratade med på ett annat forum sa att hennes son hade fått autism för att hon hade en hypotyreos som de inte kollade nog bra... kan de få det av det???
Att jag har fel på ämnesomsättningen ska väl inte påverka barnet? Eller?
Jag har inte fått nån info om det, i o f kollar de mig varje månad, eller ska göra, men inget om att barnet kan bli sjukt om jag inte äter tabletterna ordentligt!!
Nån som vet?
 
Sv: gravid och gå ner i vikt....

Det enda jag vet är att kroppen är i normala fall konstruerad så att barnen alltid i första hand får det det behöver. Du kommer i andra hand.

Försök att dricka näringsrika drycker. Har du provat magsnälla drycker som provivas juicer och soppor?
 
Sv: gravid och gå ner i vikt....

Min sköldkörtel slutade funka när jag väntade första barnet, äter levaxin och har efter det fått 2 barn till. Har aldrig hört att det kan påverka fostret om värdena "hoppar" lite ( det har mina gjort i 14 år :smirk: )
Inte är det nått fel på tjejerna heller.. Ska vara att dom pratar mycket och ofta... :smirk: Jag tror inte alls att du behöver vara orolig för ditt barn, men hör efter med barnmorskan nästa gång.
 
Sv: gravid och gå ner i vikt....

Jag hade som dig, mådde inte spyilla, men fick inte i mig just någon mat. Gick ner ett par kilo före inskrivning och sen några kilo till. I mitt fall har det vänt vill jag lova... :D

Är i vecka 27 nu, och numera får jag i mig hur mycket mat som helst... :angel: Hur ofta som helst... :smirk: Och i stort sett ALLT går ner. Är ungefär två-tre veckor sedan det vände, så håll hoppet uppe! :banana:

Jag hade redan innan graviditeten problem med sköldkörteln och äter levaxin. Får gå på extra täta kontroller nu under grav, men enligt bm ska det inte påverka bebisen så länge värdena ser bra ut.

Jenny
 
Sv: gravid och gå ner i vikt....

Nu kommer mitt ständiga tips till alla illamående gravida! Prata med din BM om akupunktur! Det hjälpte mig enormt!! Det finns även armband som trycker på "rätt" punkter men de tyckte jag var svårare att få ordning på. Men akupunkturen gjorde att jag kunde äta normalt igen!
 
Sv: gravid och gå ner i vikt....

tack för era svar om bla levaxinknaprandet :bow: .
Fick ju också problem efter sonen jag vet ju inte hur är än riktigt att vara gravid med det :smirk: , men jag ska gå på täta kontroller så...
Då hade nog den här tjejen börjat yra lite väl mycket, för om det fanns en risk att barnen kunde bli svårt skadade borde de ju upplysa om det tycker man!!
 
Sv: gravid och gå ner i vikt....

Har testat sådana där band, helt värdelösa, även mot åksjuka, jag börjar må illa direkt när jag tar dem på mig :crazy: så jag är kanske lite konstig ;)
 
Sv: gravid och gå ner i vikt....

Jag fick mitt första (o enda) barn för snart två år sen och det var jobbigt. Jag är en ganska liten o tunn människa så jag tappade vikt de första veckorna för jag bara spydde hela tiden. Men sista veckan innan jag fick Tindra så hade jag gått upp 22 kg. Min flicka är för tidigt född men mådde efter omständigheterna bra. Så det svänger nog väldigt, det är ganska individuellt tror jag. Låter jag kärring aktig??
 
Sv: gravid och gå ner i vikt....

Jag är inte direkt liten och tunn så jag kan inte säga att det gör något med några kg neråt :smirk: .


MEN av någon underlig anledning så blev jag plötsligt SUGEN på något igår, det hände efter att jag fick i mig en STOR portion med mat, så kom min "nästa craving" (har varit oboy tidigare men det har precis gett sig) så nu är det tomater med salt på :d , jag som inte ens gillar salt annars, saltar inte på något mer än kött annars!! (varken potatis eller pasta eller så) Och med det har jag plötsligt blivit SUPER hungrig... känns konstigt, kan det verkligen vända SÅ snabbt?? Eller är det att jag har blivit medveten om det :smirk: ?
Jaja, nu lär jag väl i alla fall gå upp i vikt, men det är skönt att det ändå blev en craving som jag känner att jag kan äta med gott samvete :bow: !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Först så VARNING att dethär kan bli triggande om mat och ät störningar och sånt. Men jag vill bara få ut saker. Men många här vet nog...
Svar
14
· Visningar
1 278
Senast: Ajaj
·
Kropp & Själ Pga klimakteriet och medicinbiverkning stack vikten rejält uppåt. Jag tycker att jag har provat allt. LCHF (funkade Inte, för mycket...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
23 630
Senast: SiZo
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 442
  • Artikel
Dagbok Jag är egentligen på väg att gå och lägga mig, men jag måste skriva ner det här nu, innan jag förtränger det. Ikväll hade jag ätit en...
Svar
0
· Visningar
1 066
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Överproduktion av hud?
  • Osäker Ponny
  • Häst

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp