Green Power lucern

I

Iza

Är det någon som har provat detta?

Gick för en tid sedan över till Kraft Hackat strå från Hippo Lucern, är för övrigt mycket nöjd med Hackat strå. Det enda är att återförsäljaren i min kommun har trista öppettider och att det är det enda jag köper där. Skulle vara bra att kunna köpa allt på ett och samma ställe.

Såg nu att Svenska Foder har kommit med denna produkt. Och jag undrar om det är liknande Hackat strå?
 
Hej
Jag har precis börjat ge lite av det, bla för att det ska ta lite längre tid för hästarna att äte upp sitt kraftfoder. Jag har gett hackat strå innan men jag tyckte det dammade men det tycker jag inte green power gör. Det finns två varianter av det.
Hästarna älskar det, det är inte så smuligt som det hackade stråt kan vara. Det är lite längre bitar i det om du förstår vad jag menar.
Jag kommer att fortsätta med det.
M vH M
 
Jag betalade 100 kr jämt för 25 kg (tror jag det var i en säck/bal)
 
Min återförsäljare tog samma pris, men jag läste någonstans att det var 20 kg i en säck. Lite mindre än i Krafts Hackat strå. Har i vilket fall bett dom ta hem en säck så jag får prova.
 
Aha du hade rätt, det var 20 kg. Var ute och kollade nu.
M vH M
 
Har gett min häst Green Power under hela hösten. Har alldeles för låga proteinvärden i höet så jag har "bytt ut" ett par kg hö mot ett par kg Green Power. Har funkat jättebra, pållen är fin i hullet, äter lydigt :D och det tar ganska lång tid (till och med för honom som är storätare...) att äta upp så han har att göra länge.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 748
Anläggning Måste kolla om detta är en vind som blåser över hela Sverige, eller om det bara är i Örebrodistriktet. I den klubben som jag är med (än...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
11 382
Senast: FannyN
·
Hundhälsa Hej! Jag ska försöka göra en lång historia kort... min hund på 1.5 år blev sjuk i akut pankreatit i början av april. Han blev inlagd...
Svar
2
· Visningar
2 361
Senast: niardasp
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 785
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp