Bukefalos 28 år!

Guldfasanerna

Fjäderskillnaden bara från igår! 😳
20240515_225248.jpg
k
 
Det verkar vara väldigt instinktivt hos hönsfåglar med tanke på hur många som kläcks artificiellt och som fungerar ändå, sedan verkar vissa arter vara bättre på naturliga instinkter än andra. Jag har sett att uppfödare sätter in en art med en annan för att trigga beteénden hos de små - guldfasanerna kan till exempel användas som "triggers" i andra grupper för att de har lätt för sig även utan höna. Skulle tro att det är därför de rekommenderas för nybörjare. :)

Intressant! Berätta lite mer om hur triggers fungerar. Menar du som att man sätter in hönskycklingar med kalkonungarna för att få dem att äta etc? Det har jag gjort men det har även fungerat utan, konstigt nog, för det ska det typ inte.
Antar att det är så du menar?
 
Intressant! Berätta lite mer om hur triggers fungerar. Menar du som att man sätter in hönskycklingar med kalkonungarna för att få dem att äta etc? Det har jag gjort men det har även fungerat utan, konstigt nog, för det ska det typ inte.
Antar att det är så du menar?
Precis så. :)
 
Jag tänkte skriva mer om saken nu när jag kom hem men hittar förstås inte artikeln (det har blivit Mycket läsning om guldfasaner det senaste. :angel: ). 😅 Kanske snubblar över den på nytt så småningom.

Nu har vi några pluppar med lös avföring och jag blir givetvis paranoid och har skickat bilder till fasangruppen för analys, men alla fem är superpigga och för evigt hungriga! :heart Fortsätter vara supergulliga!
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Djur Har två hönor sedan tidigare. I somras fick vi en tupp av en "granne" och samtidigt 10 ägg, 5 vita och 5 ljusbruna, eftersom vår ena...
Svar
3
· Visningar
3 052
Senast: LIA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp