Bukefalos 28 år!

Gud jag fÅr panik!!!

_bed_of_roses_

Trådstartare
Jag äger två hundar och efter som jag fått barn nyligen så har min syster hand om den yngsta av dom för att senare ta över henne. Men nu ringde min syster och sa att Hera hade rymt och dom kan inte hitta henne, det regnar ute och är halv centralt där dom bor på jag får panik, sitter 27 mil ifrån och kan inte gör ett skit, Hur skall man gå till väga nu? tänk om dom inte hittar henne?
 
Sv: Gud jag fÅr panik!!!

Försök andas och gör sedan följande:

* Ring polisen - 114 14 - och anmäl hunden försvunnen.
* Ring lokalradion och hör med dem om de kan hjälpa till med en efterlysning.
* Ring lokala taxibolag och be dem hålla ögonen öppna.
* Ring den lokala Brukshund-klubben och eventuella Hundpensionat och lämna ditt telenummer om någon skulle stöta på hunden.

Tänk sedan på att ringa polisen med jämna mellanrum, då de är dåliga på att meddela när hundar är försvunna/upphittade!

Lycka till!
/Swat
 
Sv: Gud jag fÅr panik!!!

Vilken mardröm!:crazy:
Hur har det gått??
Hittat vovven?
Lova att du skriver och berättar, så håller vi tummarna.

* Jenny*
 
Sv: Gud jag fÅr panik!!!

Jag har haft samma problem med min mor och min hund ett flertal ggr. Dock så har Minnie alltid kommit tillbaka inom samma dag.

Med gör som tidigare talare skrivit
Be dem hålla isg i närheten av var hunden försvann
Ring polisen osv.

Lyckat till!
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
13 151
Senast: Ramona
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 823
Senast: Mia_R
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 742
Senast: jemeni
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 407
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • FÅRtråden
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Insektsspray
  • Föl 2020
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp