Bukefalos 28 år!

Hackamore eller sidepull?

Suskiv

Trådstartare
Om man vill testa bettlöst till sin häst vilken rekommenderas. Hackamore eller sidepull. Finns det fler bettlösa alternativ?
 
Sv: Hackamore eller sidepull?

Jag upplever att de flesta ridmänniskor provar hackamore först, vilket blir lite "konstigt", det är ett skarpt bettlöst alternativ. Om någon frågade mig vad man "ska" börja med vad gäller bettlöst hade jag nog tipsat om sidepull eller en tight grimma i första hand :)
 
Sv: Hackamore eller sidepull?

Enklaste är att testa med en remontnosgrimma, fungerar väldigt bra på min åtminstone. Hackamore är väldigt skarpt.
 
Sv: Hackamore eller sidepull?

Ja, t.ex kapson eller LG bridle. Men testa gärna med nosgrimma först som Buck sa, det är ju enklast.
 

Liknande trådar

Utrustning Fick med en massa extra remmar med tränset och gissar att det är remmar för att kunna rida bettlöst? Tänker jag rätt? Har inte hunnit...
Svar
2
· Visningar
481
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Jag är väldigt intresserade av bettlösa alternativ men känner ännu inte till så många. Har googlat en del men hittar inte så mycket mer...
Svar
3
· Visningar
524
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag är vilse i bettdjungeln... Fullblodet går på PeeWee-bett, hon har även haft ett 3 delat fullcheek nångång samt testat 3 delat...
Svar
18
· Visningar
1 092
Senast: tuaphua
·
Gnägg Ni som ska till SIHS vad behöver eller villhöver du införskaffa från mässan? Jag tänkte kolla efter dessa saker: •ett bra träns märke...
Svar
3
· Visningar
365
Senast: Morces
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp