guldfiskar

B

Bonzaij

dem fråga men jag undrar
om man kan ha två guldfiskar i samma skål,
utan att dem äter upp varann eller nåt?

:cool:
 
Guldfiskar äter inte upp varandra! Däremot vill de gärna ha sällskap av andra guldfiskar. :)
 
Guldfiskar är snälla och fina..
Men man ska inte ha dom tillsammans med tex guppy för dom äter såna(iaf min guldisar)...
 
Guldfiskar bör man ha tillsammans, men absolut inte i en skål!
De kräver ett akvarium på minst 100-120 liter.
De är ganska stora och framförallt nedsmutsande fiskar, så de skulle ganska snart skita ner ett liten skål ordentligt.
 
Skulle nog säga att guldfiskar behöver 200lit + och inte bara 100 lit.

Guldfisken kan bli uppemot 45 cm, nu vet jag inte om du menar ursprungsvarienten eller slöjstjärten som är mycket populär just nu, tror att den blir något mindre. Både är för stora för en skål, i en skål bör endast små fiskar t. ex. guppys hållas och då måste värme och filtrering fungera.

Läs mer på följande länkar om guldfisken en länk till. Om akvariets form och placering.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min lilla PK har blivit mjällig i pälsen och upplever honom lite torr i huden. Han har bara badats inför utställning och senast är en...
Svar
5
· Visningar
474
Senast: Fiorano
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 015
Senast: tanten
·
Övr. Djur Jag läste diskussioner här om syretablett till guldfiskar i skål! Jag vill bara berätta att jag under ca:6 års tid hade 2 slöjstjärtar...
Svar
9
· Visningar
1 345
Senast: Lager
·
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
421
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp