Bukefalos 28 år!

Gröngöling letar tips

H

Hoskeblaffa

Hej hå...
Har under de senaste månaderna blivit allt mer intresserad av distansridning och är väldigt nyfiken på att lära mer..
Älskar att rida långa skogsturer och tycker det skulle vara kul att prova det i tävlingsform.

Har en trevlig nordsvensk på nio år, kanske inte den ideala distanshästen för högre klasser men med mycket framåtanda och bra inställning. Vi har hittils mest dressyrtävlat och hoppat på hobbynivå så vi behöver lite tips inför den fratimda tävlingskariären.

Allt från träningstips till hemmsidor där man kan läsa mer.
Gärna egna tävlingserfarenheter eller tips om träningsritter mer norrut..
tacksam för svar!
 
Sv: Gröngöling letar tips

Allt från träningstips till hemmsidor där man kan läsa mer.
Gärna egna tävlingserfarenheter eller tips om träningsritter mer norrut..
tacksam för svar!

Buke är toppen med info och tips! :D Leta vidare i gamla trådar (eller använd sökfunktionen om du har någon specifik fråga så är det jättelätt att hitta!).

Är väl lite si och så om man får tipsa om hemsidor här, men gör ett test att söka på "distansridning" eller något på google. Det brukar funka. :)

Själv har jag än så länge "bara" ridit en 30 km Prova-På och det får jag nog lov att säga var den allra bästa skolan! Var JÄTTEKUL och gick rasande mycket fortare än vad jag kunnat föreställa mig :angel: ...och då red vi ju såklart inte ens en bråkdel av det tempo som de "riktiga" distansryttarna håller... :grin: ;) men det gav verkligen mersmak!!!

Rekommenderar dig verkligen att prova! Dessvärre har jag inga tips om "norrländska" ritter - jag har det så lyxigt att häromkring där jag bor ordnas det många ritter inom hyfsat avstånd (som tur är) och jag ska absolut lägga upp plan för 2009 så fort kalendern kommer ut!

Fast ett bra tips kan vara att kontakta någon distansryttare, klubb eller varför inte grenledaren i ditt distrikt! Ett av signumen för sporten verkar vara att de är mycket glada, trevliga och hjälpsamma de här distansryttarna :bump: Det är i allafall min erfarenhet. :D

Lycka till!!! :banana:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp