Bukefalos 28 år!

Groteskt gravidmage?

Sv: Groteskt gravidmage?

Jag fick inga bristningar heller, trots att jag gick up 25 kg med varje barn! Har två! Bara med den första fick jag några bristningar på ena bröstet den senaste tiden. Eftersom jag var inlagd på sjukhus o hade nattlinne på mej så använde jag inte Bh, det var jättedumt! Hade jag haft Bhn på mej hela tiden så hade jag inte fått dom. Nu har det gått många år (7) o tack o lov så syns dom knappt längre.
Slappt skinn på magen blir man av med om man tränar, på två tre månader så är det borta! Jag gjorde sit-ups o joggade! Men även bara promenader o rörelse gör susen! Det var trögt att gå ner igen efter min andra flicka men till slut så bestämde jag mej bara, stack ut o sprang...
 
Sv: Groteskt gravidmage?

Nej, det är just det.

Att säga saker på ett forum är himla lätt, men att stå för det officiellt är desto svårare :smirk:

Meningen med denna tråd var att jag ville ha ta i adressen, inte att visa upp den, i mitt tycke, groteska magen.

Menade absolut inte att håna personen utan ville bara ha tag i länken så jag kunde visa min sambo...

Ledsen om någon nu har blivit stött för alla kommentarer :(.

(har i nuläget endast läst till detta inlägget som jag citerar)
 
Sv: Groteskt gravidmage?

Har nu läst igenom alla inlägg och vill bara tillägga att jag som är extremt rädd för att bli gravid men ändå kan se mig gravid i framtiden blir lite skeptisk till sådana bilder. INTE pga av bristningarna utan storleken på magen. Färgen är som många sagt innan säker ljussättningsfel vid fototillfället. Jag tycker det är vackert med gravida kvinnor men denna magen reagerade jag på... Tyvärr!

Var absolut inte min mening att håna, häckla, se ned på denna kvinna. Ledsen för de reaktioner som uppstod, dock kan jag bara vara ansvarig för mina egna reaktioner.
Vet inte vad jag ska skriva mer än att jag är hemskt ledsen för hur denna tråd (ur)artade sig!
 
Sv: Groteskt gravidmage?

Jag förstår hur du tänker! Men vi blev ju alla "nyfikna" först på denna mage o sen kom reaktionerna....precis som att alla har olika kroppar, blir ju magarna mer eller mindre därefter. Jag tror inte att man får någon extrem hängmage om man inte redan hade det. Som sagt så är det viktigt med gymnastik eller träning. Vad gäller bristningarna kan jag tänka mej att det delvis beror på anlag, men också på maten. Man måste ju äta RÄTT så att huden får alla vitaminer o inte en massa "slagg" från dålig kost! Sedan så finns det ju olika krämer på marknaden, kanske att dom fungerar? (Har dock aldrig testat själv).
 
Sv: Groteskt gravidmage?

Jag tycker det är synd att så många verkat tycka att den magen är äcklig, ful och missformad :(

Min såg nästan likadan ut, hade jag mött era reaktioner i badhuset hade jag nog aldrig badat gravid och dessutom känns mig så stolt över min mage och min fina bebis däri, som jag faktiskt gjorde. Tur att jag inte mötte er där.

Blåheten tror jag beror på kameran och ljuset, men bristningarna är inte alls ovanliga. Jag vet många som ser ut så.

Hade tänkt lägga ut en bild på min mage i en annan tråd, tack gode gud för att jag lät bli.

Tur att så många har så mycket finare magar. Ni är säkert lyckligare.


Hur din mage än såg ut så måste jag säga att du toppar listan på Gravida Vackra Kvinnor :love: Du hade en sån härlig, lycklig, mysig utstrålning på dina gravidbilder, du var verkligen jättevacker, och hade jag sett dig i bikini hade jag nog inte tänkt på bristningarna alls, utan bara på din härliga mamma-utstrålning. Du är givetvid fortfarande vacker, men det är något särskilt vackert med gravida kvinnor.
 
Sv: Groteskt gravidmage?

knapplån

Jag har visat bilder på min gravidmage här på Buke, dock med kläder på och det är jag väldigt glad för idag. Så folk slipper sitta hemma och äcklas över min mage. För den är allt annat än fin. :crazy:

Inte pga graviditeten, utan pga att jag gick upp mkt i vikt åren innan, som jag sedan gick ner innan jag blev gravid, totalt 40 kg. Nu hänger magen slapp och sladdrig med massor av bristningar. :(

Iom att min mage så uttöjd sedan innan så slapp jag bristningar iom graviditeten...något positivt då, men vacker är den inte...

Dock var jag STOLT över min mage då jag var gravid, visste ju vad som var där inne :love:& längtar tills det är dax nästa gång. Enda gången jag kan känna mig stolt över min mage...


Åh, du var också så fin i din mage! Och du, du är lite av en Idol för mig, eftersom du lyckades gå ner så mycket i vikt. Jag skulle också behöva gå ner 35 kg åtminstonde, så jag får väl också massa hud över ;) Men det är ju minnen om vad som en gång varit. Och bristningarna är bevis på att man kroppen har varit med om något alldeles särskilt, och burit på den största gåvan man kan få i livet. För övrigt är du så himla söt, och du ser riktigt riktigt snäll ut.
 
Sv: Groteskt gravidmage?

Åh, du var också så fin i din mage! Och du, du är lite av en Idol för mig, eftersom du lyckades gå ner så mycket i vikt. Jag skulle också behöva gå ner 35 kg åtminstonde, så jag får väl också massa hud över ;) Men det är ju minnen om vad som en gång varit. Och bristningarna är bevis på att man kroppen har varit med om något alldeles särskilt, och burit på den största gåvan man kan få i livet. För övrigt är du så himla söt, och du ser riktigt riktigt snäll ut.

Huden blir inte över för alltid! Efter en tid så blir det bättre! Muskler hjälper jättemycket att hålla uppe huden, och rätt kost...... Det låter lite jobbigt att veta att man borde gå ner 35 kg...om jag va du skulle jag söka hjälp hos en dietist, en läkare o inte olika bantnings metoder från olika tidningar eller vad det nu kan vara. Min mamma o pappa har förstört sin hälsa med bantnings-pulver, förutom att dom inte gick ner ett enda gram!
 
Sv: Groteskt gravidmage?

Först försöker jag bli avmed min deprision! Tyvärr är mitt problem ett "easy-fix". Jag är sockerberoende, och då framförallt av coca-cola. Tyvärr eftersom det gör mig ännu mer deprimerad att veta hur lätt jag hade kunnat få ett hälsosammare liv, och därför mår ännu dåligare pga min dåliga karaktär. Men samtidigt är det bra för när jag orkar, så är det bara att utesluta sockert, så kommer kilona rasa! Nu ska jag snart starta mitt eget företag, och när jag börjar få egen ikomst igen kommer jag få mycket bättre självfortroende och självkänsla, men först då orkar jag ta itu med mitt sockerberoende. Och när företaget går stabilt och jag har gått ner i vikt så ska jag inte bara sitta här och längta och titta på bilder på era barn då ska vi göra egna! :love:
 
Sv: Groteskt gravidmage?

Tycker det är otroligt tragiskt att många öser ur dig alla spontana reflektioner och att just reflektionerna är "gud så avskyvärt".

En slät mage som är gravid? vad är grejjen med det? ingen önskar väl bristningar men hon ville väl visa sin mage som hon var stolt över?

Jusses då skulle ni bara se min röv... ha ha då skulle ni få något att kackla över.

Pinsamt, hoppas ni någongång själva blir granskade i bara mässingen.. tror knappast varje kropp är felfri.
 
Sv: Groteskt gravidmage?

För att inte prata om groparna i mina lår;) Det är nog inte många som är "felfria" i bara mässingen. Men att kvinnor sitter och "pratar illa" om andra kvinnor såhär. Sorgligt. Det gör ju inte att kroppsfixeringar och ideal blir bättre.
 
Sv: Groteskt gravidmage?

HA HA lägger snart in en bild på min röv i string så "groteska vidriga magen" komemr att framgå som en ärta, någon som vill se ?
 
Sv: Groteskt gravidmage?

:eek::eek: *svimmar*

Örk fy och blä... :eek: Den är ju missformad också... Min mage såg aldrig ut sådär till formen.

Herregud!! :eek:

Nu blev jag avskräckt för mycket lååååång tid...

Gör inte att jag är direkt sugen på att bli gravid...

Jattefula bristningar jag har aldrig sett nagot liknande

Jag tycker den där magen ser råläskig ut, den ser blå ut



phpwgpf1m.jpg


Efter 5 minuter i photoshop är den forftarande så?
 
Sv: Groteskt gravidmage?

Men nu ser det ju ut som att det är Bananabambi som skrivit sådär och det var det ju inte ...

KL:

Hur kan man säga sådana saker om en mage som innehåller ett sådant mirakel ?

Uscha, ska aldrig i hela mitt liv visa min gravidmage på ett forum, iaf inte utan kläder..

/ Upprörd C
 
Sv: Groteskt gravidmage?

KL

Även jag har varit och spanat på den sidan förr. Visst, jag la märke till den magen just pga färgen men trodde det var nåt som kameran lurades med.
Det finns väl ingen mage som är precis likadan som nån annan, vare sig när den är gravid eller inte. ELler finns det nåt mått på HUR en fin gravid mage ska se ut?
 
Sv: Groteskt gravidmage?

Åh, du var också så fin i din mage! Och du, du är lite av en Idol för mig, eftersom du lyckades gå ner så mycket i vikt. Jag skulle också behöva gå ner 35 kg åtminstonde, så jag får väl också massa hud över ;) Men det är ju minnen om vad som en gång varit. Och bristningarna är bevis på att man kroppen har varit med om något alldeles särskilt, och burit på den största gåvan man kan få i livet. För övrigt är du så himla söt, och du ser riktigt riktigt snäll ut.

Oj, jag blir ju riktigt rörd, vad snäll du är. :o:love:

Vad gäller att gå ner i vikt så säger jag som så att det går bara man vill, det gäller bara att bestämma sig en gång för alla & någon gång i livet kommer man till den punkten då man inser att det är dax.

Jag hade försökt måååånga ggr innan, halvhjärtade misslyckade försök. Men så när jag väl bestämde mig så gick det ju lätt som en plätt. :D Och man blir ju peppad av att se hur kilona rasar av en, då vill man bara fortsätta...

Du kommer att klara det. :bump:
 
Sv: Groteskt gravidmage?

kl

Jag vill garna veta mer om bristningarna, hur blir det efterat? syns det lika mycket eller bleknar bristningarna? ar det arftligt eller beror det pa andra faktorer (det sags ju att man ska smorja magen noga 2ggr om dagen for att gora huden mjuk o spanstig, funkar det el ar det bara reklamtrick)?
 
Sv: Groteskt gravidmage?

Huden blir inte över för alltid! Efter en tid så blir det bättre! Muskler hjälper jättemycket att hålla uppe huden, och rätt kost...... Det låter lite jobbigt att veta att man borde gå ner 35 kg...om jag va du skulle jag söka hjälp hos en dietist, en läkare o inte olika bantnings metoder från olika tidningar eller vad det nu kan vara. Min mamma o pappa har förstört sin hälsa med bantnings-pulver, förutom att dom inte gick ner ett enda gram!

Man behöver inte söka hjälp även om man har MYCKET att gå ner i vikt. Jag gick ner 40 kg på 8 månader helt själv för 1½ år sedan. Håller vikten ännu idag, eller jag har 6 kg att bli av med efter graviditeten som verkar bosatt sig på magen. :angel: Men dom ska bort...

Jag ändrade min livstil, började motionera samt äta nyttigt, det var det enda som behövdes. Bantade egentligen aldrig övht. Man måste vara medveten om att det är en livslång förändring man gör i livet, det går ju inte att återgå till gamla vanor sedan.

Därför ger inte jag heller mkt för pulver kurer, man går snabbt ner tex 10 kg, men lika snabbt upp igen, kanske till 15 kg. :crazy: Har sett & hört om det alltför ofta...
 
Sv: Groteskt gravidmage?

Haha tack för peppet! Som jag skrev, jag tror det kommer bli lättare när jag startar mitt företag, nu är jag så deprimerad för att jag är "onyttig". Jag är bara deltidsanställd, och tillför inte många kronor i hemmet. Så nu ser livsplanen ut som följande:
  • Starta företag
  • Få ordning på ekonomin
  • Ta bort allt socker, särskilt coca cola
  • Lära mig mer om kost, och gå ner i vikt
  • Köpa hus med sambon och utvidga verksamheten
  • Sen, äntligen, börja med bebistillverkning!

Har varit bebissugen i två år redan, men vill ha allt ordnat innan jag planerar barn. Dessutom vill jag inte vara överviktig när jag är gravid, känns som att det skulle vara väldigt jobbigt.
 
Sv: Groteskt gravidmage?

På tal om magbilden som diskuterats, jag tycker att det är en jättefin mage! Det är så fint när resten av kroppen behåller den tidigare formen, och man bara ser en jättemage. Det är så fint med gravidmagar övehuvudtaget finns ju inga som är fula eller äckliga! De är underbara och de döljer en underbar hemlighet!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
831
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 052
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 795
Senast: Bee
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 048
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Barmarksdrag/canicross
  • Matskålar utan nickel

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp