Bukefalos 28 år!

guppy frådor..

P

Piggelkot

Hej, jag har några frågor om mina guppys. Blir vattnet grumligt i en fisk sklål utan pump?? Om man har två guppys i det?? Varför blir stjärt fenan på hannarna ibland rufsig. (jag vet inget ord som kan beskriva det men att den ser hackig ut) Hur förhindrar man det??:confused:
 
Sv: guppy frådor..

Ja, vattnet blir lättare grumligt utan pump. Fenan kan antingen bli fransig för att någon biter på den, eller för att vattenkvaliteten är dålig och fenan angripen av bakterier eller svamp.
 
Sv: guppy frådor..

okej.. kan mollysar bita på svansen på dem?? Om det inte är dem så.. vilka tester borde jag ta i akvariet??
 
Sv: guppy frådor..

Det är inte ens tillåtet att ha fiskar i skål. Det finns regler för fiskar likväl som för kaniner, hästar och andra djur.
 
Sv: guppy frådor..

Jo jag hade inte planerat på att ha min häst i en guldskål. :D Det är inte olagligt att ha fiskar i skål men man bör inte ha det. :idea:
 
Sv: guppy frådor..

Reglerna är något luddiga, men de säger att man inte ska ha fiskar i skål OM INTE alla krav på levnadsmiljö är uppfyllda, och de är de ju sällan.
 
Sv: guppy frådor..

Okej men om det inte är så snällt så får jag nog ha att akvarium till dem :D
 
Sv: guppy frådor..

Jo jag hade inte planerat på att ha min häst i en guldskål. :D Det är inte olagligt att ha fiskar i skål men man bör inte ha det. :idea:

läste någonstans för nått år sedan att det finns lag på att man inte får ha fisk i ett kar som har ett visst mått, men det var så länge sedan jag läste det så jag kommer inte ihåg måtten, men min akvariebutik säger att man inte ska ha fiskar i sådana skålar, dom säljs, så olagliga borde dom inte vara. men själv tycker jag att dom borde förbjudas..
 
Sv: guppy frådor..

Det säljs mycket kanin- och fågelburar utan godkända mått också. Det är inte olagligt att sälja de, men att ha djur i dem.
 

Liknande trådar

Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 065
Senast: tanten
·
Hemmet Vi har nyss köpt ett hus, som tar vatten ur lokal brunn. För att göra livet underhållande, så är vi tre fastigheter som delar på samma...
2
Svar
31
· Visningar
1 853
Senast: Blyger
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 934
Senast: Twihard
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 442
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp