Bukefalos 28 år!

Griffin Robert Whitaker Showjumper

J

Jumper

Någon som har erfarenhet av den sadlen? min dotter har blivit superförtjust i den, men gammalmodig som jag är, så är jag skeptisk till syntet sadlar...
var på H**ks o tittade på den i helgen, den ser riktigt fin ut o dottern satt utmärkt!

Så någon som har en och har erfarenhet av den? :)
 
Jag älskar Griffinsadlarna! Men tyvärr så passar de inte min häst. :cry:

Det är en mycket bra sadel för pengarna och jag kan inte se annat än fördelar med syntet! KÖP!! För ska du ha en lädersadel i likvärdig kvalitet så får du betala mycket mer!
 
Jag har också spanat på en sådan, 3 åringen är så olik de andra två hästarna att ingen av sadlarna passar honom :crazy:
tykte att de verkade vara en helt ok sadel till bra pris, så då gör vi så här:

Ni köper en sådan o sen kommer jag o rider er ponny som jag lovat så kan jag kolla om de är värt att köpa en sådan :angel: ;)
 
Min dotter provsatt oxå en Griffin ponnysadel på samma ställe och vilken sits hon fick i den! Den passade henne perfekt! Såg så proffsigt ut så! :D
 
Jag har en sådan till mitt snart fyraåriga halvblodssto !

Hitills är jag jättenöjd, det är "lätt" att sitta rätt i den, iaf när man rider lätt / står i fältsits / hoppar.
Den är ju ingen höjdare att sitta ner i traven i, men vilken hoppsadel är det ?
De är ju uppbyggda för just hoppning.

Jag har ju inte hoppat min häst särskilt mycket ännu, men det lilla jag har provat så har sadeln gett jättebra stöd, trots jätteunghäst- språng.

Jag kan inte komma på så mycket mer för tillfället, vill du veta mer får du fråga !
Jag är iaf jättenöjd.

bibban
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag skulle behöva lite input kring val av häst till min (snart) 13-åriga dotter. Hon har vuxit ur sin maxade b-ponny och skulle...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 546
Senast: Jeps
·
Utrustning Nu behöver jag input från alla som kan Prestigesadlar utan och innan! Vi har en Versailles som ligger riktigt bra på båda hästarna, men...
Svar
0
· Visningar
921
Hästvård Hej! Har en liten fråga! Jag har en triangelmärkt häst, en riktigt fin hopphäst som skulle gått em och lite till!! hon har kissing...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
10 998
Utrustning Tråden är egentligen mest hypotetisk. Men om jag ens skulle komma på tanken skulle jag givetvis ta ut en riktig sadelutprovare först...
2
Svar
21
· Visningar
2 422
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp