Bukefalos 28 år!

Groteskt gravidmage?

Sv: Groteskt gravidmage?

Hur din mage än såg ut så måste jag säga att du toppar listan på Gravida Vackra Kvinnor :love: Du hade en sån härlig, lycklig, mysig utstrålning på dina gravidbilder, du var verkligen jättevacker, och hade jag sett dig i bikini hade jag nog inte tänkt på bristningarna alls, utan bara på din härliga mamma-utstrålning. Du är givetvid fortfarande vacker, men det är något särskilt vackert med gravida kvinnor.

Det där var så himla fint skrivet av dig. Det värmde :love:
 
Sv: Groteskt gravidmage?

phpwgpf1m.jpg


Efter 5 minuter i photoshop är den forftarande så?

Men oppsie, helt plötsligt bidde det en mage som inte ser annat än rund och fin ut? Tänk vad lite PS kan göra :smirk:
 
Sv: Groteskt gravidmage?

Men oppsie, helt plötsligt bidde det en mage som inte ser annat än rund och fin ut? Tänk vad lite PS kan göra :smirk:

Precis, å ändå e jag sämst på å fixa färginställningar, för jag tror hennes bh igentligen är vit!

Tror nästan min mage var större än hennes men min var mkt högre upp.
 
Sv: Groteskt gravidmage?

Jag frågar detsamma... Ungefär samma vecka och än har det inte börjat... Jag undrar bara när... Min lyllos mamma har gått 40 veckor med 4 barn och inte ett spår syns det på henne :) Jag har aldrig sett en bristning och hennes mage är jätteplatt och inget häng ö h t. Jag vet ännu inte om jag ärvt henne :p Men men. Det blir som det blir! Jag springer aldrig omkring halvnaken nu heller så...
 
Sv: Groteskt gravidmage?

kl

Jag vill garna veta mer om bristningarna, hur blir det efterat? syns det lika mycket eller bleknar bristningarna? ar det arftligt eller beror det pa andra faktorer (det sags ju att man ska smorja magen noga 2ggr om dagen for att gora huden mjuk o spanstig, funkar det el ar det bara reklamtrick)?

Ärren bleknar med åren, mina är vita och blanka men vissa är fortfarande rödaktiga. Vissa bristningar kan till och med försvinna, det beror på hur mycket de brustit. Jag smörjde magen två gånger om dagen sedan vecka 16 ungefär. Använd gärna vegetabiliska oljor helst kalpressade, gärna lite kallpressad aprikoskärnolja i. Mineraloljor kan torka ut huden. Man akn få bristningar ändå men oljan kan lindra och minska bristningarna. Fortsätt smörj efter förlossningen det kan hjälpa. Undvik att utsätta magen för soljus både när du är gravis och en tid efter.

Jag tror inte allt handlar om kost och att överflödig hud går att banta bort, nej så enkelt är det inte, det kan hjälpa men inte för alla. Vissa har mindre elsatisk hud, visasa har mer elastisk hud.
 
Sv: Groteskt gravidmage?

phpwgpf1m.jpg


Efter 5 minuter i photoshop är den forftarande så?

Tycker fortfarande magen är groteskt STOR.... Men jag har inte så mycket erfarenhet av gravidmagar.

Men jag kanske inte får lov att tycka så? :confused:
 
Sv: Groteskt gravidmage?

Jag har sett massor med gravidmagar...mina barn har vägt 5 kilo och mer och jag har bristningar ända bak på ryggen och hade 140 cm i midjemått och vägde 100 kilo när jag skulle föda. Jag var kort sagt allt annat än en skönhet.

Men jag tycker ändå att magen på bilden är otäck. Det kanske har med färgen att göra men den ser ut som en gigantisk fästing. Fast jag tror samtidigt om jag sett magen irl så hade jag tyckt att den var fin, men bilden är så missvisande.

Jag ska banne mig lägga in en bild i gravid-tråden så ska ni få se på MAGE!!!
 
Sv: Groteskt gravidmage?

Jag håller med dig banan..
Jag hade också en oerhört stor mage, och massor av bristningar. Jag tyckte aldrig min mage var vacker utan den var bara stor och otymplig.. Därför ville jag aldrig visa magbilder utan kläder..

Men jag var självklart stolt över att vara gravid..
Men har man SÅ mycket bristningar så kan det vara en anledning till att den blir blåaktig, eller så kan tjejen ha en utländsbakgrund.. Alla är inte kritvita och kommer från norden ;)

Min mage var blåaktig, men typiskt blå pga bristningar.. Idag har jag massor av röda bristningar och riktigt bruna fula.. Och överskottshud som hänger och svider och gör ont..

Kanske värt att tänka på att alla inte blir perfekta när de är gravida, alla får inte söta fina vackra magar.. Vissa blir som jag, enorma, spruckna, randiga och väääldigt mycket i vägen ;)
 
Sv: Groteskt gravidmage?

Jag tycker alla gravida magar är fina, men min kommer antagligen se ut sådär, har jättelätt att få bristningar. Men jag kommer att tycka att den är vacker ändå!
 
Sv: Groteskt gravidmage?

*kl*
Att tjejens mage ser så stor ut beror nog troligen på att hon är så smal för övrigt..Dessutom kanske hon 'magat' upp sig lite extra just för att få en kul 'sistamagbild'.

Lite off topic men visst är det jobbigt med denna kroppshets, hur mycket folk går upp under graviditeten och hur fort de går ner det...bristningar...hej o hå.
 

Liknande trådar

Hästvård Behöver lite input! Häst som vid två tillfällen (med två år mellan) visat lättare koliksymptom denna tiden på året i samband med vårsol...
Svar
10
· Visningar
712
Senast: Ray
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
859
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
813
Senast: Barret
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 371

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp