Bukefalos 28 år!

Grönt kort och licensfrågor.

Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Jag har en rätt dum fråga... Men vart får man reda på om ponnyn har en ponnylicens? Har klöst mig själv i huvudet ett bra tag nu och verkar inte kunna hitta något svar någonstans... Snälla hjälp!
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Det borde du kunna kontakta Svenska Ridsportsförbundet och fråga. Visar det sig att den har men brickan är borta så är det bara till att beställa en ny.
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Tack :) Då ska jag höra av mig dit.
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

om man vill tävla i regionala tävlingar och är 19 år, vad för licens ska man lösa? förra året hade jag lokal och då fanns det regionala licenser och elit också, nu finns det senior och junior och lokal. har dom ändrat eller har jag bara klöddat ihop allt?
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

hej !
jag tänkte ta grönt kort nu i år och jag undrar om någon vet om någon hemsida,
där man kan hitta kurser i närheten och så.
Har svårt att hitta kurser nu över huvudtaget.
Vet int eom det är jag som är dålig på att leta =P
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

hej !
Jag tänkte ta grönt kort nu i år undrar om någon vet en hemsida,
där det finns olika grönt kort kurser.
Så att man kan väjla en som är nära mig och så.
¨Ja , jag vet inte om det är jag som är dålig på att leta men jag tkr inte att det finns så många kurser som jag hittat.
Tacksam för svar :0)
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Kl
En licensfråga, jag tänkte lösa lokal licens nu, till de första tävlingarna, men hur blir det när jag ska "uppgradera" den sen? Måste jag betala 900 kr eller betalar man bara mellanskillnaden på 700 kr?
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Om inte jag är fel ute så betalar du mellanskillnaden. Men jag tror att det står på förbundets hemsida.
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Jag har oxå för mig att det är så, hittade inget på hemsidan, men får göra ett försök till! :)
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

:eek: kan man göra så? jag som löste regional licens direkt :cry: kommer troligen inte delta på en regional förens till sommaren/hösten. nåväl, det blir ju samma kostnad som om jag tagit lokal licens först, dvs om jag nu kommer att tävla på regional nivå:cry:
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Det är såhär att jag ska börja tävla lokalt nu i vår. Jag har grönt kort och min licens har precis kommit. Men på mitt grönt kort står det klubben som jag då var medlem i och gjorde provet för, men på licensen klubben jag är medlem i nu. Behöver jag ta om mitt gröna kort för klubben jag är medlem i nu eller så?
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Nu kommer jag säkerligen med riktigt korkade nybörjarfrågor, men det får ni stå ut med! :p

Vad krävs egentligen för klubbtävling?
När jag läser på SvRF:s hemsida så fattar jag det som att Grönt Kort och ryttarlicens behövs från lokal tävling. Men räknas klubbtävling som lokal tävling? :confused:

Grönt Kort trodde jag krävdes från den allra lägsta nivån förutom avslutningstävlingar på ridläger och blåbärstävling, typ?

Om jag vill ge mig ut på en klubbtävling i sommar så behöver jag:
*Bli medlem i klubben! (Det fattar jag att jag måste... ;))
*Skaffa Grönt Kort?
*Skaffa ryttarlicens? Lokallicens för 200:- isf?
*Ha hästen vaccinerad i tid?
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Om jag vill ge mig ut på en klubbtävling i sommar så behöver jag:
*Bli medlem i klubben! (Det fattar jag att jag måste... ;))
Ja
*Skaffa Grönt Kort?
Det är upp till klubben att bestämma.
*Skaffa ryttarlicens? Lokallicens för 200:- isf?
Nej, du behöver ingen licens.
*Ha hästen vaccinerad i tid?
De flesta klubbar har nog det kravet, iaf där vi varit medlemmar.

*tio tecken*
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

kl

Jag funderar på att skriva för Grönt kort imorgon (jag har tänkt på det i säkert 10 år). Mina frågor är:

Är det i TR gemensamma bestämmelser eller är det "alla" TR man slår i?

Har någon skrivit det nyligen, vad är det för frågor och finns det "svåra" frågor, dvs otydliga frågor som kan ha många svar?

Är det kryss-svar eller skrivsvar?

Jag har inte gått ngn kurs eller slagit i TR ngngång i mitt liv. Jag har aldrig ens läst TR. Kommer det frågor även utanför TR som man får som annat material på kurserna? (då blir det ju problem om jag inte vet svaret).
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
574
Senast: Lady_S
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 357
Senast: Whoever
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 039
Senast: Jeps
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 153
Senast: Pyrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 3 🐈‍⬛🐈
  • Hönstråden II
  • Bilsätesskydd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp