Bukefalos 28 år!

Grönt kort och licensfrågor.

Sv: Grönt kort och licensfrågor.

hej,

har en fråga som jag undrar om någon kan svara på. Jag tog grönt kort för massor med år sedan, men tyvärr försvann det i senaste flytten. Någon som vet om och var man kan beställa ett nytt?
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

hej,

har en fråga som jag undrar om någon kan svara på. Jag tog grönt kort för massor med år sedan, men tyvärr försvann det i senaste flytten. Någon som vet om och var man kan beställa ett nytt?


Jag har också tappat bort mitt eller så ligger mitt Gröna Kort gömt hos mina föräldrar i någon gammal låda på vinden :)
Kan jag kvittera ut ett nytt hos min klubb samt, hur länge är kortet giltigt, på livstid? :)
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Du kontaktar det distrikt som klubben som utfärdat kortet tillhör. Du får då ett nytt kort mot en viss kostnad.
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

jag har bytt klubb två gånger sedan jag tog mitt. ska jag kontakta min ursprungliga klubben då?
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Du ska kontakta distriktet och tala om vilken klubb du tog kortet hos och när på ett ungefär. Då får du ett nytt kort för någon hundralapp.
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Jag lyckades ta grönt kort utan att ngnsin öppnat en TRbok :D Nu när jag fått hem det står det fel förnamn dock, är det klubben jag ringer eller något annat?
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Jag är väldigt dålig på det formella kring tävlingar.
Har förstått att jag behöver ett medlemskap i en klubb, vilket jag inte har än.
Behöver fixa grönt kort, och lösa ryttarlicens.
Men allt tillsammans, hur lång tid kan det tänkas ta att fixa allt, och framför allt, runt hur mycket tror ni att allt kostar?
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Hur lång tid det tar beror mest på när du kan hitta en grönt kortkurs att gå, rent generellt så anordnas det fler kurser i början på året.
Sedan att lösa medlemskap och beställa licens tar ingen tid alls.

Angående kostnad så beror det ju helt på hur mycket medlemsskapet i klubben kostar, brukar vara 2-300kr men finns både billigare och dyrare. En licens kostar mellan 200 och 2000kr beroende på vad för nivå på tävlingar du ska rida.
Och grönt kort kursen är också upp till anordnande förening att sätta pris på.
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Hej, min ridskola ska ha grönt kort utbildning, och jag vet att dom har de ganska sällan så jag funderar på att vara med. Men jag är lite orolig om jag kommer klara det... :-/ Ska man göra ett ridtest också? I så fall, vad ska man göra på testet? Sen teoriprovet, är det svårt? Jag vill gärna ha kortet eftersom det håller hela livet. Även om jag kanske inte kommer använda det på ett tag. Är det svårt att klara testen?? :confused: Som sagt, jag är lite orolig ;)

Skulle bli jätteglad om någon svarade på mina frågor om grönt kort :)

P.S. Jag är 13 år, får jag vara med då?
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

kl

jag och min foderhäst planerar att gå upp på regional nivå 2011. då måste vi ju också förutom regional licens ha hästlicens. hästen har licens men det står fel ägare på licensen. gör det något? känns onödiga pengar att lägga 300kr på ägarbyte nu och ändra till nuvarande ägaren när jag troligen kommer köpa loss hästen under året och då får göra ägarbyte igen (dvs 300kr till).
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

kl*

Ska beställa min licens nu på Tdb, men vet inte riktigt vilken jag ska ta, lokal licens eller ridskoleryttare-licens? På ridskole-licensen står det att man tävlar lektionsponny, men kan också tävla privatponny. På lokallicensen står det att man tävlar lokala tävlingar. Jag tänker tävla lokalt, första tävlingen är en start på en privatponny, men om jag sedan får tävla ridskolans ponnyer, kan jag tävla med dem på en lokal licens eller ska jag lösa ridskolelicens direkt? Fattar inte :confused:
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Lokallicens Gäller för lokaltävling och handikapptävlingar.


Lektionsryttarlicens För lektionsryttare på lektionshäst/ponny, upp till och med elittävling.
Lektionsryttare: Ryttare som tävlar på lektionshäst/ponny och som rider regelbundet (minst 1 gång i veckan) i ridskoleverksamhet.
Lektionshäst/ponny: Häst/ponny som under de två senaste månaderna (sommaruppehåll i lektionsverksamhet borträknat) regelbundet använts i lektionsverksamhet, minst 50 timmar per månad i lektioner med olika ryttare, vid reguljär ridskola.
Licensen gäller även för ryttare med egen häst/ponny upp till lokal tävling.

Så det är nästan samma sak, bortsett från att lektionsryttarlicensen gäller upp till elittävlingar med lektionsponny? Så jag kan tävla både privat och lektionshäst på båda sorterna? :)
 
Sv: Grönt kort och licensfrågor.

Så länge du bara ska tävla på lokal nivå så spelar det ingen roll vilken licens du väljer. Smartast är då att välja den som är billigast ;)
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
472
Senast: hamilton1
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 882
Senast: Whoever
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 028
Senast: Jeps
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 090
Senast: Pyrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp