Bukefalos 28 år!

gravid och ridbyxor...

C

cross

Vad rider ni som är gravida i för byxor? Har ingen lust att lägga ut en tusenlapp på ett par speciella mammaridbyxor när man ändå bara ska använda dom i ett par månader.
Vanliga mjukisbyxor borde väl funka?
 
min kompis hade sina vanliga ridbyxor tills de inte gick att knäppa. då satte hon ett gummiband mellan knappen och knapphålet, då gick de att använda ett tag till. när sedan magen blev ännu större så lånade hon sin mammas ridbyxor. men sedan så fick hon inte rida mer för läkaren.

//Linda :bump:
 
Jag red i mjukisbyxor eller så tog jag mina vanliga ridbyxor och drog ett snöre från hämpa på ena sidan till andra (över magen) och knöt fast. det funkade jättebra, men ha en lååång tröja över annars blir det kallt åt bäbisen :D
Lycka till
 
Hjälper till med två hästar, just då ägaren är gravid.
Hon ska ha barn vid midsommar, fn. brukar hon oftast rida
i stretchjeans. Emellanåt har hon även mjukisbyxor i stallet.
 
Så här års så blir det termoridbyxorna för de är så stora i midjan men till sommaren blir det tights.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Min lillasyster ska rida för första gången på ett par år om några veckor. För tillfället så är detta en engångsföretelse och därför...
Svar
10
· Visningar
589
Senast: Gimlan
·
Utrustning Nu när det är kallt ute hade jag behövt något varmare på fötterna när jag rider än mina vanliga jodphurs. Jag har sedan tidigare ett par...
Svar
13
· Visningar
843
Trädgård & Växter Jag har en liten dröm att bygga ett växthus inom ett år eller två. Tanken är då ett växthus på mur som delvis funkar att odla lite i men...
Svar
2
· Visningar
357
Senast: sthu
·
Western Rider en sadel med Ruf side out läder och nu har den ätit upp 2 helt nya ridbyxor :(. Reklamerade de första och fick likadana men dessa...
Svar
3
· Visningar
1 360
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp