Bukefalos 28 år!

gravid trots mens

A

anonymaJag

jag hade oskyddat sex flertal gången lördag o söndag den 20-21 november. Måndag fick jag mens, i två- tre dagar. har nu de två sista veckorna mått väldigt illa, spytt, haft ont i magen, svanken, ömmande bröst. har gjort ett graviditetstest, men är gammal sticka från testlagret så den litar jag inte riktigt på. testet visade iallafll negativt. ska köpa ett riktigt i veckan.

men kan jag vara gravid trots att jag fick mens efter samlagen? tänker eftersom de är så nära på samlag och mens-.
 
Sv: gravid trots mens

Jodå, det kan du vara. Inget är omöjligt.
När det gäller mensen undrar jag dock, fick du den måndagen precis efter samlagen eller nu den här måndagen?
 
Sv: gravid trots mens

måndagen precis efter, alltså dagen efter. jag har inte heller så jättekoll hur många veckor det brukar vara mellan mensen.
 
Sv: gravid trots mens

Okej, det är inte jättetroligt eftersom det brukar vara ca 14 dagar mellan ägglossning och mens men man ska aldrig säga aldrig. Konstigare saker har ju hänt.
Ta ett grav.test i veckan som kommer och agera efter vad det säger.
 
Sv: gravid trots mens

jag har haft oskyddat samlag lite då och då senste månaderna, men har haft mens som vanligt, men nu eftersom jag haft sånt j*vla illamående och magont och även lite halsbränna,

har magont och känns som mensvärk emellanåt, men inget kommer.
 
Sv: gravid trots mens

Min fråga är förstås varför du har oskyddat sex om syftet inte är att bli gravid?

Mensen kanske också dröjer pga att du hela tiden går och väntar och kanske är orolig? Har hört och läst att det kan ske, även om jag aldrig själv upplevt det.
 
Sv: gravid trots mens

jag har inte skrivit att syftet är att inte bli gravid. jag väntar inte eller är orolig.
 
Sv: gravid trots mens

Nej, det var därför jag skrev "om syftet inte är att bli gravid".
Även om du inte är orolig så tycks du iaf vänta...
 
Sv: gravid trots mens

Har en vän som har haft sex under sin mens och blivit gravid....
Så det finns ingen säker tid då man kan skippa skydd!
Så nog kan du vara gravid alltid! :p
 
Sv: gravid trots mens

jag har två vänner som haft regelbunden mens rakt igenom hela graviditeten, ingen av graviditeterna har varit planerade och eftersom mensen kom som vanligt så fick de väldigt sent veta om graviditet, tjej 1 är ganska smal och när magen började växa misstänkte hon graviditet, hon fick beskedet runt v 23. vilket är för sent för abort.
tjej två var då ganska kraftig och haft mkt problem med mage o tarmar under hela sin uppväxt, åkte in för akuta buksmärtor, fick veta ca 6 veckor innan bf att hon var gravid.


så ta ett test...!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 607
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Snokat runt här i flera år utan att ha haft en användare innan men kände det var dags nu. Hur pass skengravid kan man bli egentligen...
Svar
8
· Visningar
1 299
Senast: Tora
·
Övr. Barn Ja, som trådrubriken lyder... Jag börjar bli fundersam över om det är något fel, eller om det är att anse som helt normalt. Bakgrund...
Svar
14
· Visningar
1 542
Senast: Sedna
·
Gravid - 1år Jag tror det här forumet passar bäst till min fråga, har någon här varit "skengravid"? Jag tänker att hundar ju kan bli skendräktiga och...
Svar
11
· Visningar
7 132
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp