Bukefalos 28 Ă„r!

Guldfasanerna

Ja herregud vad de tar tid pÄ sig. HÀlsa dem att buke vÀntar!
Jag visslar moderligt pĂ„ dem stup i kvarten. Jag har hört ETT pip tillbaka. 😅 Men jag har i alla fall flyttat om kameran sĂ„ att den kan fĂ„nga nĂ€r de rör sig. Jag har sett dem rulla flera gĂ„nger innan utan att kameran skickat larm just för att de rullat Mot kameran och inte frĂ„n sida till sida.
 
I vÀntan pÄ @Sel s spÀnnande klÀck. Mina Àr ju inget speciella pÄ nÄt sÀtt , nya o hönan fick bara 3 .
 

Bifogade filer

  • IMG_3854.jpeg
    IMG_3854.jpeg
    392,9 KB · Visningar: 154
Det Ă€r ”egna korsningar” med inriktning pĂ„ fĂ€rger, stor storlek och inga fjĂ€drar pĂ„ benen. 😊Tuppen till dessa Ă€r ex orpington. De bor kvar bĂ„de tuppar ( har tvĂ„) o höns sĂ„ lĂ€nge de lever. Det Ă€r nog flertal som inte vĂ€rper lĂ€ngre.😁
 

Bifogade filer

  • IMG_3846.jpeg
    IMG_3846.jpeg
    310,9 KB · Visningar: 130
Det Ă€r ”egna korsningar” med inriktning pĂ„ fĂ€rger, stor storlek och inga fjĂ€drar pĂ„ benen. 😊Tuppen till dessa Ă€r ex orpington. De bor kvar bĂ„de tuppar ( har tvĂ„) o höns sĂ„ lĂ€nge de lever. Det Ă€r nog flertal som inte vĂ€rper lĂ€ngre.😁
Höns Àr sÄ himla fina husdjur. Om jag nÄgon gÄng bor sÄ att jag kan ha dem ska jag ocksÄ ha en liten sÀllskapsflock.
 
Har det hÀnt nÄgot pÄ fasanfronten?
Nej, inte sedan den fjĂ€rde "pippat" (vad sĂ€ger man pĂ„ svenska? Knackat, spruckit? ) De fjollar runt lite dĂ„ och dĂ„ men ingenting dramatiskt, tydligen kan det ta tid. Jag som trodde att "nu Ă€r det dags" - och sĂ„ kom jag till jobbet och pratade med vĂ„r groundskeeper och han bara; "Jahaja, men dĂ„ har du kanske kycklingar nĂ„gon gĂ„ng under helgen...". Jag som trodde att det bara skulle ta ett par timmar. 😅
 
Nej, inte sedan den fjĂ€rde "pippat" (vad sĂ€ger man pĂ„ svenska? Knackat, spruckit? ) De fjollar runt lite dĂ„ och dĂ„ men ingenting dramatiskt, tydligen kan det ta tid. Jag som trodde att "nu Ă€r det dags" - och sĂ„ kom jag till jobbet och pratade med vĂ„r groundskeeper och han bara; "Jahaja, men dĂ„ har du kanske kycklingar nĂ„gon gĂ„ng under helgen...". Jag som trodde att det bara skulle ta ett par timmar. 😅
Picka kanske? 😊
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Nu börjar jag bli orolig. 😩 Du kan sĂ€kert sjĂ€lv men jag lĂ€gger Ă€ndĂ„ in en liten uppmaning inget illa menat men kolla noga om inget hĂ€nder: Det kan bli sĂ„ att om det Ă€r lĂ„g fuktighet att nĂ€r kycklingen gjort hĂ„let att den inre hinnan torkar sig fast runt kycklingen sĂ„ den inte kan rotera.
 

Liknande trÄdar

Övr. Djur Har tvĂ„ hönor sedan tidigare. I somras fick vi en tupp av en "granne" och samtidigt 10 Ă€gg, 5 vita och 5 ljusbruna, eftersom vĂ„r ena...
Svar
3
· Visningar
3 065
Senast: LIA
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • FörsĂ€kring
  • AkvarietrĂ„den IV
  • UppdateringstrĂ„d 29

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • StĂ€nger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp