Grönt kort och licensfrågor.

Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Jaha, det är fullt möjligt. Jag har inte skrivit något om priset mer än att det smartaste är att välja den billigaste. Kostar licenssorterna lika mycket får man väl lotta då.
Jag har inget problem att välja licens så för min del spelar det mindre roll.
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

En liten fråga om lokallicenser igen..

Begriper inte riktigt det som står i TR och på ridsportförbundets hemsida, men jag har tänkt prova tävla i år och därmed enbart på lokal nivå, på mina egna hästar. Räcker en lokallicens då? Eller måste jag lösa senior(?)licens eller något annat? Förstår att jag måste ha en "riktig" licens om jag ska tävla regionalt och högre, men nu är det ju som sagt bara på lokal nivå.

Någon som kan göra mig klokare? :)
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Lokal tävling = lokal licens för dig och ingen licens för hästen.
Regional och uppåt = junior/senior licens för dig och ponny/hästlicens för hästen
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Hugger sista:

Nu har jag visserligen inte letat på alla ställen men om man tappat bort sitt gröna kort, måste man då få ett nytt utfärdat innan man kan aktiveras i TDB? Tog mitt när det infördes och jag har ingen aning om vart min gröna-kort-ansvarige finns idag...
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

KL

Ska e.v.e starta en lokaltävling i dressyr om några veckor. Problemet är att man ska visa upp en massa papper i seketeriatet. Hästens papper är inga problem, det gröna kortet har jag, men jag har inget som visar att jag har licens förutom TdB. Jag har ju löst licens, men jag har inget kort, hur blir det då? :confused:
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Licensbrickorna är borttagna fr.o.m. i år så det är inte ett dugg konstigt ;) Det är TDB som visar att du har licens.
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Jag försökte precis förnya min licens i TDB som då påstår att jag inte har något Grönt kort!?

Väldigt märkligt eftersom jag knappast kunnat få ut licens tidigare om jag inte haft det. :angel: Har mailat supporten.

TDB lämnar verkligen mycket övrigt att önska...
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Hej!
Kanske ska ta grönt kort om några veckor :)
Jag undrar:
* Är det något man måste plugga innan man går kursen eller går de igenom allt då?
* Är 12, fyller 13 det här året. Då skulle man väl ha med sig förälder?
* Min mamma kan inget om hästar (Och inte pappa heller) men hon kan ändå följa med väl?
* Kostar det något för föräldern att följa med?

Tack för svar! :D
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Dom går igenom allt. Tänk på att ha med ridintyg. Dina övriga frågor är upp till var klubb att bestämma och om du måste inte ha föräldrar tror jag. Vi hade en tjej som skulle fylla 13 där utan föräldrar
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Är det någon som vet om det ska vara en grönt kort kurs i Stockholms området? Jag missade när min klubb fixade en och skulle behöva ta då min klubb kräver det vid klubbtävlingar.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

kl

Ska flytta till Danmark i höst och undrar om jag kan tävla på deras motsvarighet till lokala tävlingar på min svenska lokallicens, eller måste jag bli medlem i en dansk klubb och lösa en dansk licens?
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Ta kontakt med ditt distrikt. De bör ha register över alla gröna kort.
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Om man är över 18 år så behöver man bara göra provet ?
Eller hur är de ? :s ^')
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Visst får man ha vita ridbyxor med brodyr på tävling ? ;o
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Jag försökte precis förnya min licens i TDB som då påstår att jag inte har något Grönt kort!?

Väldigt märkligt eftersom jag knappast kunnat få ut licens tidigare om jag inte haft det. :angel: Har mailat supporten.

TDB lämnar verkligen mycket övrigt att önska...

Hej Hur löser man detta problemet? Ridsportsförbundet har semesterstängt.
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Ridsportförbundet har INTE semesterstängt. Det är bara shopen och växeln som är stängd. Du når dem mån-fre 9.00- 12.00 på 0220-45600.

Däremot så är flera distriktskanslier stängda och det är de som ska hjälpa dig med gröna kortbehörigheten. Är det superbråttom så kan SvRf hjälpa dig om du skickar in en kopia på kortet till dem.
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Jag ska på min första grönt kort kurs den 28..
Något som jag behöver tänka på?
behöver man ha med sig egna tr isf vilka .. jag ska tävla dressyr.. :)
tacksam för svar.. jag är redan nervös vilket jag brukar vara vid allt nytt :/
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
433
Senast: hamilton1
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 633
Senast: Whoever
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 023
Senast: Jeps
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
3 973
Senast: Pyrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp